Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sort sol!
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 29-09-06 20:02

Claus har tidligere annonceret, at vi ville ud og jage sort sol her i
weekenden.
Jeg tager afsted her i nat.

Jeg har i kraft af min sønderjydske indfødsret fået pålidelig "intel" fra en
biolog, der arrangerer ture om, hvor stærene opholder sig PT.
Der befinder sig en ½ million stære lige syd for grænsen ved Aventoft 5 km
syd for Tønder.
Claus Petersen er allerede dernede, og har verificeret mine oplysninger, så
hvis nogen har lyst til at gøre os selskab, så er det altså i morgen ved
Calles Supermaked i Aventoft kl 17:30.
Og der er med 99% sikkerhed sort sol at se. Alle brændvidder er brugbare
dernede flg. Claus.

Husk myggebalsam!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jakob

Dato : 29-09-06 20:28

In article <451d6d93$0$75032$14726298@news.sunsite.dk>,
jni@GIRAFtdcadsl.dk says...

> [...]
> Calles Supermaked i Aventoft kl 17:30.
> Og der er med 99% sikkerhed sort sol at se. Alle brændvidder er brugbare

Damn jeg savner min afdøde bil ;0), god jagt.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 29-09-06 20:28

"Jakob" <nomail@invalid_still.invalid> skrev i en meddelelse
> In article <451d6d93$0$75032$14726298@news.sunsite.dk>,
> jni@GIRAFtdcadsl.dk says...

> Damn jeg savner min afdøde bil ;0), god jagt.

Er du ikke fra Tønder?
I så fald kan vi da lige slå et slag omkring og tage dig med

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jakob

Dato : 30-09-06 00:19

In article <451d73c3$0$75035$14726298@news.sunsite.dk>,
jni@GIRAFtdcadsl.dk says...

> Er du ikke fra Tønder?
> I så fald kan vi da lige slå et slag omkring og tage dig med

he he nej jeg er fra Odense :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 30-09-06 00:14

> [...]
> ved Calles Supermaked i Aventoft kl 17:30.
> Og der er med 99% sikkerhed sort sol at se. Alle brændvidder er brugbare

Jeg var netop ved Aventoft/Rudbøl i aftes med nogle fra fotokritik og der
gik en mange stære ned dér!

Brian

Fra : Kim

Dato : 30-09-06 05:26

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg var netop ved Aventoft/Rudbøl i aftes med nogle fra fotokritik og der
> gik en mange stære ned dér!

Én, to, eller mange ??

Mvh, Kim

Fra : Brian Lund

Dato : 30-09-06 10:16

> Én, to, eller mange ??

Flere end syv! ;)

Jeg ved det ikke præcist, jeg er jo ikke rain man, men en hurtig vurdering
lyder på nogle hundrede tusinde!

Brian

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 30-09-06 22:07

On Sat, 30 Sep 2006 11:16:08 +0200, Brian Lund wrote:

> Flere end syv! ;)
>
> Jeg ved det ikke præcist, jeg er jo ikke rain man, men en hurtig vurdering
> lyder på nogle hundrede tusinde!
>

> Brian

Fik at vide i morges at der var 500.000 overnattende stære natten mellem
fredag og lørdag. Har en del billeder dernede fra både fra i morges og her
til aften, men det bliver hverken i dag eller i morgen jeg får set på dem.
Måske først om en uge.

Inat er stærene dernede i 2 grupper, hvor den ene er noget større end den
anden, men helt præcist hvor mange der ved jeg ikke, men vil gætte på ca.
det samme antal.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon 300mm f/2.8 L USM

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 01-10-06 01:08

Er lige kommet hjem fra Aventoft - og det er sikkert og vist - der er masser
af stære. Utroligt oplevelse, flot aften, ingen stære - total stilhed - og
så lige pludselig er de der, i enorme mængder - og lige så hurtig er de nede
i rørskoven og derefter er der kun lyden tilbage.

http://bo.joergensen3.person.emu.dk/sortsol/index.htm et slideshow - så er
I advaret

Mvh. Bo Jørgensen (ham med Bigma`en)

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 01-10-06 08:31

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stilhed - og så lige pludselig er de der, i enorme mængder - og lige så
> hurtig er de nede i rørskoven og derefter er der kun lyden tilbage.

