Angkor Wat
Fra : Coppi

Dato : 25-11-06 18:35

Hej kloge mennesker.

Har noget af jer været ovenstående sted ?

Vi har 2 dage og vil selvfølgelig gerne udnytte dem bedst muligt.

Nogen siger dag 1 en guidet tur og så dagen efter på egen hånd, andre noget
andet, hvad siger I ?

coppi

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-11-06 18:51

On Sat, 25 Nov 2006 18:35:26 +0100, Coppi wrote:

> Hej kloge mennesker.

Ih tak!

> Har noget af jer været ovenstående sted ?

Ja, det har jeg. Det kan varmt anbefales.

> Vi har 2 dage og vil selvfølgelig gerne udnytte dem bedst muligt.

> Nogen siger dag 1 en guidet tur og så dagen efter på egen hånd, andre noget
> andet, hvad siger I ?

Det lyder fornuftigt. Afstandene er ganske store, også inden for det
centrale komplex. Vi lejede cykler, men det var ikke mig der organiserede
det så jeg ved ikke lige hvordan det foregik. Det kan anbefales og føles
ikke så varmt som man sku' tro. Omkr. kl 12/13-15 bør man nok slappe af i
skyggen et sted. Til gengæld er det en god idé at være i området tidligt,
inden horderne kommer alt for talrigt. En solopgang er heller ikke at kimse
ad.

Du kan se lidt fotos her:

http://pedalo.dk/cambodia/angkor/index.html

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Rasmus Westh

Dato : 28-12-06 17:41

"Peter Loumann" <me@privacy.net> wrote in message
> On Sat, 25 Nov 2006 18:35:26 +0100, Coppi wrote:
>

> Du kan se lidt fotos her:
>
> http://pedalo.dk/cambodia/angkor/index.html

Ååååhhh, de billeder giver en rejselysten igen (ikke at den har været
forsvundet). Var ved Ankor Wat for 1½-2 måneder siden (har lige afsluttet 10
måneders backpacking, øv), og står uden tvivl som en af de mest spændende
steder jeg har været på min tur. Anyway, vil også VARMT anbefale at cykle,
selvom det ER varmt :) Så undgår man de røvirriterende tuk-tuk chauffører.
Jeg ville i hvert fald holde mig fra en guide, men det er nok bare mig der
hader den der åndsvage skolebus-følelse. Jeg havde en fantastisk oplevelse
ved bare at cykle rundt fra tempel til tempel med min LonelyPlanet Cambodia.

Har du et spejlreflekskamera vil jeg anbefale at købe en god wideangle optik
hvis du vil have nogle gode billeder med hjem - templerne er for store til
at man kan tage ordentlige billeder ellers

Jeg har ikke lige tid til at plapre løs lige nu, men spørg endelig, vi
rejsende må jo udveklse vores anbefalinger og erfaringer.

Glædelig bagjul

Rasmus

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 25-11-06 21:28

Coppi <annie321@privat.dk> wrote:

[...]

At det blir sikkert helt fint, men bruk også gjerne tre dager og ta det
litt med ro, så slipper dere lidelsen tempel-overdose.

Om dere virkelig bare kan avse to dager til det største religiøse
bygningskomplekset i verden, så er det en god ide å lese litt om de
forskjellige templene på forhånd, bestemme dere for hvilke dere vil
se og hvilke dere kan klare dere uten. Dere kan godt leie en guide,
men antagelig klarer dere dere helt fint på egen hånd. Ved alle
templer finnes det sykkel- og mopedsjåfører som gjerne tar dere til
neste sted for en halv eller en hel dollar. Noen av templene er det
også veldig fint å gå til fots mellom i stedet for å bli kjørt.

Til hjelp for å velge kan dere gjerne kikke på mine bilder fra
området. De finner dere på http://www.pvv.org/~bct/indokina , og
bildene fra Angkor Wat-området finner dere fra nummer 8 til nummer
40. Bare spør her om dere vil vite hvor spesielle bilder er fra.

God tur!

Bjørn

Fra : Søren Fisker

Dato : 26-11-06 11:15

""Bjørn" Christian "Tørrissen"" <bct@pvv.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> bildene fra Angkor Wat-området finner dere fra nummer 8 til nummer
> 40. Bare spør her om dere vil vite hvor spesielle bilder er fra.

Det var da nogle rigtig flotte fotos, du har taget Bjørn!
God søndag, Søren

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 27-11-06 14:23

"Coppi" <annie321@privat.dk> wrote in message
> [...]
>
> Vi har 2 dage og vil selvfølgelig gerne udnytte dem bedst muligt.
>
> Nogen siger dag 1 en guidet tur og så dagen efter på egen hånd, andre

Det lyder som en god plan.
Der er betragtelige afstande mellem templerne, så vi lejede en motorcykel på
Guest Houset, du kan leje en sådan via alle GH/hoteller i Siam Riep.
Det var også tærskevarmt, så jeg havde ikke den store lyst til at cykle.

Det er et enestående sted! Glæd jer :)