Rejse til ClubLaSanta til næste sommer
Fra : Per Nielsen

Dato : 06-11-06 14:30

Hejsa.

De sidste to somre er min datter og jeg taget en uge til ClubLaSanta på
Lanzarote. Begge gange har jeg bestilt gennem ClubLaSanta i Billund.
Første gang fløj vi fra Kastrup og her til sommer fra Billund.

Jeg har hørt at det kan gøres en del billigere (5-6000,-?) ved at
bestille og rejse via Hannover. Er der nogen der ved mere om det og kan
give nogle gode tips, henvisninger osv.? Min datter når at fylde 15, så
vi er nu to voksne der skal afsted. Transporten til Hannover kommer så
selvfølgelig oveni, men der skulle stadig være flere tusind at spare.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 06-11-06 18:04

Hej Per!
Jeg fandt ud af at man kan flyve tur/retur fra Billund til Lanzarote d. 7-8
juli 2007 til godt 2700 kr. ved at søge på "Find billig flybillet her -
....." på Backpacker Planet
http://www.backpackerplanet.dk/default.asp?page=207 På denne rute skal man
have en overnatning i Frankfurt på ud og hjemrejsen. I kan finde billig
overnatning på Backpacker Planet
http://www.backpackerplanet.dk/default.asp?page=207 og på Hihostels.com
http://www.hihostels.com/dba/hostel022017.en.htm Hihostels.com har kun et
vandrerhjem i Frankfurt.
God rejse.
Mvh. Jesper

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-11-06 12:06

"Jesper Pedersen" <jesperp04@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse
> [...]
>http://www.backpackerplanet.dk/default.asp?page=207 På denne rute skal
>man have en overnatning i Frankfurt på ud og hjemrejsen. I kan finde

Hej Jesper.
Det skal jeg lige have kigget nærmere på. Men hvordan så med adgangen
til ClubLaSanta? Det er jo en væsentlig del af rejsen :)

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 07-11-06 16:49

Hej Per!
Jeg ved ikke hvordan man kommer fra lufthavnen på Lanzerote og til
ClubLaSanta.

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-11-06 17:29

>Hej Per!
>Jeg ved ikke hvordan man kommer fra lufthavnen på Lanzerote og til
>ClubLaSanta.
>Mvh. Jesper

Hej Jesper.
Det klares nu nemt med bus eller taxa. Jeg tænkte mere på om man kan
bestille en uges ophold på ClubLaSanta, uden samtidig at skulle tage (og
betale) hele pakken med flytur fra Kastrup eller Billund :)

Fra : erectus

Dato : 07-11-06 17:38

Per Nielsen wrote:

> [...]
> bestille en uges ophold på ClubLaSanta, uden samtidig at skulle tage
> (og betale) hele pakken med flytur fra Kastrup eller Billund :)

Av, min arm

Mvh Jarl

Fra : erectus

Dato : 07-11-06 17:22

Per Nielsen wrote:

> Men hvordan så med adgangen til ClubLaSanta? Det er jo en væsentlig del af
> rejsen :)

Her er link til clublasanta.dk:
http://www.clublasanta.dk/Default.aspx?ID=361

Der ligger prislister i for fly og ophold. Det ser ud til, de selv bruger
MyTravel og Jet Time:

http://www.mytravel.dk/start/start.aspx?menu=1

http://www.jet-time.dk/

Mvh Jarl

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-11-06 18:11

"erectus" <freshair@vip(.)cybercity.dk> skrev i en
meddelelse
> [...]
>http://www.clublasanta.dk/Default.aspx?ID=361
>
>Der ligger prislister i for fly og ophold. Det ser ud til, de selv

Kender jeg godt :) Men jeg kan nu ikke finde nogle priser udelukkende
for opholdet på ClubLaSanta? Jeg håber der er andre der har prøvet turen
via Hannover og kan gelejde mig lidt i den rigtige retning. Jeg søger
lidt links, telefonnumre o.lign..

Fra : erectus

Dato : 07-11-06 18:28

Per Nielsen wrote:

> [...]
> for opholdet på ClubLaSanta? Jeg håber der er andre der har prøvet
> turen via Hannover og kan gelejde mig lidt i den rigtige retning. Jeg

Klik på Hovedkatalog / Prislister (på forsiden af clublasanta.dk) ->
Download H / P -> 1. maj 2007 - 31. oktober 2007.

-> Åbn normal -> side 10, juni / juli (priser). I bunden står der Kun fly /
Børn, hvilket stærkt må

formodes at være særskilte priser, så prislisterne er de reelle leje priser.

Hvis du vil vide links / telefonnumre, så nævn blot til hvad.

