Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er der nogen der ved hvor man kan download~
Fra : noone@at.all

Dato : 03-11-06 14:01

Fra : Kenneth

Dato : 03-11-06 14:22

Det kan du ikke, du kan istedet bestille den hjem gennem din fotohandler for
400 - 700 kr.

/Kenneth
<noone@at.all> skrev i en meddelelse

Fra : Hans

Dato : 03-11-06 15:07

<noone@at.all> skrev i en meddelelse

Nej

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 03-11-06 16:32

det kan man ikke, men så vidt jeg ved så får man 4 nordiske sprog med
hvis man køber i et nordisk land, så hvis du spørger i et svensk eller
norsk foto-forum, skulle du have gode chancer for at kunne få en billig
dansk papirversion som er til overs...

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-11-06 18:01

<noone@at.all> skrev i en meddelelse:

> ikke noget.....

Det er en uskik kun at skrive i subject og ikke noget i selve
teksten.

Den danske manual må ikke downloades gratis, da Canon Danmark
sidder på rettighederne til den danske version.

Men din lokale fotohandler kan skaffe en til dig mod betaling fra
Canon Danmark.

Den engelske manual kan downloades som pdf-filer fra Canon USA
eller Canon Canada - søg efter den på Google.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : ksk

Dato : 03-11-06 21:35

har du prøvet i warez gruppe HOST HOST
KsK

Fra : noone@at.all

Dato : 04-11-06 11:04

> har du prøvet i warez gruppe HOST HOST
> KsK

> Hej Jan
> Hviken warez gruppe skulle det være?

på forhånd tak

Fra : analog fotografen

Dato : 03-11-06 22:12

hvad skal du dog bruge sådan en til? Hvor svært kan det lige være og
indstille iso, blænde og lukke og så lige sætte objektivet på autofocus???

Det burde være til at lære på under 5 minutter.

Per

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-11-06 13:20

analog fotografen wrote:
> hvad skal du dog bruge sådan en til? Hvor svært kan det lige være og
> indstille iso, blænde og lukke og så lige sætte objektivet på
> autofocus???
>
> Det burde være til at lære på under 5 minutter.

Jo men Canon bruger alligevel 180 sider til at fortælle om det, så der må
være lidt mere i sagen.
Og manualen forklarer nu mulighederne ganske godt!
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 7.6.2006)

Fra : analog fotografen

Dato : 04-11-06 15:13

> Jo men Canon bruger alligevel 180 sider til at fortælle om det, så der må
> være lidt mere i sagen.
hvilke det så være, for jeg kan virkelig ikke se nogen.

Per

Fra : Hans

Dato : 04-11-06 15:14

"analog fotografen" <denrigtigefotograf@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> hvilke det så være, for jeg kan virkelig ikke se nogen.
>
> Per

Per er klog.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 04-11-06 16:40

analog fotografen skrev:
> hvilke det så være, for jeg kan virkelig ikke se nogen.

Hold nu op med at trolle rundt bare fordi du ikke kan sætte dig ind i at
andre ikke har samme erfaring som dig.

Selv med den udmærkede indsats som kameraproducenterne lægger i
interfacedesign er der et stykke for nytilkommende og let-rutinerede SLR
brugere for at de kan udnytte kameraets tilgængelige funktionalitet. Det
er da tumpet at afskrive den hjælp man kan få fra kameraets
funktionalitet udover point-and-shoot.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Kenneth

Dato : 04-11-06 17:40

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er da tumpet at afskrive den hjælp man kan få fra kameraets funktionalitet

Hmmm det er da også tumpet at købe et kamera i udlandet, hvis man ikke kan
læse den medfølgende engelse manual
(eller naturligvis et parrallel import kamera)

/Kenneth

Fra : Jakob

Dato : 05-11-06 00:40

In article <454cc269$0$3528$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, kisbye-
taichichuan@mail.dk[FJERN says...
> Hmmm det er da også tumpet at købe et kamera i udlandet, hvis man ikke kan
> læse den medfølgende engelse manual

Wow er det blevet sæson for gammelkloge bemærkninger.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kenneth

Dato : 05-11-06 07:58

> Wow er det blevet sæson for gammelkloge bemærkninger.

Jeps, så husk hue & vanter - det er koldere end du tror

/Kenneth

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-11-06 08:00

> Hmmm det er da også tumpet at købe et kamera i udlandet, hvis man ikke kan
> læse den medfølgende engelse manual
> (eller naturligvis et parrallel import kamera)

Det var dog en latterlig bemærkning. Det er almindelig sund fornuft at når
nu danske fotohandlere og importører kræver avancer der er højere end i
udlandet (selv fraregnet den høje danske moms), så køber man i udlandet.
Parallelimport er ligeså vores forsvar mod importører som mener at danskere
skal betale mere end tyskere, etc.! Det kaldes fri konkurrence og
markedsøkonomi. Det er også i høj grad grunden til at den slags ting er
meget billigere i USA.

