Flyrejse til Texas
Fra : Anders Nielsen

Dato : 18-11-06 13:35

Hej!

Vi er to voksne, der skal til Austin, Texas d. 31. marts til d. 14. april.
Jeg har sammenlignet priser hos SAS, Delta Airlines, Continental og
Lufthansa...

Continental havde det bedste tilbud: 11.353 kr. tur/retur inkl .skatter og
afgifter. Jeg vil blot lige sikre mig, at der ikke er et andet oplagt
selskab, jeg overser?

VH,
Anders

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 18-11-06 14:34

Hej Anders
Det er betydelig billigere, at rejse fra København til Austin end fra
Billund til Austin ifølge denne hjemmeside
http://www.travelmarket.dk:80/cfml/vta.cfm fordi billetterne er 2498 kr.
billigere fra København end fra Billund.
Mvh. Jesper

Fra : Anders Nielsen

Dato : 18-11-06 15:11

Ok, tak for oplysningen... CPH passer heldigvis også bedst for os
geografisk.

Hmm, travelmarket.dk finder faktisk en rejse, der koster 700 kr. mindre -
hos United. Der er dog flere skift samt meget længere totalrejsetider.
Continental is still in the lead...

Fra : Jan Raarup

Dato : 19-11-06 08:01

Anders Nielsen <anders_nielsen@webspeed.dk> skrev:
> [...]

Prøv www.kilroytravels.dk
Hilsen Jan

www.janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-11-06 02:33

"Anders Nielsen" <anders_nielsen@webspeed.dk> wrote in

> Continental havde det bedste tilbud: 11.353 kr. tur/retur inkl
> .skatter og afgifter. Jeg vil blot lige sikre mig, at der ikke er et
> andet oplagt selskab, jeg overser?

Du kan prøve codeshare tricket.

Flyselskaber arbejder sammen og tillader at benytte hinandens rutenet
"som var det deres eget". Det betyder at du hos Continental f.eks. kan
booke en tur fra CPH til PRG selvom Continental ikke flyver på ruten. Du
køber en Continental billet, men rent faktisk flyver du med Czech
Airlines. Den slags kaldes codeshare. Det smarte er at de billetter man
sælger på andres rutenet, får man rabat på. Hvis et ruteselskab iøvrigt
flyver på en del af den rute man ønsker (og dermed tjener penge), så
sælger de gerne codeshare billetterne videre til dig inkl. rabatten

Så meget for teorien bag codeshare.

Du skal ud og tjekke om du evt kan bestille den samme rejse billigere hos
en af Continentals samarbejdspartnere i Skyteam Alliance:

Aeroflot, Aero Mexico, Air France, Alitalia, Czech Airlines, Delta, KLM,
Korean Air og Northwest Airlines.

Der kan snildt være 10-15% at spare på codesharedelen af en billet. Til
gengæld kan det være omstændeligt især hvis man ikke er vant til den
slags. Men det kan også vise sig at være en lærerig måde at spare 1000,-
kr på....

Fra : Anders Nielsen

Dato : 26-11-06 23:43

Hehe, tak for tippet. Nu fik jeg ikke tjekket alle selskaberne til dette
billetkøb (kun Delta og Air France som konkrete selskaber fra din liste),
fordi jeg desværre glemte at tjekke tilbage for svar på nyhedsgruppen, inden
billetten var købt. Men jeg vil da prøve alle selskaberne næste gang!
Til denne tur endte vi med at ændre datoerne for ferien, så vi flyver én dag
før derover og én dag før hjem - to fredage i stedet for to lørdage. Så kom
prisen ned på ca. 9700 kr. hos Continental. Det er ikke så slemt igen; ingen
lader umiddelbart til at kunne slå den pris - i hvert fald ikke hvis der kun
skal være ét skift på hele turen.

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 20-11-06 12:49

En anden mulighed er United (der til forskel fra Continental giver SAS
Eurobonus-point). På http://www.flyrejsen.dk kan du sammenligne priser
fra rejsebureauer og flyselskaber og her sælges denne billet billigst
via Flyprice - p.t. kr. 11.108,- inkl. skatter og udstedelsesgebyrer.
Her flyves med SAS til Amsterdam og videre derfra med United via
Washington

Alternativt Delta med et stop i Atlanta til kr. 11.678,-