Hej Bo

Dejlige billeder.
Hvad tid på aftenen foregår dette - det ser ud til der dog er noget lys
tilbage.
Jeg skal køre fra Odense og vil godt vide hvor tidligt jeg skal være der for
ikke at komme for sent.
Hilsen
Jørgen

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 01-10-06 10:27

> Hej Bo
> Dejlige billeder.

Tak

> Hvad tid på aftenen foregår dette - det ser ud til der dog er noget lys
> tilbage.

Hej Jørgen
Det hele sker indefor 20 min. - lige før solnedgang. Vi var heldige for alle
stærerne slog ned i rørskoven lige foran os - ved vindmøllen (Calles
Supermaked ) - men ingen rovfugle til at jage dem og skabe sjove
formationer - så det var ret fredsommeligt -og meget smukt.

Vær forberedt på en folkevandring - der var sort af interesserede
mennesker - jeg vil tro at der var 5-6 busser og masser af privatbiler - ret
surrealistisk.

Og så var der vist et par gutter (4 stk. - find selv den 4.) fra
dk.fritid.foto ---> http://80.197.144.2/drengene.jpg
Spændt på at se og høre om deres oplevelser - de var der vist også om
morgenen!!

Hilsen Bo

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-06 13:36

> [...]

> dk.fritid.foto ---> http://80.197.144.2/drengene.jpg
> Spændt på at se og høre om deres oplevelser - de var der vist også om

Hej Bo

Fin samling billeder

Jo den er vist god nok. Frodo var lidt træt, så han skulle lige have et
powernap. Hvorfor hilste du ikke på? Vi bider ikke

Jeg har fået redigeret lidt billeder fra "Sort sol" fredag aften, lørdag
morgen og lørdag aften.
Det kan absolut anbefales at tage den oplevelse med, hvis man har
muligheden - men husk noget myggespray!

Mine billeder kan ses her: http://clapet.dk/sort_sol

Mvh. Claus Petersen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 01-10-06 15:53

On Sun, 1 Oct 2006 14:36:24 +0200, Claus Petersen wrote:

> Jo den er vist god nok. Frodo var lidt træt, så han skulle lige have et
> powernap. Hvorfor hilste du ikke på? Vi bider ikke

DEt gjorde han skam også, men det var da i havde sat jer i bilen dig og
Sass, da jeg lige skulle høre om det ikke var en Bigma han stod med.

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-10-06 20:48

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> morgen og lørdag aften.
> Det kan absolut anbefales at tage den oplevelse med, hvis man har

Interessant, man opdager da ihvertfald aldrig om der er støv på sensoren
Jeg har lidt svært ved at se det interessante i sort sol fra et fotografisk
synspunkt, men jeg er ikke i tvivl om at det er en oplevelse at være der.
Mvh,
Hans

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-10-06 13:16

> Jeg har lidt svært ved at se det interessante i sort sol
> fra et fotografisk synspunkt, men jeg er ikke i tvivl om at det er en
> oplevelse at være der.

Enig. Overværede seancen ved Rømø-dæmningen forleden med en sød pige under
armen. Det var sgu' bedre end at stå med et kamera

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-10-06 13:14

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> wrote in message

> Og så var der vist et par gutter (4 stk. - find selv den 4.) fra
> dk.fritid.foto ---> http://80.197.144.2/drengene.jpg

Lad mig gætte (fra venstre): Thomas, Jens, Jesper (ja, man kan godt ane
ham), Claus?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 03-10-06 13:17

> "Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> wrote in message

> Lad mig gætte (fra venstre): Thomas, Jens, Jesper (ja, man kan godt ane
> [...]

Hvis du kigger rigtig godt efter, så vil du finde Jesper på forsædet af
Citronen (men Jesper er jo ikke så høj, så han ville ikke raget meget højere
på alligevel ). Ellers er det fra højre, Claus, Jens og undertegnede.

MVH
Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-10-06 13:19

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdett'mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> af Citronen (men Jesper er jo ikke så høj, så han ville ikke raget
> meget højere på alligevel ). Ellers er det fra højre, Claus, Jens

Altså som jeg skrev

Velkommen hjem, eskimo.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 03-10-06 13:40

> Altså som jeg skrev
>
> Velkommen hjem, eskimo.
>
> --
> -Jens B.
>
> D.e.f.f.e.s.

Nu ikke hænge dig i petitesser, jeg er jo lidt træt ikke sandt

MVH
Thomas