Lampe med føler
Fra : Kim2000

Dato : 20-10-06 17:45

Vi har sat en lampe med føler op, da vovse er bange for at gå op i haven
efter mørkets frembrud, den reagerer fint når hunden løber forbi, efter 10
minutter begynder den så at blinke. Den bør selvfølgelig slukke. Er der
nogen der har et bud på hvad der er lavet forkert.

Lampen er købt i Bilka og er en siluet fra Grenå. Jeg håber ikke vi skal til
at pille det ned igen

mvh
Kim

Fra : Roy Normann

Dato : 21-10-06 09:40

Sensoren må skjermes for lys fra den lampen og andre lyskilder.

Fra : Max

Dato : 21-10-06 10:01

Hej Kim

> [...]
> forbi, efter 10 minutter begynder den så at blinke. Den bør
> selvfølgelig slukke. Er der nogen der har et bud på hvad der er lavet

Nu har jeg hørt det med, en mørkeræd hund, det må være en
zoologisk ejendomelighed af de store :) Hvordan lære man
sin hund det ?

Men det lyder som om føleren kan se for meget af lyset fra
lampen, så når lampen slukker får det sensoren til at tænde
for lampen igen. Løsningen kan være at dreje sensor eller
lampe, sætte en svagere pære i lampen, afskærme sensoren
lidt i bestemte retninger eller afskærme lampen. Prøv dig
lidt frem, det er svært at give en universal løsning.

Mvh Max