Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse af sort-hvid-billeder
Fra : rt

Dato : 09-11-06 15:13

Hej eksperter

Jeg har nogle sort-hvid-billeder som jeg gerne vil have fremkaldt i 120 x
180 mm. Et par enkelte skal nok være lidt større (kender ikke størrelsen
endnu).

Det er jpg-filer der alle er færdigbehandlet som jeg nu ønsker dem.

Men hvad gør jeg? Går jeg ind til en fotohandler, finder jeg et sted
på nettet, eller? Og hvordan kan man forvente de bliver i forhold til det
jeg ser på skærmen?

Ja, helt generelt, hvad skal jeg gøre for at få mine digitale sort-hvid-
billeder på papir i den ønskede størrelse og i en god kvalitet?

Håber I kan hjælpe...

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 09-11-06 16:25

"rt" <ostekongen@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ja, helt generelt, hvad skal jeg gøre for at få mine digitale sort-hvid-
> billeder på papir i den ønskede størrelse og i en god kvalitet.

Hej "rt"
Ja du svarer næsten selv. Gå ind til en fotohandler ,eller et
billedcenter/fotolab. Eller find et sted på nettet.
Det store ? er hvad du forventer, og hvad du vil betale for arbejdet.
Du skriver ikke hvor mange stk. kopier du skal have lavet, men hvis det kun
er nogle få stykker, så er det måske ikke så væsentligt med stk.
prisen.Kvaliteten er nok det største problem.
Det bedste er nok at prøve at få kopieret nogle få stk. og så se om du er
tilfreds.
Det sjoveste er at købe en god fotoprinter , og så selv printe dine
kopier.Med den rigtige printer og det rigtige fotopapir og ikke mindst den
rigtige blæk bliver resultaterne fremragende.
hilsen Flemming Aagaard

Fra : tspetersen@gmail.com

Dato : 09-11-06 22:20

Hej

Laboratoriet i Nannasgade kan hjælpe: http://www.l-i-n.dk - ring evt.
og få en snak med dem.

Hvis det er standard størrelser du er på udkig efter så prøv deres
online service: http://www.labnet.dk

I begge tilfælde er det det samme professionelle laboratorie der
fremkalder dine billeder - bedre kvalitet får du ikke!

Mvh.
Thomas.

Fra : Thomas Christensen

Dato : 11-11-06 08:26

rt skrev:
> [...]
> 180 mm. Et par enkelte skal nok være lidt større (kender ikke størrelsen

Har lige fået tre panoramaer tilbage fra

http://www.digiposter.de/

(ca 120*30), som jeg ganske glad for. "Desværre" er de i farver, så jeg
skal ikke kunne sige hvor gode de er til at tage sig af sort/hvid.

Men de er ganske fornuftige rent prismæssigt, så du kunne jo lave et
prøve print.

--
TC

Fra : rt