Hvornår får man den bedste pris?
Fra : Jes Bastholm

Dato : 25-10-06 09:00

Jeg pusler med en tur for familen til USA næste sommer.

Derfor er jeg begyndt at sondere markedet - men hvor lang tid før afrejse
får man de bedste priser?

Så vidt jeg kan se er der i øjeblikket kampagnepriser på vinterrejser - så
jeg forestiller mig at prisen for sommerbilleter kan komme længere ned en
man ser dem til pt. Eller?

Findes der nogle tommelfinger-regler om hvor mange måneder før afrejse man
får den bedste pris på billeter over atlanten?

Jes

Fact: Jeg skal bruge 2 voksne og to halvstore unger til enten Boston eller
NY i juli med ca. 14 dages ophold. pt. har jeg fundet en samlet pris på
omkring 16-17000 som det billigste. Ganske vist har jeg set nogle priser på
søgemaskinger på 3600-3700 pr. person, men de er aldrig tilgængelige når jeg
klikker mig videre.

Fra : Martin K. R.

Dato : 25-10-06 09:25

"Jes Bastholm" <jba@fjerndette-tekniq.dk> wrote in message
> Jeg pusler med en tur for familen til USA næste sommer.
>
> Derfor er jeg begyndt at sondere markedet - men hvor lang tid før afrejse
> får man de bedste priser?

Det er det vist svært at sige noget generelt om...

Eksempel:
Jeg bestilte en USA billet hos SAS 7-8 måneder før afrejse, idet jeg lod mig
lokke af deres "Bestil din billet i god tid" råd.
Nogle måneder senere startede de en 'kampagne' med rabatbilletter til USA.
Min billet kunne ikke laves om. Jeg kunne have sparet flere tusinde kroner
ved at vente med at bestille (kampagnebilletterne var til samme rute, samme
klasse, samme dato, samme betingelser etc.).

/Martin

Fra : erectus

Dato : 25-10-06 09:38

Martin K. R. wrote:

> Det er det vist svært at sige noget generelt om...

Mine søgemaskineerfaringer, hovedsageligt fra lavprisselskaber, over lang
tid er, og dem kan jeg ikke dokumentere, at lørdag er en af de billigste
dage både at rejse ud og hjem på. Muligvis fordi efterspørgslen er lav denne
dag. Prøv selv at tjekke det.

> [...]
> tusinde kroner ved at vente med at bestille (kampagnebilletterne var
> til samme rute, samme klasse, samme dato, samme betingelser etc.).

Det er f ... surt. Både for oplevelsen og erindringen om den.

Mvh Jarl

Fra : erectus

Dato : 25-10-06 09:29

Jes Bastholm wrote:
> [...]

> nogle priser på søgemaskinger på 3600-3700 pr. person, men de er
> aldrig tilgængelige når jeg klikker mig videre.

Hvor gamle er børnene?

Mvh Jarl

Fra : Jes Bastholm

Dato : 25-10-06 09:46

Til den tid 12 og 13

Jes

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 25-10-06 13:55

> [...]
>
> Findes der nogle tommelfinger-regler om hvor mange måneder før afrejse man
> får den bedste pris på billeter over atlanten?

Da du skal afsted i juli, skal du ikke regne med kampagnepriser. Det er midt
i højsæsonen. Normalt kan det bedst betale sig at bestille i rigtig god tid,
med mindre det er uden før højsæsonen og indenfor Europa. Derimod kan der
være stor forskel på forskellige selskaber, så prøv jer lidt frem med
forskellige søgemaskiner. Jeg har ofte haft held med normale rejsebureauer.

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
.... rejsebeskrivelser fra hele verden ....

Fra : erectus

Dato : 25-10-06 14:35

Jes Bastholm wrote:

> Jeg pusler med en tur for familen til USA næste sommer.

> Derfor er jeg begyndt at sondere markedet - men hvor lang tid før
> afrejse får man de bedste priser?

Spørgsmålet står stadig åbent: Mit bud vil være, at der åbnes for tilbud
omkring 3 måneder før afrejsedag.

> Så vidt jeg kan se er der i øjeblikket kampagnepriser på vinterrejser
> - så jeg forestiller mig at prisen for sommerbilleter kan komme
> længere ned en man ser dem til pt. Eller?

Ganske bestemt.

> Findes der nogle tommelfinger-regler om hvor mange måneder før
> afrejse man får den bedste pris på billeter over atlanten?

Nix

> [...]
> nogle priser på søgemaskinger på 3600-3700 pr. person, men de er
> aldrig tilgængelige når jeg klikker mig videre.

Problemet er blandt andet, at de to børn er over 12 år. Fra 12 > år regner
de fleste selskaber med voksenpris.

Jeg lavede en søgning og påbegyndt bestilling på CPH-JFK/Newark afgang den
13/14 juli 2007, og retur 28/29 juli 2007. for 4 personer hos:

Finnair: omkring 18.000 kr.
Kilroy: omkring 18.000 kr.
Iceland Air: omkring 18.000 kr.
SAS: omkring 27.000 kr.
British Airways: omkring 25.000 kr.
Air France: omkring 25.000 kr.
Virgin Atlantic (fra London) omkring 24.000 kr.

Flyvetid mellem 8-14 timer (8 > transfer tid)

Finnair: via Helsingfors
Icelandsair via Reykavik
British via London
Air France via Paris
SAS og Kilroy direkte

Hvis man vil flyve fra London, har billetter til USA (Florida) i lang tid
ligget på omkring 3.000-3500 kr. for en retur. Til New York lidt højere fra
3300-4000 kr. Melder man sig til CheapFlight's
(http://www.cheapflights.co.uk/) nyhedsmail, kommer der garanteret
tilbudspriser, der slår det meste. Jeg har fået nogle stykker, men har
afholdt mig fra at videregive dem, fordi de er så lave.

Mvh Jarl

Fra : erectus

Dato : 26-10-06 13:24

Jes Bastholm wrote:

<snip>

Jeg vil lige vise dette link fra den nyankomne ugentlige nyhedsmail på
priser London-New York retur:
http://www.cheapflights.co.uk/flights/New-York/London-Area/?source=ecfdl061023

Mvh Jarl

Fra : nyhedsgruppe

Dato : 28-10-06 13:55

prøv med http://www.seat24.dk

Perc
"Jes Bastholm" <jba@fjerndette-tekniq.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> omkring 16-17000 som det billigste. Ganske vist har jeg set nogle priser
> på søgemaskinger på 3600-3700 pr. person, men de er aldrig tilgængelige

Hent en gratis SPAMfighter her.