>
> > Er du bekendt med
www.idtraveller.com?
> > De har også en seat availability tool, men jeg er sandt at sige noget
> > loren ved nøjagtigheden af deres oplysninger, og inden jeg påtænker at
> > abb. herpå, ville jeg prøve at få lidt feed back på anvendeligheden.
var det ikke blot et link til Flyaow.com - der havde et rigtig godt
availability tool tidligere. Desværre er dette blevet lukket nu. Det
var ellers helt i top og meget troværdigt.
> Hvis deres seat availability fødes af Worldspan, skulle kvaliteten være
> iorden. Forudsat de har købt en fornuftig adgang. Det siger sig selv at
> en daglig (bare et ekstremt eksempel) opdatering af seat availability
> ikke er særlig brugbar, men til gengæld er en realtime opdatering
> hundedyr.
Jeg bruger selv expertflyer p.t. og det fungerer da rimeligt. Det er
primært availabilty i de forskellige klasser der er interessant. Der
er dog den begrænsning at der kun vises 6 resultater pr. søgning,
hvilket er noget i underkanten når hver codeshareflight vises hver for
sig. På Flyaow var der ikke begrænsning i antallet af resultater pr.
søgning.
Til gengæld er det muligt at definere connecting airport på
Experflyer, hvilket er et rigtig godt værktøj for specielt
ID-rejsende. Jeg har da også tidligere brugt den til at hjælpe en ven
der var strandet i Bangkok, så vi kunne dobbelttjekke de informationer
som lufthavnspersonalet gav ham - de viste sig nemlig at de ikke var
korrekte, de ville blot ikke upgrade ham for at hjælpe ham hjem, men
da vi kunne se der var masser af pladser i "C"-klasse gav de sig
alligevel, selv om de lige havde påstået at der var fuldbooket.
Kent, hvis du vil tjekke nogle tal fra Experflyer, så er du velkommen
til at skrive til mig direkte - det kunne være meget rart at få
afklaret, hvor præcist et værktøj Expertflyer er. Jeg har nogle
gange været ude for at de har vist forkert - f.eks. på SAS med "0" i
alle klasser når vi andetsteds kan se at der er 48 sæder ledige på
flyet... Den fejl kan selvfølgelig også ligge hos SAS.