Florida - 3 dage på Lørdag - Gode tips ??
Fra : Peter

Dato : 16-11-06 09:12

Hej alle

Jeg har tidligere fået nogle gode råd og rejsetips herinde, så nu
prøver jeg lige igen....

Lørdag morgen (nu på Lørdag) rejser min bror og jeg til Florida,
hvor vi skal over og se noget NFL Fod-bold.
Vi rejser hjem igen Tirsdag eftermiddag.

Jeg har aldrig været der før, så har I tips vedr:

Leje af bil (3 dage) - Jeg vil gøre det hjemmefra - hvor er det
billigste ??
Leje af hotel/overnatning - Hvad er billigst og OK godt ??

Andet jeg skal vide (Har aldrig været der ovre før...)

Tak - og fortsat god dag.

Med Venlig Hilsen

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-06 11:25

On 16 Nov 2006 00:12:07 -0800, "Peter" <Peter.Windum@gmail.com> wrote:

>Lørdag morgen (nu på Lørdag) rejser min bror og jeg til Florida,
>hvor vi skal over og se noget NFL Fod-bold.

Bare det var mig

>Vi rejser hjem igen Tirsdag eftermiddag.
>

>Leje af hotel/overnatning - Hvad er billigst og OK godt ??

Hvis I ikke har/får bestilt overnatning hjemmefra, så vil jeg foreslå
at det første i gør er at køre ind på en McDonalds/Denny's eller en af
de utalige restauranter der er. De har som regel nogle hæfter med
rabatkuponer i hele Florida på hotel/motel værelser, og det kan godt
spare jer for nogle kr. Sidst jeg var derovre gik vi ind på et motel
for at høre hvad det kostede for en overnatning og det var $55 pr nat,
men så havde vi "tilfældigvis" set i hæftet at de var med og så fik vi
værelset til $32.

>Med Venlig Hilsen
>
>Peter
God tur

mvh Falcon

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-11-06 18:32

"Peter" <Peter.Windum@gmail.com> wrote in news:1163664727.100967.296000
@h48g2000cwc.googlegroups.com:

> Lørdag morgen (nu på Lørdag) rejser min bror og jeg til Florida,
> hvor vi skal over og se noget NFL Fod-bold.
> Vi rejser hjem igen Tirsdag eftermiddag.

Hvor henne (Florida er faktisk vidtstrakt).

> Leje af bil (3 dage) - Jeg vil gøre det hjemmefra - hvor er det
> billigste ??

Jeg ville tjekke Alamo. Jeg formoder i vil have bil fra lufthavnen.

> Leje af hotel/overnatning - Hvad er billigst og OK godt ??

Som Falcon nævner: Tjek coupon hæftet der fås hos McD og Denny's. Og vær
så ikke bange for at spørge nabo hotellet om de kan matche prisen. Hvis
hotellerne har ledige værelser, kan de ofte presses ganske betragteligt i
pris. 30-50% er ikke usædvanligt.

> Andet jeg skal vide (Har aldrig været der ovre før...)

Vær opmærksom på at trafikkulturen er anderledes end i Danmark. Lur lige
lidt inden du kaster dig ud i altfor uovervejede manøvrer. F.eks. skulle
jeg lige vænne mig til at man ikke kører med det samme når der bliver
grønt. Der går liiige et blikøje inden man sætter igang. I det hele taget
foregår alting i et mere adstadigt tempo.

Inderhaling er i princippet forbudt, men accepteret. Blinke er noget man
gerne gør i RIGTIG god tid... eller slet ikke Hvis der er skiltet med
det, så er højresving tilladt i lyskryds selvom der er rødt. Endelig har
de nogle kryds hvor vi herhjemme typisk ville have højrevigepligt.
Dérovre har den der kommer først, forkørselsret. Og ikke noget med at
liste over bagefter ham der kom først hvis du egentlig kun er nr. 3 der
er ankommet til krydset. Der holdes skrapt på køkultur.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-11-06 18:04

Kent Oldhøj skrev i Xns987DBC98F2C9Dkentoldhoj@oldhoj.dk dette:

> Jeg ville tjekke Alamo. Jeg formoder i vil have bil fra lufthavnen.

Jeg har et par gange haft fornøjelsen af at leje biler fra netop Alamo
gennem firmaet Argus

http://www.argusrentals.com/

men noget billigere end jeg kunne leje samme bil fra Alamo.
I Orlando havde jeg den udsøgte fornøjelse at leje en Cadillac North Star,
der havde gået 7 Miles(!) til knap 2000 dkk for en uge. Men det kan nok ikke
forventes i almindelighed (noget med noget upgrade).

> Vær opmærksom på at trafikkulturen er anderledes end i Danmark.

Jeps - det går meget adstadigt og eventyrligt hensynsfuldt til. Så lidt
frisk europæisk kørestil skiller sig voldsomt ud (ikke for det gode).

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Poul E.

Dato : 17-11-06 06:52

"Peter" <Peter.Windum@gmail.com> wrote in message
[...]

Du skal vide at det er Thanksgiving 23.11. Det kan være meget svært at
skaffe værelser i denne periode.

Mvh. - Poul E.

Fra : Peter

Dato : 23-11-06 09:25