Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon d80 og Sigma Flash. Har du sådan en ~
Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 03-10-06 16:06

Jeg har hidtil haft et d70 og en Sigma EF-500 DG ST som næsten svarer til en
SB600 bortset fra prisen

Kombinationen har virket perfekt med både TTL og styring af lysvinkel osv.

Jeg har imidlertid opgraderet til et d80, og nu virker TTL ikke. Når blitzen
står på TTL blinker blitz symbolet på kameraets øverste display, og den
bliver ikke skudt af. Slår jeg blitzen over på manuel bliver den skudt af
uden problemer.

Importøren af Sigma har endnu ikke noget nærmere omkring d80 da det er
forholdsvis nyt, men vil vende tilbage når han hører nærmere.

Der af mit spørgsmål: Har du samme kombination, og hvad er din erfaring ?

Mvh.

Jens S.

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-06 16:16

"Jens S., Esbjerg" <NoRespond@a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forholdsvis nyt, men vil vende tilbage når han hører nærmere.
>
> Der af mit spørgsmål: Har du samme kombination, og hvad er din erfaring ?

Hej Jens

Jeg har ikke kombinationen, men jeg har fundet en ældre hjemmeside, der
nævner lidt bøvl mellem Nikon og Sigma...
http://www.akam.no/nyhet/objektiver/inkompatible_sigmaobjektiver/22807

Mvh. Claus Petersen

Fra : Leif

Dato : 03-10-06 21:19

Claus Petersen skrev:
> [...]
>
> Jeg har ikke kombinationen, men jeg har fundet en ældre hjemmeside, der
> nævner lidt bøvl mellem Nikon og Sigma...

Ved købet af et D70s for et år siden, ville fotohandleren ikke anbefale
Sigma pga de nævnte problemer, så det blev en Nikon flash.

mvh
Leif