Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Photoshop CS2 og dansk XP?
Fra : MRN

Dato : 21-10-06 16:34

Hejsa gruppe!

Jeg synes jeg har læst et sted at Adobe Photoshop CS2 ikke virker
ordentligt sammen med en dansk udgave af XP? Kan det passe?

Jeg har XP Pro DK og har overvejet at opgradere til CS2, men det er jo
ikke meget ved hvis det ikke virker

Mvh
MRN

--
"I don't know half of you half as well as I should like, and I like
less than half of you half as well as you deserve!"

Bilbo Baggins

Fra : ;o\)-max-

Dato : 21-10-06 17:07

"MRN" <haha@hvadtrorduselv.dk> wrote in message
> [...]
> "I don't know half of you half as well as I should like, and I like less
> than half of you half as well as you deserve!"

Det virker. -max-

Fra : MRN

Dato : 21-10-06 18:01

> Det virker. -max-

Ok Tak for det

Lige et tillægsspørgsmål:
Kan man få den på dansk?

Det synes jeg nemlig ikke at jeg kan finde på Adobe's hjemmeside?

Mvh
MRN

Fra : blue

Dato : 21-10-06 18:22

"MRN" <haha@hvadtrorduselv.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man få den på dansk?

Ja.

http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=159716&CampaignID=10

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-10-06 18:32

"MRN" <haha@hvadtrorduselv.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> Lige et tillægsspørgsmål:
> Kan man få den på dansk?
>
> Det synes jeg nemlig ikke at jeg kan finde på Adobe's hjemmeside?

Den findes på dansk http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=144277
,men jeg synes heller ikke jeg kan finde den på dansk på Adobe's hjemmeside.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-10-06 13:16

"MRN"

> [...]
> "I don't know half of you half as well as I should like, and I like less
> than half of you half as well as you deserve!"

Så vidt jeg husker downloader du bare den der er og vælger dansk
under installeringen - Er der ikke stadig 30 dages prøvetid.. -max-

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-10-06 19:19

"-max-" <max@amarzone.dk> wrote in message

> Det virker. -max-

Nej. Update-funktionen virker ikke, som beskrevet på Adobes hjemmeside, så
der *er* problemer med dansk XP og Photoshop CS2.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jansen

Dato : 22-10-06 10:07

> [...]
>
> Nej. Update-funktionen virker ikke, som beskrevet på Adobes hjemmeside, så
> der *er* problemer med dansk XP og Photoshop CS2.

Jeg har også oplevet problemet med update-funktionen. Problemet har jeg løst
ved at placere en genvej til updater.exe på mit skrivebord.
Opdateringen virker herefter upåklageligt fra skrivebordet.
Måske ikke den mest elegante løsning, men jeg kender ikke til andre måder.
Mvh Jansen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-10-06 13:42

"Jansen"

> [...]
> Opdateringen virker herefter upåklageligt fra skrivebordet.
> Måske ikke den mest elegante løsning, men jeg kender ikke til andre måder.

Min guide - fortalte noget om problemer med PS når den installeres
på samme disk som winXP - men det har jeg ikke bemærket.
Jeg bruger en engelsk version og den opdaterer upåklageligt.
-max-

Fra : Esben

Dato : 24-10-06 18:14

"-max-" <max@amarzone.dk> skrev i en meddelelse

> Min guide - fortalte noget om problemer med PS når den installeres
> på samme disk som winXP - men det har jeg ikke bemærket.

Er det ikke bare scratchdiskens placering den klager over?

--
Esben

Fra : njesp

Dato : 22-10-06 13:56

Jens Bruun wrote:
> "-max-" <max@amarzone.dk> wrote in message

> Nej. Update-funktionen virker ikke, som beskrevet på Adobes hjemmeside, så
> der *er* problemer med dansk XP og Photoshop CS2.

Jeg har en gang i en eller anden support-tråd læst at man kan komme ud
over det ved at starte

\Programmer\Fælles filer\Adobe\Updater\AdobeUpdater.exe

manuelt fra en kommandoprompt. Hvilket jeg har gjort, og jeg har da fået
både 9.01 og 9.02 installeret via Update. Jeg har med sjældne mellemrum
oplevet at problemet er opstået påny, og har så gentaget øvelsen.

Det er det enenste problem jeg har oplevet.

