svendgive.. 2305
Fra : Flemming Poulsen

Dato : 26-10-06 23:58

erectus (.) wrote:
> Her er flere eksempler på prisniveauet fra London fra Cheapflights:
>

> Der er ingen garanti for, at billetter ikke kan være udsolgt.

Vær dog opmærksom på at du skal have lang tid til at skifte fly i
London når du bestiller din København-London-billet separat. Der er
ikke mulighed for gennemgående bagage check-in når det er to
forskellige billetter. Desuden er du ikke sikret ved flyforsinkelser.
Hvis dit fly til London er forsinket og du ikke når flyet videre, så
mister du billetten og skal selv betale for at komme med et andet
fly... Det gælder naturligvis også på vejen hjem igen..

Det kan sagtens lade sig gøre at bestille to separate billetter (og
der kan også nogle gange være penge at spare), men vær blot
opmærksom på ovenstående, så du ikke får en overraskelse, hvis der
er forsinkelser.

Flemming

Fra : erectus

Dato : 27-10-06 06:19

Flemming Poulsen wrote:

> [...]
> der kan også nogle gange være penge at spare), men vær blot
> opmærksom på ovenstående, så du ikke får en overraskelse, hvis der

Jeg tror ikke, der er grund til at bekymre sig så meget om folks evne til at
tænke, vurdere og handle selv. Med mindre man kan have en personlig fordel
i, at de ikke kan

Mvh Jarl

Fra : Bjarne

Dato : 27-10-06 07:18

erectus skrev:

> Jeg tror ikke, der er grund til at bekymre sig så meget om folks evne til at
> tænke, vurdere og handle selv. Med mindre man kan have en personlig fordel
> i, at de ikke kan

Det kan godt være indlysende for dig, men det er det næppe altid for
dem, der ikke plejer at flyve.

Bjarne

Fra : erectus

Dato : 27-10-06 07:48

Bjarne wrote:

> Det kan godt være indlysende for dig, men det er det næppe altid for
> dem, der ikke plejer at flyve.

Det er vel næppe rationelt at fastholde folk i noget de ikke kan. Det kan jo
læres. Oplysning og information er da det, jeg forbinder med at lære at
kunne noget på egen hånd. Det kræver naturligvis, at der er muligheder at
vælge imellem.

I øvrigt mener jeg ikke, at man ikke skal hjælpe dem, der ikke kan. Det kan
jeg vel næppe heller tages til indtægt for

Min holdning er, at så mange som muligt skal have muligheden for at opleve
en verden uden for Verona. Det er ikke min natur at begrænse andres
muligheder for at opleve verden globalt.

Mvh Jarl

Fra : Bjarne

Dato : 27-10-06 09:54

erectus skrev:

> [...]
> en verden uden for Verona. Det er ikke min natur at begrænse andres
> muligheder for at opleve verden globalt.

Nej, men flyrejser er altså ikke helt enkelt, hvis man ikke er vant til
det. Tidligere rejste jeg næsten kun med tog, men den mulighed har
liberaliseringen desværre næsten taget livet af.

Alene priser er en jungle i starten. Man søger på rejser og opdager
billetter til samme steder for mellem 1000 og 24000 kroner.
Andre gange er det dyrere at rejse fra Langtbortistan til Amsterdam end
fra Langtbortistan til København med skift i Amsterdam.
Dertil kommer vidt forskelligartede sære regler om afbestilling, ændring
af billet osv.

Jeg har f.eks. umiddelbart svært ved at forestille mig, hvornår det kan
betale sig at købe en billig billet via London, når man også skal
indregne muligheden for at komme for sent frem til afgang i london eller
komme dagen før for at være sikker.

vh
Bjarne

Fra : erectus

Dato : 27-10-06 10:41

Bjarne wrote:

> Nej, men flyrejser er altså ikke helt enkelt, hvis man ikke er vant
> til det. Tidligere rejste jeg næsten kun med tog, men den mulighed har
> liberaliseringen desværre næsten taget livet af.

På hvilke strækninger kan du ikke rejse med tog, som du kunne tidligere? Jeg
ved om, at DSB har nedlagt den direkte tog-linie til Berlin, som mange med
god grund har skoset dem for.

Nej, intet er let, når man ikke kan det, men det skal jo ikke afholde en
eller flere fra at lære det. At lære at bruge nettet er en træningssag, som
alle kan lære. Når man finder mønstrene i, hvordan det er bygget op -- og
specielt hvordan søgemaskiner og søgning foregår, så er det ikke svært.

> [...]
> end fra Langtbortistan til København med skift i Amsterdam.
> Dertil kommer vidt forskelligartede sære regler om afbestilling,

Hvis man finder en billet på nettet, kan man ordne resten på telefonen og få
de specifikke informationer, man vil have. Eller gøre det på mail. Jeg har
ikke mødt nogen handlende på nettet endnu, der ikke kunne skrive eller tale
engelsk, som er netsproget både i Tyskland, Frankrig, Spanien, Italien, osv.
Og globalt.

> [...]
> indregne muligheden for at komme for sent frem til afgang i london
> eller komme dagen før for at være sikker.

Man skal have en vis sikkerhed for tidsmargen, hvis man vil rejse på den
måde. Og der er pæn afstand fra fx Stansted til Heathrow, eller til nogle af
de andre lufthavne, som skal realistisk beregnes. Der er utallige måder at
rejse på, dette er blot en af dem. Det er mest for at give et indblik i,
hvor lave priser, man kan købe billetter til i/fra fx England. Det samme
gælder i øvrigt Amsterdam og Paris, men det fører for vidt at komme ind på
her.

Mail-tilbuddene var spredte tilbud, som ikke havde nogen tidskronologi i
sig. Det er mere for at hæve blikket og tage med i betragtning og
overvejelse, at det måske kan gøres billigere og lige så godt på den eller
en anden måde. Det gælder fx fra London og til mange lande i Afrika, fordi
der er mange afrikanere i Englang/London og derfor et stort marked, som ikke
findes herhjemme. Men det viser sig også, at når man eksempelvis skal over
dammen med andre end SAS, så er der trasfer på 1-3 timer rundt omkring. Det
er blandt andet i den forlængelse, at London kan være afsæt og blive et
økonomisk godt alternativ, som giver luft andre steder til noget af det mere
sjove.

Mvh Jarl

Fra : erectus

Dato : 27-10-06 06:51

erectus wrote:

> Flemming Poulsen wrote:

<klippe klistre>

Citatfejl, beklager!

Mvh Jarl

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 27-10-06 16:19

Flybillet-priser er og bliver meget komplekse og indviklede uanset om
man er nybegynder eller garvet rejsende. Her tænker jeg ikke så meget
på selv flyveturen, men mere at bestillingen og at gennemskue
prissætningerne på flybilletter. Naturligvis er der nogle overordnede
erfaringer som man kan benytte (hvis man kender dem) men ligeså ofte
er virkeligheden faktisk stik modsat.

Nogle gange kan der spares på at rejse via London andre gange er det
dyrere. Dertil kommer så (som jeg nævnte tidligere) at der også er
en masse andre regler at tage højde for hvis man køber to forskellige
billetter.

Rigtig mange mennesker er ikke klar over dette - derfor nævner jeg det
- da det vil være kedeligt at opleve nogle stå strandet i London uden
at være klar over de har løbet denne risiko. Hvis man beregner god
tid til flyskifte vil det i langt de fleste tilfælde gå godt, men det
sker altså stadig dagligt for nogen at de ikke kan komme videre.

Hvilken løsning man vælger og om man vil løbe den risiko for at
spare pengene er da helt op til den enkelte - jeg har selv gjort det
nogle gange når besparelsen har været stor nok, men så skal man
også være helt klar over vilkårene, så der ikke kommer kedelige
overraskelser når det går galt.

