14 dage i november - i nabolaget...
Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-10-06 22:21

Hej alle

Planen var at tilbringe de sidste to uger af november på rundrejse i
Ægypten, men familliemæssige omstændigheder gør at vi dels ikke kan beslutte
om vi tager på ferie før et par dage forinden, dels næppe kan tage længere
væk end vi kan køre hjem på en dags tid.

Det gør det lidt vanskeligt at planlægge en superspændende ferie

Er der nogen der har nogle forslag?

Skiferie er ikke så velset, og storbyferie i 14 dage bliver nok lidt
trættende.
En af grundene til at det blev Ægypten var også at vejret jo er lidt bedre,
men det er nok svært at finde godt vejr indenfor køreafstand...

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : Jan Raarup

Dato : 26-10-06 05:35

Martin Højriis Kristensen <usenet@makr.dk> skrev:
> [...]
>om vi tager på ferie før et par dage
>forinden, dels næppe kan tage længere
>væk end vi kan køre hjem på en dags tid.

Det kommer vel an på hvor man bor ?

Hilsen Jan

"The worst day fishin` is better than
the best day workin´"
http://www.janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-10-06 08:32

"Jan Raarup (slet FTP9V)" <janmaren@FTP9Vhotmail.com> wrote in message
> Det kommer vel an på hvor man bor ?

Jeg bor i Århus, men de par timer det tager at komme ud af Danmark betyder
jo ikke det store i kørselsregnskabet

Fra : Marianne

Dato : 26-10-06 15:32

> [...]
> tage længere væk end vi kan køre hjem på en dags tid.
>
> Det gør det lidt vanskeligt at planlægge en superspændende ferie

Hvad med en rundtur i Holland og Belgien? Amsterdam og især Bruxelles er
dejlige byer, og i provinsen i de pågældende lande er der ganske skønt.

Men temperaturer som i Ægypten bliver det jo nok ikke

mvh
Marianne

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-10-06 19:44

"Marianne" <handelfjerndette@lundbak.dk> wrote in message
> Hvad med en rundtur i Holland og Belgien? Amsterdam og især Bruxelles er
> dejlige byer, og i provinsen i de pågældende lande er der ganske skønt.

Det er pt under overvejelse.. Nogen specifikke ideer til aktiviteter udover
std storbyferie og lallen rundt i oplandet?

Fra : Marianne

Dato : 27-10-06 09:46

> Det er pt under overvejelse.. Nogen specifikke ideer til aktiviteter
> udover std storbyferie og lallen rundt i oplandet?

Køb/lån en bog!

mvh
Marianne

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-10-06 10:31

> Køb/lån en bog!

Nu var jeg interesseret i ideer fra mennesker, og ikke fra bøger.
Bøger er fine nok, men jeg tror jeg kender de fleste almindelige
turiststeder i Europa, og jeg har også besøgt mange af dem. Jeg ville høre
om der var nogen forslag der lå ud over det.

Fra : erectus

Dato : 27-10-06 10:49

Martin Højriis Kristensen wrote:

> [...]
> turiststeder i Europa, og jeg har også besøgt mange af dem. Jeg ville
> høre om der var nogen forslag der lå ud over det.

Jeg tror, det er klart, at du vil have det serveret på et sølvfad, hvilket
er helt ok -- men blot ikke rigtigt hvad og i hvilken retning. 5 stikord
på interesser ville hjælpe gevaldigt.

Du kan få to her: Gaudi og Barcelona ...

Mvh Jarl

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-10-06 11:40

"erectus" <freshair@vip(.)cybercity.dk> wrote in message
> Jeg tror, det er klart, at du vil have det serveret på et sølvfad, hvilket
> er helt ok -- men blot ikke rigtigt hvad og i hvilken retning. 5
> stikord på interesser ville hjælpe gevaldigt.

Ja, jeg ved godt at jeg er vanskelig, håbede bare at der var nogen der lige
ramte plet.

Jeg kan prøve at beskrive de sidste 2 ture af tilsvarende type:
Caribien og Cuba: Først krydstogt i Cariben, derefter en uges rundtur på
Cuba
Australien: 11 dage i Sydney, diverse dagture ud fra byen

Den planlagte tur var 1 uge på Nilkrydstogt, derefter 3 dage i Cairo og 4
dage i Sharm-El-Sheikh

Så jeg er ude efter noget der dels har et gennemgående tema, dels har noget
afveksling undervejs.

Det kunne godt være noget aktivt (vinhøsten er jo nok desværre overstået),
men der skal selvfølgelig også være tid til at slappe af indimellem.

> Du kan få to her: Gaudi og Barcelona ...

Vil gerne til Barcelona, men det er nok for langt væk.

Fra : erectus

Dato : 27-10-06 12:18

> [...]

> indimellem.

> Vil gerne til Barcelona, men det er nok for langt væk.

