Rydning af 1½ tdl med træer og krat - men ~
Fra : Jan B.

Dato : 21-09-06 20:36

Vi har noget jord (1½ tdl), som er beplantet med alskens blandede træer og
buske. Vi vil gerne have grunden ryddet - og stubbene med - så vi kan bruge
jorden til noget andet. Hvem skal man mon have fat i: Maskinstation eller
entreprenør?

Er der nogen af jer, som har erfaringer fra lignende projekter? Hvad skal
man i givet fald regne med at det vil koste incl. bortskafning (flisning) af
det uønskede?

Vh/Jan

Fra : JB

Dato : 21-09-06 20:52

"Jan B." <ajbigbenzon@email.dk (fjern big)> skrev i en meddelelse
> [...]
> man i givet fald regne med at det vil koste incl. bortskafning (flisning)

Sæt får på , de æder alt.

JB

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-09-06 21:07

On Thu, 21 Sep 2006 21:36:06 +0200, "Jan B." <ajbigbenzon@email.dk
(fjern big)> wrote:

> [...]
>jorden til noget andet. Hvem skal man mon have fat i: Maskinstation eller

Der findes vist nok et firma (eller nok endda flere) som betegner sig
som skov-entreprenører. Jeg kan desværre ikke huske nogle bestemte.

Men hvis stykket skal ryddes totalt, så tror jeg de kan gøre det bedre
end den nærmeste entreprenør kan.

Jeg ved i hvert fald der findes specialmaskiner som kan fræse selv meget
store træstubbe helt op - ofte også uden at træerne skal fældes først.

Jeg ville først søge lidt på google efter skoventreprenører, og nok også
høre Hede Danmark (Hedeselskabet) ad.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Nu endelig med drivhus.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 21-09-06 21:26

> [...]
> man i givet fald regne med at det vil koste incl. bortskafning (flisning)

- jeg har i al fald den erfaring, at rydning af væsenligt mindre arealer har
kostet formuer ...

ras

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-09-06 21:36

"rasmus carlsen" <rasmus_punktum_carlsen@tdcadsl.dk> skrev
> - jeg har i al fald den erfaring, at rydning af væsenligt mindre arealer
har
> kostet formuer ...

Rydning af det brændbare er enten en hurtig sag, eller arbejdsfri (man lader
en brændeovnsejer ordne det).

Resten består i at Hedeselskabet kommer og ælter jord, buske og trærødder,
det koster vist ikke det helt vilde. Det er i hvert fald gratis at spørge.
Har man adgang til en traktor eller andet med en vis trækkraft, er det da
heller ikke uoverkommeligt at rydde det selv, god og gratis motion....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : rasmus carlsen

Dato : 22-09-06 09:32

> [...]
> har
>
> Rydning af det brændbare er enten en hurtig sag, eller arbejdsfri (man

- yes, det kræver bare lidt sved og en motorsav, men når og hvis rødder skal
graves op osv. begynder regningen at vokse (men det afhænger jo af, hvad
jorden skal bruges til efterfølgende)

ras

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 22-09-06 15:24

Jan B. wrote:
> [...]
> man i givet fald regne med at det vil koste incl. bortskafning (flisning) af

Hvis du bruger svin, så er der kun stammerne tilbage