At Canon så vælger et besynderligt system for hvem der har rettighederne til
manualer for at hæmme konkurrencen, det er så en anden sag.

- Per

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 05-11-06 13:54

"Per Nielsen" <per@nowhere.org> skrev :

>At Canon så vælger et besynderligt system for hvem der har rettighederne til
>manualer for at hæmme konkurrencen, det er så en anden sag.

Tjah, Canon Danmark betaler for oversættelsem til dansk og
trykningen, så der er vel ikke noget mærkeligt i at de ikke vil
give den gratis ud til alle og enhver, som har købt et kamera,
der ikke er leveret gennem dem.

I »gamle dage« kunne man få dem gratis, men det var også på et
tidspunkt, hvor nethandel ikke kendtes og der derfor ikke var
nassere.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-11-06 15:25

Per Nielsen skrev i 454d8c0c$0$3458$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:

> Det var dog en latterlig bemærkning. Det er almindelig sund fornuft
> at når nu danske fotohandlere og importører kræver avancer der er
> højere end i udlandet

....for at betale for bl.a. oversættelse af manualer.

> (selv fraregnet den høje danske moms), så køber
> man i udlandet.

....og må selvfølgeligt dermed leve med at få udenlandske produkter.

> [...]
> At Canon så vælger et besynderligt system for hvem der har
> rettighederne til manualer for at hæmme konkurrencen, det er så en

Helt bestemt.
Det hænger bare ikke helt sammen med at Canon har frygteligt svært ved at få
økonomi i foretagendet i DK. Med mindre det er fordi de laver noget l.rt -
og det er vel ikke den alm. udbredte mening her.

Jeg synes det er fint at folk vrider sig for at handle billigt - gør det
gerne selv - men er det ikke lidt ynkeligt at man klynker, når man så
opdager at det betyder noget.

mvh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : ksk

Dato : 05-11-06 18:18

> Jeg synes det er fint at folk vrider sig for at handle billigt - gør det
> gerne selv - men er det ikke lidt ynkeligt at man klynker, når man så
> opdager at det betyder noget.

jeg synes nu ikke han ynkere men nærmere spørge hvor han kan hente den henne
,, men nuvel ,, det vil vel sige at vi også betalere den tysk eng,,, og
polsk udgave de send med i samme pakken ,, eller er det bare en slags bonus
,, nu nå de ha koste en oversættelse .. på div sprog som de ikke gidere at
udlejeres sig til at tag ud af pakke ....

men vi kan vel blive ening om at det er ok for selv sammer virksomhedere at
flytte pakistand for at miske produktion omkostningeren ,, og så ladere
nogle stakke fattig børn skru ting sammen ,, men vi andre forbrugere skal ha
moral i orden ,,...

KsK

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-11-06 19:07

ksk skrev i W0p3h.63$Vl7.41@news.get2net.dk dette:

> [...]
> omkostningeren ,, og så ladere nogle stakke fattig børn skru ting
> sammen ,, men vi andre forbrugere skal ha moral i orden ,,...

Nej, det kan vi bestemt ikke blive enige om.

vh

--
Jan Bøgh (j a n snabela b o e g h punktum net / http://jan.boegh.net )
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN,

Fra : ksk

Dato : 05-11-06 21:11

> Nej, det kan vi bestemt ikke blive enige om.

ok .. tak fordi du forstod mit sluddere jeg fik skrevet

vh
KsK

Fra : Hans

Dato : 05-11-06 22:30

"ksk" <61678029@øvmobil.dk> skrev i en meddelelse

> ok .. tak fordi du forstod mit sluddere jeg fik skrevet
>
> vh
> KsK

Hvad var det, du skrev?

Fra : Kenneth

Dato : 05-11-06 19:10

> [...]
> nogle stakke fattig børn skru ting sammen ,, men vi andre forbrugere skal

Hmmm er vi ikke ved at være lidt afsporede nu ...
Svaret er og bliver jo stadig det samme, den kan han ikke downloade, men han
kan istedet købe den hos sin lokale fotohandler for de penge han har sparet
ved at handle i udlandet.
Og så kunne vi også have sparet denne debat ..

/Kenneth

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-11-06 19:19

Kenneth skrev i 454e28e1$0$3497$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:

> Hmmm er vi ikke ved at være lidt afsporede nu ...

Welcome to usenet, my friend!

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Hans Kruse

Dato : 05-11-06 19:30

"Kenneth" <kisbye-taichichuan@mail.dk[FJERN CHUAN]> skrev i en meddelelse

> [...]
> sparet ved at handle i udlandet.
> Og så kunne vi også have sparet denne debat ..

