Nyt tag
Fra : Poul Kaasing

Dato : 20-10-06 15:33

Hej

Vi skal have lagt nyt tag på vores hus, det gamle fra 73 er ikke så pænt
længere. Vi regner med at det igen skal være et bølgeeternittag i sort.
Huset er 160 kvm og hældningen på taget er vel omkring 20-25%
Vi bor i Skovby ved århus.
Kan i anbefale nogen til at lægge det nye tag, og hvad skal vi regne med at
det kommer til at koste? Hvilken årstid er den bedste at få det gjort på?
Taget vi har liggende nu fejler ikke noget som sådan, men det er snart moden
for udskiftning, og ikke så kønt, og heller ikke den rigtige farve, siger
fruen.

Mvh

Poul

Fra : Peder Olsen

Dato : 20-10-06 16:12

"Poul Kaasing" <kaasingSLET@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> moden for udskiftning, og ikke så kønt, og heller ikke den rigtige farve,

Har du overvejet at få det renset og malet.
Det koster ikke ret meget i forhold til et nyt tag.

Vh
Peder Olsen.

Samler du på bryggerisouvenir, så se på:
http://www.olsen161.dk og
http://www.dkbeer.dk

Fra : Poul Kaasing

Dato : 20-10-06 20:10

"Peder Olsen" <peder@olsen161.invalid> skrev i en meddelelse
> Har du overvejet at få det renset og malet.
> Det koster ikke ret meget i forhold til et nyt tag.
>
> Vh
> Peder Olsen.

Ja, har overvejet det. Men kan det betale sig på et tag fra 1974? Og kan jeg
på den måe skifte farve på taget? Det er rødt/brunt nu, og vi vil gerne have
det sort.

Vh

Poul

Fra : Peder Olsen

Dato : 20-10-06 23:57

> Ja, har overvejet det. Men kan det betale sig på et tag fra 1974? Og kan
> jeg på den måe skifte farve på taget? Det er rødt/brunt nu, og vi vil
> [...]

Hej.
Mit tag er fra 1975, fik det malet her i sommer.
Fik at vide at det kunne holde mange år endnu.
Du kan se farver her.
http://www.isopaint.dk/

vh
Peder Olsen.

Fra : Gamle

Dato : 21-10-06 00:26

"Poul Kaasing" <kaasingSLET@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
klip

> [...]
> moden for udskiftning, og ikke så kønt, og heller ikke den rigtige farve,

http://www.tagdoktoren.dk/ her kan du indtaste oplysninger vedr. dit tag og
få et gratis tilbud på 5 min.

Har lige fået lavet et lille tag ved een jeg troede var billig, men
ovenstående viste sig at være billigere og med et bedre arbejde. Surt show.

Mvh.
Torben

Fra : alten

Dato : 23-10-06 10:14

Er der ikke noget med at eternittage ikke er så holdbare nu hvor de ikke
indeholder aspest? Jeg har også hørt at Dansk Eternit skulle give dårlig
service ved reklamationer. Det kan være at der er blevet rettet op på dette,
men det er da værd at undersøge først.

Et alternativ kunne være et Decra tag.

mvh,
Henrik

Fra : Old Meower

Dato : 25-10-06 09:23

alten skrev:
> [...]
> service ved reklamationer. Det kan være at der er blevet rettet op på dette,

Hejsa.

Jeg er også ejer af et pænt asbetseternittag (mit er fra '65).

Jeg har snakket emd to "eksperter", og de er desværre ikke enige.

Den ene anbefaler varmt eternit, da det både er godt og billigt.

Den anbefaler det ikke, da pladerne ikke kan holde uden asbest (de
smuldrer).

Så vidt jeg har fundet ud af, var der en (ret lang) periode efter de
holdt op med at anvende asbestfibre i pladerne, hvor de ikke kunne lave
plader der kunne holde.

Spørgsmålet er nu, om det er dette "spøgelse" der får nogen til at
fraråde eternittag, eller om problemet stadig er der?

Et helt andet problem er Dansk Eternits service/garanti. Jeg har hørt et
par historier om uhyrlige dokumentationskrav, men jeg har desværre ingen
direkte kendskab til hvordan de forholder sig i dag.

/Joakim