Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus 850 kan ikke fylde kortet
Fra : Brian S Jensen

Dato : 23-10-06 13:20

Hej

Hvor er det for dårlig - har et Canon Ixus 850iS og hvis man optager
videoklip - og ikke lige opdager at kortet er ved at være fyldt, så siger
den selvfølgelig selv stop når det er fyldt - MEN den optagelse som
det var igang med kan ikke bruges.

Burde kameraet ikke selv "opdage" at det snart er slut og så stoppe
bare 1MB før, så der lige er plads til at afslutte optagelsen.

Samme probem er forøvrigt gældende for Ixus 800iS

Bare et surt opstød

MVh.
Brian S Jensen

Fra : Simon [2700]

Dato : 23-10-06 14:49

Hej Brian !
Hvis filen ligger på kortet, kan den måske reddes... hvilket format er der
tale om ?
Jeg kender ikke noget til kameraet, men har været ude for lign. ting under
optagelse af film på min maskine,
og dataene ligger i filen (i hvert fald i mit tilfælde) og filen kunne
repareres.. Jeg kan selvfølgeligt ikke på stående
fod huske hvad programmet jeg brugte hed, men prøv at søge lidt på¨google
efter avi repair eller hvad format du nu har...
- måske er det filmen ikke helt tabt endnu...

men jeg vil give dig ret i at det er ret dårligt lavet den ikke selv stopper
lidt før og afslutter filen ordenligt...

Fortsat god dag !
mvh.Simon

Fra : Brian S Jensen

Dato : 23-10-06 15:17

"Simon [2700]" <devnull@linux.org> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> men jeg vil give dig ret i at det er ret dårligt lavet den ikke selv
> stopper lidt før og afslutter filen ordenligt...

Hej Simon

Nu var det heldigvis ikke nogen vigtig optagelse - det var egentlig med
vilje
at jeg prøvede det, da jeg havde oplevet problemet på mit forrige kamera
(800iS) og tænke at Canon da nok havde fjernet sådan en bøf - men nej

Da jeg havde 800'ern smuttede der en optagelse af indflyvning til Boston
pga.
denne dumme fejl og det var da én af grundene til at jeg solgte det da jeg
kom hjem

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Simon [2700]