Manden kunne jo bare lære engelsk og læse den engelske manual, som kan
downloades gratis. Så vidt jeg ved har der været undervist i engelsk i
skolesystemet i en menneskealder efterhånden og de par udtryk, der skal
læres, kan vel ikke være det store problem. Medlidenhed skal man ikke søge i
denne her gruppe
Mvh,
Hans

Fra : ksk

Dato : 06-11-06 13:26

> mvh
> jan
>
> --
> Fotoamatør af Guds (u)nåde. | A: Der er altså også et liv uden for
> nettet!
> PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?
> http://jan.boegh.net/foto.htm
> Billeder fra en dansk ørken: http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

forstå dig ikke Hr Bøhg ,, det er ikke længere side du kaster om dig med
#%"%¤#&¤/ om nikon service ,, og så ha de fanden bare at ha ting på lager
nå vi vil ha dem ellers så handler vi hvor vi kan får dem = tyskland
men vi høre vil fra dig igen nå d200 skal en tur til service :...

KsK

Fra : Jan Bøgh

Dato : 07-11-06 17:23

ksk skrev i aRF3h.33$Wi.7@news.get2net.dk dette:

> [...]
> på lager nå vi vil ha dem ellers så handler vi hvor vi kan får dem =
> tyskland men vi høre vil fra dig igen nå d200 skal en tur til

Jeg mener nu ellers ikke det er så svært.
Men det forudsætte selvfølgeligt at man accepterer et lidt mere nuanceret
syn på sagerne end man altid oplever.
Jeg har knurret gevaldigt over Nikon DK's håndtering af service på
konsumprodukterne - og har ved flere lejligheder ligeledes rost DFA, der
servicerer pro-segmentet, som man altså har valgt at lade d200 tilhøre.
Så skulle min d200 til service - hvilket jeg ikke håber den skal - så skal
den til DFA. Og dem har jeg altså kun gode erfaringer med.
Jeg har ikke udtalt mig om aderes lagersituation.

Jeg kan da lige i forbifarten nævne at jeg har førstehåndskendskab til en
forsikringssag vedr. et d70. Her tog det lige knap 6 uger for Nikon DK at
konstatere at kameraet ikke kunne repareres. Det er sgu noget svineri!

vh
Jan

Fra : Kenneth

Dato : 05-11-06 19:06

Mener du helt ærligt at det er smart at spare lidt ved at købe i udlandet og
så bagefter sidde med et produkt du ikke kan finde ud af at bruge ...
Ja, så må du dælme undskylde min bemærkning

/Kenneth

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-11-06 19:48

> Mener du helt ærligt at det er smart at spare lidt ved at købe i udlandet
> og så bagefter sidde med et produkt du ikke kan finde ud af at bruge ...
> Ja, så må du dælme undskylde min bemærkning

Manden spurgte hvor man kunne downloade manualen. Det er i mine øjne et
fornuftigt spørgsmål. Jeg downloader altid manualer til ting jeg køber - pdf
filerne er nemmere at finde end papirversionerne. Jeg har downloaded
manualer til alle mine kameraer, til vaskemaskinen, komfuret, termostaten på
badeværelset, CD afspilleren, etc. etc.

Det er i mine øjne normalt at man kan downloade manualer på internettet til
de ting man køber. At Canon har en politik, der afviger fra normen, det er
deres valg. Manden skulle nok have checket dette inden.

Men det ændrer ikke at du, i mine øjne, hånede ham fordi han gerne ville
have en dansk manual. Han skrev ikke noget om at han ikke kunne bruge
kameraet uden den danske manual. Blot at han gerne ville downloaden den.

- Per

PS: Og nu kan der faktisk være mange penge at spare ved at købe i udlandet.
Der er ingen der skal fortælle mig prisforskellen dækker oversættelse af
manualer + moms forskelle. Næh, Canon og andre har tager overpriser i
Danmark.

Fra : ksk

Dato : 05-11-06 21:18

fik en bedre ide!
efterlys den på en svensk foto side muligvis der en svenskere der er ædru
og ikke ha lært dansk

KsK

Fra : noone@at.all

Dato : 06-11-06 12:08

> fik en bedre ide!
> efterlys den på en svensk foto side muligvis der en svenskere der er ædru
> [...]

Det vil jeg prøve.

Til ham der siger at jeg har købt det i udlandet kan jeg fortælle at det har jeg ikke, det er købt i Danmark.
Og så kan jeg ikke forstå at man kan få så ondt i røven over en forespørgsel.

Fra : ksk

Dato : 06-11-06 13:22

> [...]
> har jeg ikke, det er købt i Danmark.
> Og så kan jeg ikke forstå at man kan få så ondt i røven over en

glem den iøvrigt er der vist en der ha fundet den på emul
*KsK