Foto
IBM760 5420
Teil 3020
valg af kompakt digitalt kamera?j
Fra : krestenbuch@mail.dk

Dato : 21-11-06 17:01

Hej Gruppe.

Jeg er vand til at ta billeder med et gammelt minolta
spejlreflekskamera med en ganske god stavblitz. Det går udemærket,
men nu skal jeg ud at rejse og der blir ikke rigtig plads i rygsækken
til 3 kilo fotoudstyr, så jeg har bestemt at jeg må leve med et
digitalt kamera.

Jeg har absolut ikke noget overblik over hvad jeg skal kigge efter så
jeg håber I herinde kan hjælpe mig.

Det er vigtigste er at der blir taget et billede når jeg trykker på
knappen. Jeg er van til et spejlreflekskamera så jeg ved jeg vil blive
irriteret hvergang jeg tar et billede hvis der hver gang går et halvt
sekund.

Det næstvigtigste er at der er en god zoom funktion. Jeg er
arkitektstuderende og har behov for at kunne ta nogenlunde gode
billeder at bygningsdetaljer højt oppe på høje bygninger.

Mit buget er desværre ikke så stort så jeg håber at kunne holde mig
under 2000,- kr.
Jeg kan se på edbpriser.dk at alt fra 1000 til 2000 kr kan betale for
~ 3X optisk zoom og 6 MP. Hvorfor er det jeg skal betale så meget
mere?

Håber I kan kvalifisere min søgning lidt.

Mvh Kresten

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-11-06 17:55

krestenbuch@mail.dk wrote:
> Jeg har absolut ikke noget overblik over hvad jeg skal kigge efter så
> jeg håber I herinde kan hjælpe mig.

Prøv i gruppen news:dk.fritid.foto.indkoeb der er beregnet til den slags
spørgsmål.

Kig først på de gamle indlæg, da spørsmål i den stil stilles ret tit.

Jan