Lamelgulv og underlag
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-10-06 21:26

Hej!

Jeg har endnu et spørgsmål, denne gang ang. gulv. Jeg har nemlig kig på et 15mm
lamelgulv og vil gerne vide hvor meget understøttelse det behøver, typisk. Kan
jeg klare mig med f.eks. to lag gipsplader og strøer med 40-50cm imellem? Eller
skal jeg bruge spånplader for at være på den sikre side?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Martin Bak

Dato : 31-10-06 11:14

> [...]
> typisk. Kan jeg klare mig med f.eks. to lag gipsplader og strøer med
> 40-50cm imellem? Eller skal jeg bruge spånplader for at være på den sikre

Dit underlag skal være bærende og plant. Jeg mener ikke at man med
rimelighed kan kalde 2 lag gipsplader for bærende.

Martin