skirejser med fly, børnevenligt, 6 voksne ~
Fra : rasmus carlsen

Dato : 06-11-06 21:23

Hejsa,

Hvor tager man hed når man skal på ski og vil flyve. Bo tæt på pisten (ikke
mange 100 meter derfra), skal have god plads 6 voksen plus 4 børn. Eventuelt
i to lejligheder. Helst sydpå. I uge 9

ras

Fra : erectus

Dato : 07-11-06 09:45

rasmus carlsen wrote:

> [...]

> (ikke mange 100 meter derfra), skal have god plads 6 voksen plus 4
> børn. Eventuelt i to lejligheder. Helst sydpå. I uge 9

Prøv at kigge på dette link i første omgang og find ud af, hvor du/I vil
hen: http://www.skisport.dk/

Mvh Jarl

Fra : rasmus carlsen

Dato : 07-11-06 12:28

"erectus" <freshair@vip(.)cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at kigge på dette link i første omgang og find ud af, hvor du/I vil
> hen: http://www.skisport.dk/

- kender den, men den er jo ubrugelig. Man kan ikke søge efter børnevenlig
lejlighed(er) tæt på lift.

ras

Fra : erectus

Dato : 07-11-06 12:50

rasmus carlsen wrote:

> - kender den, men den er jo ubrugelig. Man kan ikke søge efter
> børnevenlig lejlighed(er) tæt på lift.

Hvis du vil have noget, der ikke er ubrugelig, må du specificere mere
præcist, hvad du går efter og mener med bøtnevenlig Mit sidste bud er
så, at tage udgangspunkt i disse links fra Østrig, så kan du finde rejse
efter destination:

http://www.jaegerwirt.net:80/

http://www.app-mary.at:80/

http://www.zellamsee.at/hollaus/

Og et søgetip: Hvis du vil til at kigge områder igennem, så bruge by eller
område navn.com

Mvh Jarl

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-11-06 12:51

"rasmus carlsen" <rasmus_punktum_carlsen@tdcadsl.dk> on tirsdag 7.
november 2006 at 12:28 +0100 wrote:
>- kender den, men den er jo ubrugelig. Man kan ikke søge efter
>børnevenlig
>lejlighed(er) tæt på lift.

Måske du skulle finde stedet og derpå - ohhh skræk - bruge noget så
gammeldags som en telefon

Det er min erfaring at en direkte personlig kontakt ofte kan løse
problemer, som ikke umiddelbart kan løses via nettet

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Ole

Dato : 07-11-06 22:55

"rasmus carlsen" <rasmus_punktum_carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (ikke mange 100 meter derfra), skal have god plads 6 voksen plus 4 børn.
> Eventuelt i to lejligheder. Helst sydpå. I uge 9

Hej Rasmus,

Du kan f.eks starte med mine favoritter her:

Gå ind på www.bergfex.at og fin en destination der ligger relativt tæt på en
lufthavn og som opfylder jeres krav til området. Jeg ville prioritere antal
km pister, områdets højde (som regel lidt koldere og bedre sne), priser på
liftkort osv.

Herefter kan du gå ind på www.interhytte.dk eller www.tiscover.at og prøve
at finde en hytte til mindst 10 personer, eller et par lejligheder i det
område du satser på.

Hvis prisen er underordnet kan du vælge at købe en pakkerejse ved f.eks.
www.tjaereborg.dk , så behøver du ikke spekulere i transport fra lufthavnen.

Med hensyn til børnevenlighed ville mine overvejelser mest gå på valg af
hytte/lejlighed og forsøge at undgå billige hoteller med for mange unge. Jeg
tror at næsten alle områder har "børnbakker" og skiskoler for børn.

Overvej evt at tage skitoget som også er en rigtig god rejseform når man har
børn med.

Når du har fundet et par alternativer, kan du evt. spørge her i gruppen
igen. Der er altid nogle der er villige til at dele ud af deres erfaringer,
selv om vi sjældent er særlig objektive .

God fornøjelse
Ole