Varmt vand efter x sekunder?
Fra : Sten Larsen

Dato : 21-10-06 10:11

Jeg mener at der er fastsatte regler (love?) for, hvor længe det må vare, før der kommer varmt vand ud af hanen, efter den er åbnet.
Jeg fik bygget et hus med 1.sal i 1986, og så vidt jeg husker, fortalte vvs-manden dengang, at det højst måtte vare 9 sek. før der
kom varmt vand ud af hanen. Det tog længere tid på første sal. Derfor måtte han installere 'noget' ekstra.
Kan du be- eller afkræfte denne regel?
/StenL

Fra : jones_net

Dato : 23-10-06 12:38

"Sten Larsen" <spa@sat-op.dk> wrote in message
> [...]
> dengang, at det højst måtte vare 9 sek. før der kom varmt vand ud af
> hanen. Det tog længere tid på første sal. Derfor måtte han installere

Reglen kender jeg ikke, men det "extra" han har sat på er en
cirkulationspumpe. Den laves med et extra rør og en pumpe, og så trækkes der
hele tiden lidt varmt vand op til sløjfen, og så er det kun fra sløjfen og
ind til vandhanen du skal trække vandet.

/J

Fra : kris b

Dato : 23-10-06 14:05

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der hele tiden lidt varmt vand op til sløjfen, og så er det kun fra
> sløjfen og ind til vandhanen du skal trække vandet.

Måske der er tale om fornuftige retningslinier for hvornår en
cirkulationspumpe kan betale sig.
regler tror jeg ikke på mht krav om tid på vandets fremføring til tappested.
mvh kb

Fra : Sten Larsen

Dato : 23-10-06 20:54

> Måske der er tale om fornuftige retningslinier for hvornår en cirkulationspumpe kan betale sig.
> regler tror jeg ikke på mht krav om tid på vandets fremføring til tappested.
> mvh kb

OK. Lyder fornuftigt. Tak for hjælpen.
/SL