Alt kan bestilles på nettet og jeg slår selv på tromme for at man
gør det hvis man har lyst og mod til det. Der skal dog ikke herske
tvivl om at det kræver en tidsmæssig indsats at lave sådanne
kryds-billetter i forhold til at ringe til sit lokale rejsebureau - for
mit eget vedkommende er hele denne planlægningsfase dog en del af
oplevelsen - der går jo lidt sport i det.

Er man dog ikke rejsevant eller utryg ved at bestille på denne måde,
så kan det være en bedre løsning at ringe til sit lokale rejsebureau
og betale noget mere for rejsen - mod at man ikke skal sørge for
planlægningen selv.

Jeg oplever dagligt folk der ringer fordi de er utrygge omkring at de
kun har modtaget billetten som elektronisk billet pr. e-mail (og ikke
kan forstå de ikke får dem med posten) eller har spørgsmål til at
checke ind på nettet, eller er i tvivl om hvad der sker ved
forsinkelser el.lign Alle mulige spørgsmål som vi andre, garvede
rejsende, tager for givet. Det er jeg nødt til at forholde mig til.
Bare fordi jeg tager det som en selvfølge behøver ikke betyde, at
andre gør det.

Selvom check-in i automaterne i lufthavnen har været muligt i mange
år og jeg aldrig selv kunne finde på at stå i kø for manuelt
check-in, så er der altså stadig hundredevis af mennesker hver dag,
der går forbi automaterne og står i lange køer fordi de ikke er
trygge ved automaterne eller tør kaste sig ud i at prøve. Alt nyt er
svært - lige indtil man har prøvet det og set hvor let det er. Det
gælder også når man skal sammensætte sine rejser selv.

Der er mange måder at bestille sin rejse på - der er ikke nogen måde
der er rigtig for alle. Det er helt op til den enkelte at føle sig
tryg omkring købet.

Min kommentar omkring den risiko man løber ved at bestille to seperate
billetter har intet med interesser at gøre - det var et råd til de
mange som ikke er klar over denne risiko. Lav gerne alle krumspringene
for at få billige billetter - det gør jeg selv, men var meget bevidst
omkring evt. faldgruber, så er der nemlig ikke noget at blive sur
eller skuffet over hvis det går galt. hvilken type billet man har
behov for en yderst forskellig fra person til person - jeg sidder også
selv og råder folk til at købe andre steder end hos os, hvis de kan
få et bedre tilbud der. Blot fordi man har interesser i noget behøver
det ikke betyde, at man ikke kan rådgive folk fair. Der var faktisk de
bedste intensioner bag..

Fra : erectus

Dato : 27-10-06 16:52

Flemming Poulsen wrote:

> [...]
> prissætningerne på flybilletter. Naturligvis er der nogle overordnede
> erfaringer som man kan benytte (hvis man kender dem) men ligeså ofte

rofl LOL

Mvh Jarl

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-10-06 15:31

"erectus" <freshair@vip(.)cybercity.dk> wrote in news:45422b18$0$180
$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> rofl LOL

Jeg forstår ikke hvad der skulle være morsomt. Flemming har jo ret.

Fra : erectus

Dato : 28-10-06 17:44

Fra : Bjarne

Dato : 28-10-06 22:15

erectus skrev:

> rofl LOL

> rofl LOL

HHHR

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-10-06 23:18

"erectus" <freshair@vip(.)cybercity.dk> wrote in news:454388f0$0$183
$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> rofl LOL

Ah. Det VAR ikke morsomt. Du løb bare tør for argumenter?

Fra : erectus

Dato : 29-10-06 07:43

Fra : Bjarne

Dato : 29-10-06 10:37

erectus skrev:

> rofl LOL

Jeg tror vi har at gøre med en robot.

Bjarne

Fra : erectus

Dato : 29-10-06 10:43

Bjarne wrote:

>>> Ah. Det VAR ikke morsomt. Du løb bare tør for argumenter?

> Jeg tror vi har at gøre med en robot.

Robotter.

Mvh Jarl