1) Max afstand?
2) Hvor stor en by? Vand/Land. Evt. hvilken?
3) Hvad vil i primært/sekundært opleve?
4) Kunst/kultur, hvad?
5) Shopping, cafeer, (gave)indkøb?
6) Scuba diving?
7) Katadralerne i Paris?
8) Hvilket tema?
9) Stockholm, Oslo, Helsingfors, Köningsberg?
10) Aktiv, hvad? Vælg selv ...

Mvh Jarl

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-10-06 12:51

> 1) Max afstand?

Fx 12 timers kørsel

> 2) Hvor stor en by? Vand/Land. Evt. hvilken?

Tjaa, ikke så afgørende.. lad os bare sige 500.000 indbyggere

> 3) Hvad vil i primært/sekundært opleve?

Ikke specificeret

> 4) Kunst/kultur, hvad?

Kultur, her tænkes primært på kulturhistorie

> 5) Shopping, cafeer, (gave)indkøb?

Cafeer

> 6) Scuba diving?

Nej

> 7) Katadralerne i Paris?

Paris er en mulighed, men 14 dage i den by er lang tid..

> 8) Hvilket tema?

Ikke specificeret

> 9) Stockholm, Oslo, Helsingfors, Köningsberg?

Det er formentligt for koldt nu.. Igen afhænger det af konteksten. Hvis der
var en passende arrangeret tur der indbefattede de byer kunne det være
ganske interessant.

> 10) Aktiv, hvad? Vælg selv ...

Ikke specificeret

Fra : erectus

Dato : 28-10-06 07:03

> [...]

> Det er formentligt for koldt nu.. Igen afhænger det af konteksten.
> Hvis der var en passende arrangeret tur der indbefattede de byer

Mit sidste bud: http://www.iderejser.com/

Mvh Jarl

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-10-06 17:36

> Mit sidste bud: http://www.iderejser.com/

Se, det var skam ikke noget dårligt bud.
Tak for hjælpen

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 26-10-06 17:47

Hej Martin!
Hvad med at tage til ferieområdet Harzen (på tysk Harz) i Tyskland. Her er
nogle link
http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2006-22,GGLG:da&q=harzen
til hjemmesider om Harzen.
Mvh. Jesper

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-10-06 19:46

"Jesper Pedersen" <jesperp04@webspeed.dk> wrote in message
> Hvad med at tage til ferieområdet Harzen (på tysk Harz) i Tyskland.

Det er da tæt på..
Hvad er der at lave/opleve?

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 26-10-06 20:27

Hej Martin!
Ved at klikke på menuen "Turforslag - her finder du forskellige forslag til
ture i Tyskland. " i venstre side på den hjemmeside
http://www.tyskland-info.com/pages_dk/index_dk.html kommer I til en side,
hvor én af rubrikkerne hedder Tur 4: Bindingværksidyller på stribe. Denne
rubrik handler om Harzen og det nordlige Hessen.
Mvh. Jesper

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-10-06 20:56

> [...]
> hvor én af rubrikkerne hedder Tur 4: Bindingværksidyller på stribe. Denne
> rubrik handler om Harzen og det nordlige Hessen.

Den side havde jeg fundet, troede måske der var lidt mere at komme efter i
området.

Fra : erectus

Dato : 26-10-06 21:04

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Den side havde jeg fundet, troede måske der var lidt mere at komme
> efter i området.

En Harzen søgemaskine og link: http://www.harz-travel.de/index.php3

http://www.visit-germany.info/web/dk/top50/index.htm?tl=BUNDESLAND&showid=18&func=BUNDESLAND_NATUR

Mvh Jarl

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-10-06 22:14

> http://www.visit-germany.info/web/dk/top50/index.htm?tl=BUNDESLAND&showid=18&func=BUNDESLAND_NATUR

Jeg er sikker på at det er et pænt område, men der skal helst være et eller
andet at komme efter, som man ikke finder andre steder i verden.
Jeg har faktisk været i området omkring Hammeln flere gange (hos nogle
bekendte i området), og selvom det er meget hyggeligt og pænt, så synes jeg
ikke det kan stå alene som rejsemål.

Fra : erectus

Dato : 26-10-06 22:28

> [...]

> bekendte i området), og selvom det er meget hyggeligt og pænt, så
> synes jeg ikke det kan stå alene som rejsemål.

Prøv at give flere informationer at søge på. Der er mange ting at se i
Europa.

Mvh Jarl

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 26-10-06 18:27

Hej Martin!
Her er den danske hovedside om Tyskland
http://www.tyskland-info.com/pages_dk/index_dk.html Linket, som jeg gav i
mit sidste indlæg er en del af førnævnte link. På hovedsiden om Tyskland kan
I finde vejrudsigter for byer i Tyskland.
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 27-10-06 12:47

Hej Martin!
Prøv, at føre musen op i venstre hjørne på menuen "Rejselandet Tyskland" og
klik på "Regioner" på denne hjemmeside
http://www.tyskland-info.com/pages_dk/index_dk.html I menuen "Regioner" er
der en rubrik om Mosel regionen, som måske kunne have jeres interesse med
hensyn til vin og historie og natur.
Mvh. Jesper