--Niels

Fra : Hans

Dato : 21-10-06 19:32

"MRN" <haha@hvadtrorduselv.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa gruppe!
>
> Jeg synes jeg har læst et sted at Adobe Photoshop CS2 ikke virker
> ordentligt sammen med en dansk udgave af XP? Kan det passe?

Nej.

Fra : ksk

Dato : 21-10-06 21:34

"Hans" <Hans@æøå.då> skrev i en meddelelse

> "MRN" <haha@hvadtrorduselv.dk> skrev i en meddelelse

> Nej.

kan du ikke skriv det til den fra Adobe ,, for det er de vist ikke klare
over ... som jens skriver det stå på deres HP ,,

men du snakke bare rigtigt eller forkert ,, det er ligmeget bare du få
fyret noget af ..

KsK

Fra : Hans

Dato : 21-10-06 21:42

"ksk" <61678029@øvmobil.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> over ... som jens skriver det stå på deres HP ,,
>
> men du snakke bare rigtigt eller forkert ,, det er ligmeget bare du få

Hvad mener du?

Fra : ksk

Dato : 21-10-06 22:02

> Hvad mener du?

at du ikke anet hvad du snakke om ...!!! du svare bare ,, gætte du eller slå
du plat og krone om hvilker svare du skal gi

KsK

Fra : Hans

Dato : 21-10-06 23:09

> at du ikke anet hvad du snakke om ...!!! du svare bare ,, gætte du eller
slå
> du plat og krone om hvilker svare du skal gi
>
> KsK

Hvad mener du?

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 22-10-06 10:37

ksk skrev:

> at du ikke anet hvad du snakke om ...!!! du svare bare ,, gætte du eller slå
> du plat og krone om hvilker svare du skal gi
>
> KsK

Hej Ksk

"Hans" begynder at udvise "troll-ende" adfærd overfor alt hvad du
skriver (han svarer på samme måde uanset hvad du skriver).

Den bedste, og eneste fremgangsrige måde du kan besvare det på, er ved
at ignorere ham, og derved vise at du er mere intelligent end visse
andre mennesker som ikke kan modstå et godt flame-bait.

Din tid kan garanteret bruges meget bedre ude bagved søgeren, end ved
fuldstændig uden effekt at svare på "Hans" indlæg, og jeg vil næsten
garantere at han ikke kommer til at vise nogen forståelse af hvad du
mener, uanset hvor meget umage du måtte gøre dig med at svare så selv
enfoldige kan følge med i din tekst.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Henrik Manley

Dato : 22-10-06 10:47

> "Hans" begynder at udvise "troll-ende" adfærd overfor alt hvad du skriver
> (han svarer på samme måde uanset hvad du skriver).

Jeg fatter nu heller ikke hvad Ksk mener, hverken i første eller andet
indlæg.

Ud over det har jeg CS2 suite på dansk kørende på XP DK (og Vista beta US)
der køre uden problemer. Selv update køre som den skal efter den blevet
sparket igang manuelt og opdateret sig selv.

--
Henrik Manley
http://bends.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-10-06 12:34

Henrik Manley skrev i GFGCu7b9GHA.4288@gud.bends.dk dette:

> Ud over det har jeg CS2 suite på dansk kørende på XP DK (og Vista
> beta US) der køre uden problemer. Selv update køre som den skal efter
> den blevet sparket igang manuelt og opdateret sig selv.

Problemet er svjks knyttet til at køre en Engelsk CS2 på en dansk Windows.
På min børbare, hvor jeg har dansk PS og dansk Windows har jeg heller ikke
set problemer med updateren.

mvh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : ksk

Dato : 22-10-06 12:11

> mvh
>
> Jesper Brunholm

OK frem over ignorere jeg ham ,, tak
KsK

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-10-06 19:36

MRN skrev:

> Jeg synes jeg har læst et sted at Adobe Photoshop CS2 ikke virker
> ordentligt sammen med en dansk udgave af XP? Kan det passe?

Virker og virker. Det er som man ser på det. Du kan læse mere om
problemerne her:
<http://brams.dk/2005/05/01/problems-with-new-adobe-create-suite-2-premium>
og her: <http://www.adobe.com/support/techdocs/331589.html>.

