Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
18-200 VR problem?
Fra : Bo Hellum

Dato : 24-11-06 09:46

Hej alle

Jeg har jo endelig fået subj. og det er sku et ok objektiv til den pris, men
jeg undre mig over en ting, som faktisk er møg irriterende.

Når jeg peger kameraet ned af så "falder" objektivet automatisk ud på fuld
zoom, og omvendt når jeg peger kameraet op ad, så ryger den tilbage til
18mm. Det er ligesom den er for løs, hvis I forstår hvad jeg mener.

Bo

Fra : Erik W.

Dato : 24-11-06 10:07

"Bo Hellum" <sofus@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> zoom, og omvendt når jeg peger kameraet op ad, så ryger den tilbage til
> 18mm. Det er ligesom den er for løs, hvis I forstår hvad jeg mener.

Det var en af de ting som gik igen i alle de anmeldelser af objektivet jeg
hart læst.
se f.eks.
http://www.photographyreview.com/sf-1/pid-28331877/sb-1/pgindex-1/productreviewscrx.aspx

Mvh Erik

Fra : Bo Hellum

Dato : 24-11-06 10:15

"Erik W." <Erik.W@surfmail.dk> wrote in message

> Det var en af de ting som gik igen i alle de anmeldelser af objektivet jeg
> [...]

Oki doki, jeg takker. Troede bare der var noget galt.

Bo

Fra : Preben

Dato : 24-11-06 10:34

Bo Hellum skrev:

> Oki doki, jeg takker. Troede bare der var noget galt.

Det er der vel i bund og grund også, men mon ikke det bare er et
generelt problem så!

Fra : PerM

Dato : 24-11-06 21:09

Ja, det er åbenbart meget normalt for dette objektiv, det har også irriteret
mig. Sjovt nok har den tilsvarende Sigma zoom en lås, så man undgår netop
dette problem. Til gengæld er der milevid forskel på den optiske kvalitet.
Men det kunne have været fint, hvis Nikon havde lavet en lås på objektivet.

mvh PerM

Fra : AAroevej

Dato : 26-11-06 17:59

Hvordan tester man om VR fungerer ?

mvh Lars

Fra : Kim B

Dato : 26-11-06 19:11

On Sun, 26 Nov 2006 17:58:51 +0100, AAroevej
<lars.bock@sletdetteGMAIL.COM> wrote:

>Hvordan tester man om VR fungerer ?

Tag nogen billeder på mindst 3 m afstand og 200 mm med en lukkertid
på fx 1/15 sek. (håndholdt), Skift frem og tilbage mellem med og uden
VR (noter hvilke der er med VR).

Der skulle gerne være tydelig forskel. Jeg har prøvet med 1/8 på 105VR
og er ganske imponeret over, hvor meget det hjælper.

Kim