Mvh Jarl

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-11-06 20:33

> [...]
>-> Åbn normal -> side 10, juni / juli (priser). I bunden står der Kun
>fly / Børn, hvilket stærkt må formodes at være særskilte priser, så

Du har ret :) Undrer mig at jeg har overset det...Nå, men jeg fandt flg.
på side 11 (i prislisten (downloadet pdf)):

Kun flyrejse eller kun lejlighed
Du kan bestille flyrejsen t/r til Lanzarote uden lejlighed (se
prisskemaet), ligesom du kan bestille lejligheden på Club La Santa uden
flyrejsen (pris oplyses af vores rejsekonsulenter).

>Hvis du vil vide links / telefonnumre, så nævn blot til hvad.

Her var det så muligheden for at rejse via Hannover jeg tænkte på. Eller
andre billige alternative flyrejser t/r til Lanzarote.

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-11-06 20:40

Glemte lige at priserne side 8-11 er inkl. flyrejsen.

Fra : erectus

Dato : 07-11-06 21:16

Per Nielsen wrote:

> Her var det så muligheden for at rejse via Hannover jeg tænkte på.
> Eller andre billige alternative flyrejser t/r til Lanzarote.

Her er et eksempel på et link til afgange fra London-området, men det er
discount tilbud, som ikke kan bestilles på forhånd. Alt efter temperament
kan man vælge at booke lejlighed nu og vente på, at der kommer en billig
rejse i god tid inden man skal afsted. Lidt risky business. Man kan tilmelde
sig mail-tilbud, som kommer engang om ugen:
http://www.cheapflights.co.uk/flights/Lanzarote/

Eksempler (fra en af de de største og billigste søgemaskine i Tyskland,
idealo.de) fra Hannover og Bremen til Lanzarote til cirka 2.300 kr. retur på
en tilfældig tur i november:
http://flug.idealo.de/flugroute/Fuerteventura-Hannover--FUE-HAJ/

Hvis der fx søges på British Airways fra Hamborg-Lanzarote med udrejse 1.7.
2007 og hjemrejse 15.7. 2007 (via Heathrow) koster det for 2 voksenbilletter
lige omkring 750 Euro og i Dkr. er det cirka 5.700 kr. ved kurs 7.50

https://britishairways.com/travel/home/public/de_de?source=TOP_logo

Ellers prøv hamborg+lanzarote på de forskellige søgemaskiner og
rejseselskaber.

Mvh Jarl

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 07-11-06 22:49

Hej Jarl
Er du sikker på at priserne på
http://flug.idealo.de/search.php?action=search er med skatter og afgifter?
Fuerteventura og Lanzarote er ikke samme ø.
Mvh. Jesper

Fra : erectus

Dato : 08-11-06 14:10

Jesper Pedersen wrote:

> Hej Jarl

> Er du sikker på at priserne på
> http://flug.idealo.de/search.php?action=search er med skatter og
> afgifter? Fuerteventura og Lanzarote er ikke samme ø.

Ja, der er jeg sikker på. Priserne er endda lavere, nemlig omkring 620 Euro
for to voksne retur Frankfurt-Lanzarote. Følger man det rigtige link, kommer
man til denne søgemaskine:
http://www.ebookers.de/index.html?VERSION=DE&LANG=DE

En søgning på Frankfurt-Lanzarote med udrejse 1.7. 2007 og hjemrejse 15.7.
2007 viser prisen 618 Euro for 2 voksenbilletter inkl. skatter. Turen går
via Madrid med Iberia.

Mvh Jarl

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-11-06 23:33

Jamen det skal jeg da have kigget lidt på. Tak skal du have :)

Fra : erectus

Dato : 08-11-06 14:17

Per Nielsen wrote:

> Jamen det skal jeg da have kigget lidt på. Tak skal du have :)

Du kan tjekke videre på priser på denne søgning på idealo.de:
http://flug.idealo.de/flughafen/Lanzarote-ACE/

Mvh Jarl

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 08-11-06 19:29

Hej Per!
Når man klikker på "Weiter" på denne hjemmeside
http://www.ebookers.de/afo/flights/step2.html?SID=RVIMWQrfNGgAAEl4RnQ&LARR=Arrecife%20[ACE]
kommer man til en side med en prisoversigt "Preisübersicht" over den fulde
flypris. For mig ser det ud til det vil være billigere at flyve fra Billund
til Arrecife på Lanzerote.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 08-11-06 19:58

Hej Per!
Her er en rettelse til mit sidst indlæg. Der skulle have stået "Klik på
Flugpreis / Erw.: 255.00 EUR

på denne hjemmeside
http://www.ebookers.de/afo/flights/step2.html?SID=RVIMWQrfNGgAAEl4RnQ&LARR=Arrecife%20[ACE]
og man kommer til en prisoversigt "Preisübersicht" over den fulde flypris.
Mvh. Jesper

Fra : Per Nielsen

Dato : 16-11-06 13:06

Takker mange gange for alle input :) Der er lidt at kigge på. Min pjuter har
været nede, men det har en reinstallation rettet op på. Derfor har jeg ikke
reageret før.