Tsarevo, Bulgarien!
Fra : Søs

Dato : 30-10-06 12:14

Hej!
Så går jagten så småt på næste års sommerferie.

Er der nogen her, der kender noget til Tsarevo i det sydligste Bulgarien?

Det skulle være en by med 6000 indbyggere, men hverken "Turen går til" eller
"Lonely Planet" skriver noget om stedet.

Det tiltaler os, at det lyder som en "lokalby", da vi f.eks. overhovedet
ikke er til steder som Sunny Beach, som vi før har besøgt.

Alle gode råd om stedet / området modtages gerne.

På forhånd mange tak.
Hilsen Søs.

Fra : Bjarne

Dato : 30-10-06 14:19

Søs skrev:
> [...]
>
> Det tiltaler os, at det lyder som en "lokalby", da vi f.eks. overhovedet
> ikke er til steder som Sunny Beach, som vi før har besøgt.
Så er i på rette spor.

> Alle gode råd om stedet / området modtages gerne.

Prøv bl.a. http://www.bulgariansearesorts.com/tzarevo_general_info.html

Vi var i Sinemorec sidst på sommeren, som er det absolut sydligste sted
ved det bulgarske Sortehav. Bortset fra de forfærdelige tyske
børneguider og deres larm var det et vidunderligt sted, og man kunne
finde meget fredelige og eksotiske havbugter, hvis man f.eks. gad klatre
lidt.

Vi nåede ikke andet end at køre forbi Tsarevo, men der er mange skønne
steder og hvis i har mod på det, er der meget at se, hvis man lejer en
bil eller cykel eller hest. (pas på forsikringsvilkårene!)
Ud fra hvad vi hørte fik jeg ikke indtryk af at Tsarevo var stedet, hvor
jeg ville tilbringe en hel ferie.

Prøv at tjekke på internettet, hvad andre skriver om det hotel, i evt.
vil bo på.

Vi faldt totalt for den lille by Kiten, som fremstår ganske usnobbet og
østeuropæisk og overvejende har turister fra bl.a. Tjekkiet og
overvældende mange gode billige spisesteder og verdens allerbedste is.

Der er en mægtigt hyggelig restaurant i rezovo helt nede ved grænsen.
Hils kattene der.

vh
Bjarne

Fra : Søs

Dato : 31-10-06 10:29

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse

> Ud fra hvad vi hørte fik jeg ikke indtryk af at Tsarevo var stedet, hvor
> jeg ville tilbringe en hel ferie.

Hej Bjarne!
Mange tak for dit svar.

Jeg bliver selvfølgelig nysgerrig efter, hvad det er du har hørt om Tsarevo,
der gør, at du ikke ville holde ferie der?

Jeg har nemlig fundet beskrivelser fra andre på nettet, der lyder rigtig
godt.

Men ellers lyder det du fortæller rigtig spændende.
Havde I bare købt en flybillet, og så selv rejst rundt?
Eller var det en "pakketur" I tog ud fra?

Håber på endnu et svar.
Hilsen Søs.

Fra : Bjarne

Dato : 01-11-06 01:11

Søs skrev:
> [...]
> Havde I bare købt en flybillet, og så selv rejst rundt?
> Eller var det en "pakketur" I tog ud fra?

Vi rejste med Startour til Bella Vista i Sinemorec eller faktisk lige
forbi Sinemorec. Vi var ikke i Zarevo, men så vidt jeg kan huske var der
ikkke rigtigt nogen som anbefalede den. Jeg tror dog det er en OK by.
Bemærk, at selvom et hotel siges at ligge i Zarevo kan det godt ligge
langt uden for byen. Så tjek mere nøjagtigt beliggenheden.
Der er forøvrigt rimeligt gode busforbindelser.
Tag lige og lær lidt kyrillisk alfabet hjemmefra. Det gjorde det
nemmere, at min datter og jeg kender det russiske i forvejen.

http://www.visitbg.de/sommer/index.php?kurid=7

Bjarne

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 30-10-06 18:57

Hej Søs!
Jeg fandt denne hjemmeside om Tsarevo
http://www.startour.dk/Resorts/travel.aspx?id=16699&cat=2%7C163&entry=30&dest=&city=1217&type=c
Jeg kan ikke få nogen kortfinder her på internettet til at finde Tsarevo
(Tzarevo) i Bulgarien.
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 30-10-06 19:28

Hej Søs!
Jeg fandt denne hjemmeside
http://bgmaps.com/home.asp?sid=778ff4b29f5933a9a33e000938127d33&lang=en hvor
man i højre side kan søge i rubrikken "Search in BULGARIA" efter Tsarevo´s
plasering på et kort.
Mvh. Jesper