Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D40?
Fra : Jens Bruun

Dato : 08-11-06 22:44

Bemærk Phil Askeys subtile kommentar:

http://www.dpreview.com/news/0611/06110601nikond40.asp

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : HKJ

Dato : 08-11-06 22:47

Jens Bruun wrote:
> Bemærk Phil Askeys subtile kommentar:
>
> http://www.dpreview.com/news/0611/06110601nikond40.asp

Ja, han har en NDA så han må ikke skrive noget. Det har han brokket sig
over før.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-11-06 22:53

HKJ wrote:

> Ja, han har en NDA så han må ikke skrive noget. Det har han brokket
> sig over før.

Ja. Jeg læser hans kommentar som en velformuleret bekræftelse (nej, det
staves IKKE "bekræftigelse"), der ikke kan skrives tydeligere.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : HKJ

Dato : 08-11-06 23:00

Jens Bruun wrote:

> Ja. Jeg læser hans kommentar som en velformuleret bekræftelse (nej, det
> staves IKKE "bekræftigelse"), der ikke kan skrives tydeligere.

Det var en tysk forretninger der kom til at lægge dem op på deres
webside, det vil jeg mene er en rimelig god bekræftelse på at den snart
kommer.
Det at Phil publicere "rygtet", understreger bare at der er noget om
snakken.

Men D40 ser nu ikke særlig spændende ud:
3 punkt autofocus
Kun afs objektiver
Ingen LCD display på toppen, kun det store display (som 400D)
6 MP
D50/D70 søger

men den kan sikkert blive ret billig.

Fra : Brian Lund

Dato : 09-11-06 00:44

> [...]
> 3 punkt autofocus
> Kun afs objektiver
> Ingen LCD display på toppen, kun det store display (som 400D)

Jeg tror også det spændende ved den model bliver prisen! ;) - Med de specs
kan jeg næsten kun forestille mig at nyprisen kommer til at ligge mellem
2500 og 3000 kr!(?)

Brian

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 12-11-06 02:00

Brian Lund wrote:

> Jeg tror også det spændende ved den model bliver prisen! ;) - Med de
> specs kan jeg næsten kun forestille mig at nyprisen kommer til at
> ligge mellem 2500 og 3000 kr!(?)

Det vil faktisk give god mening. Nikon halter bagefter på markedet for
highend digicams, da de har undladt at lancere et 10 Mp digicam.
Nikon hævder i et nyeligt postet interview, at 10 MP ikke kan håndteres
godt nok i digicams for indeværende, og de derfor ikke har fulgt strømmen.
De er klar over, at det har kostet markedsandele, men har ikke kunnet
forsvare at sende et ringere produkt på markedet end deres nuværende
modeller.
(dette var et ikke ordret citat)

De største af digicam'erne er alligevel næsten lige så store som de små
DSLR. Derfor gir det go mening, at Nikon satser på at lokke målgruppen for
denne type kameraer op i DSLR-huse. Dels er det lettere at lave gode huse i
APS-formatet, dels sikrer man sig et mersalg af tilkøbsoptikker.
Så hvis et handy digitalt spejlrefleks pludseligt ikke koster mere med optik
end et dyrt digicam, ja så er det jo oplagt at springe på bølgen for
køberne.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger