safari
Fra : Søren Christensen

Dato : 20-11-06 16:24

vi tænker på safari om ca 1 år ,har set på NYATI i sydafrika med
efterfølgende ophold enten i cape tovn eller mauritius.
Alle gode og dårlige erfaringer (råd) modtages meget gerne.påforhånd tak

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 20-11-06 21:53

Hej Søren.
Jeg er selv ved at arrangere en større tur for 4 voksne pers. til marts, og
fik desværre ikke så meget input, da jeg spurgte til Sydafrika her i
gruppen.
Derfor har jeg selv fordybet mig i hvad der var værd at gå efter, hvorefter
jeg bad Nyhavn rejser om et oplæg på hele turen, hvilket var ret dyrt.
Så barberede jeg det dyre og overflødige af, beholdt alt det nødvendige og
gode, og arrangerer derefter resten selv, og det bliver som følger:
Fly til Cape Town via London, efter 3 dage i C.T. med bl.a. haj-dykning,
videre i lejet bil ad Garden Route i 3 dage til Port Elizabeth, med bl.a.
Bungyjump fra Bloukrans Bridge (verdens højeste) undervejs. Fly fra P.E til
Durban og videre i lejet bil op ad kysten med 1-dags-self-drive-safari i
Hluluwe Umfolosi, 2 dage i St.Lucia Wetlands Park, op gennem Swaziland til
Kruger Parken, og 3 dages Safari fra Bongani Mountain Lodge.
Så videre ad Panorama-ruten mod Johannesburg, med en enkelt overnatning
undervejs, og en enkelt lufthavnsovernatning i Joburg, inden vi flyver op
til Victoria Falls. Nøjes med en enkelt overnatning her, og så tilbage til
Joburg, og hjemad mod DK.
Pris: ca. 25-30 K / næse, varighed : 2.-19. marts
Vi har sorteret winery-besøg o.l. fra, droppet afhentning i lufthavnene,
sagt nej til f.eks. 2 luxus-dobbeltværelser i C.T. til ca. 13K, og i stedet
booket en family-suite på Best Western til ca. 3.3 K og mere af samme
skuffe.
Der hvor turister kan føle sig sikre, er prisniveauet generelt højt
(europæisk), men der kan altså findes mange alternativer til bureauernes
forslag.
Jeg er sikker på, at der også kan bruges meget mere tid hver enkelt sted,
men dette var modellen der appellerede til os.
Hvis du vil vide mere, før eller efter, skriver du bare.
Jeg fik faktisk selv nogle af de bedste råd fra en nordmand, der har postet
i gruppen et par gange.Se hans web-side og fotos, og læs hans
billedebeskrivelser! Du fortryder det ikke! http://www.iposeogsekk.com/ Jeg
skrev til ham og fik rigtig brugbart svar.
Mvh
Niels Hejnfelt