Jeg har oplevet andre end Adobes programmer, som har svært ved at
acceptere, at Common Files heller Fælles Filer på en dansk Windows.
Det er en af årsagerne til, at jeg langt foretrækker en engelsk
Windows.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Pico

Dato : 21-10-06 23:03

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> acceptere, at Common Files heller Fælles Filer på en dansk Windows.
> Det er en af årsagerne til, at jeg langt foretrækker en engelsk

Jeg bruger dansk XP og dansk Adobe Creativ Suite CS2 og har ikke
bemærket nogen problemer udover at Bridge engang imellem ikke starter i
standard arbejdsrum, men det kan lige stilles dertil.
Pico

Fra : CanonKnud

Dato : 22-10-06 05:01

> [...]
> acceptere, at Common Files heller Fælles Filer på en dansk Windows.
> Det er en af årsagerne til, at jeg langt foretrækker en engelsk

Min (eng)udgave af CS vil gerne bestemme mine indstillinger i "colour
settings" når jeg starter programmet. Jeg foretrækker "Adobe RGB", men
ofte ændrer indstillingen sig til "sRGB". Alle andre indstillinger,
såsom "color management policies" forbliver uændret.
Styresystem er XP.pro (da).
mvh Knud

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-10-06 12:46

Pico skrev:

> Jeg bruger dansk XP og dansk Adobe Creativ Suite CS2 og har ikke
> bemærket nogen problemer udover at Bridge engang imellem ikke
> starter i standard arbejdsrum, men det kan lige stilles dertil.

Jeg så godt dit indlæg i <news:dk.edb.grafik>, men har aldrig
oplevet problemet med arbejdsrum i Bridge her, hvor jeg så kører
med en engelsk WinXP Pro SP2 og Creative Suite 2 Premium.

Det er også muligt, at opdateringsfunktionen er kommet til at virke
i den danske WinXP, for der er jo kommet mange opdateringer til alle
programmerne i suiten siden CS2 blev udgivet. Det undrer mig i så
fald bare, at Adobe ikke skriver det i:
<http://www.adobe.com/support/techdocs/331589.html>, men måske har
de glemt at dokumentet eksisterer :)

Kører du med nyeste version af Bridge? (1.0.4.6). Bridge er en af
de programmer, hvor opdateringsfunktionen ikke virker for godt og
det uanset om man kører dansk eller engelsk OS og specielt hvis man
tjekker for opdateringer inde fra Bridge via Hjælp > Opdateringer.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Pico

Dato : 22-10-06 17:32

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> i den danske WinXP, for der er jo kommet mange opdateringer til alle
> programmerne i suiten siden CS2 blev udgivet. Det undrer mig i så

Det er selvfølgelig en mulighed

> [...]
> det uanset om man kører dansk eller engelsk OS og specielt hvis man
> tjekker for opdateringer inde fra Bridge via Hjælp > Opdateringer.

Ja jeg kørere med 1.0.4.6 og jeg har ikke blandet mig i opdateringen,
det får den lov til at passe selv Jeg er så åbenbart bare heldig og
må lære at leve med engang imellem at skulle stille tilbage til standard
arbejdsrum, det går nok også.
Pico

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-10-06 18:02

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> wrote in message

> Det er selvfølgelig en mulighed

Ja, det er en mulighed, men desværre ikke...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-10-06 12:46

CanonKnud skrev:

> [...]
> "Adobe RGB", men ofte ændrer indstillingen sig til "sRGB". Alle
> andre indstillinger, såsom "color management policies" forbliver

Også hvis du gemmer dine foretrukne indstillinger med Save-knappen
inde i Color Settings, giver indstillingen et navn og vælger den
indstilling?

Jeg har aldrig oplevet det heller, men har jo så også hele suiten,
hvor farveindstillingerne stilles i Bridge, men det kræver stadig,
at man har gemt sin(e) foretrukne indstilling(er) i Photoshop først.

--
Hilsen
Madsen

Fra : CanonKnud

Dato : 22-10-06 18:15

Thomas G. Madsen kom med følgende:
> [...]
> hvor farveindstillingerne stilles i Bridge, men det kræver stadig,
> at man har gemt sin(e) foretrukne indstilling(er) i Photoshop først.
Hej Thomas
Det har nok været fjollet af mig ikke at have gemt indstillinger, det
er nu gjort. Så får jeg set om det fortsat sker.
mvh Knud

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-10-06 19:03

CanonKnud skrev:

> Det har nok været fjollet af mig ikke at have gemt
> indstillinger, det er nu gjort. Så får jeg set om det fortsat
> sker.

Jeg krydser fingre for, at det virker :)

--
Hilsen
Madsen