Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
En *.dat fil fra et HP-fotoapparat ?
Fra : ab©

Dato : 27-09-06 19:48

En bekendt har sendt mig nogle filer taget med et HP-kamera. Filerne har
formatet *.dat (?) - nogen, der kan / vil give mig et "pip" om hvordan jeg
åbner disse filer (eller om fyren evt. har sendt mig noget helt
fejlagtigt )-: ?

ab©

Fra : Max

Dato : 27-09-06 19:54

Hej ab©

> har formatet *.dat (?) - nogen, der kan / vil give mig et "pip" om

Omdøb dem så efternavnet bliver jpg istedet for dat, så kan du
se dem i en almindelig viewer.

Mvh Max

Fra : ab©

Dato : 27-09-06 20:03

> Mvh Max

Tusind tak Max (det er jo ikke første gang, du har hjulpet mig ud af
problemer

ab©

Fra : Lindkold

Dato : 27-09-06 19:54

"ab©" <nn@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> formatet *.dat (?) - nogen, der kan / vil give mig et "pip" om hvordan jeg
> åbner disse filer (eller om fyren evt. har sendt mig noget helt

Ved du ikke hvilket program der har lavet .dat-filen kan du ikke åbne den.
Mange programmer
bruger .dat filer for at indikere en fil der indeholder data, men .dat filen
kan du ikke bruge til noget
i sig selv.

Og det er ihvertfald ikke en billed-fil - så ja, fyren har sendt dig noget
helt fejlagtigt. Det er en OM'er.

Lindkold
--
www.lindkold.dk

Fra : Max

Dato : 27-09-06 20:09

Hej Lindkold

> Og det er ihvertfald ikke en billed-fil - så ja, fyren har sendt dig
> noget helt fejlagtigt. Det er en OM'er.

Hvorfor udtaler du dig så konsekvent om noget du åbenbart
ikke aner noget om ?

Mvh Max

Fra : Lindkold

Dato : 27-09-06 20:18

> Hej Lindkold

> Hvorfor udtaler du dig så konsekvent om noget du åbenbart
> ikke aner noget om ?

bla bla bla....var nu et konsekvent svar bl.a. udfra en søgning på
google..og ville også passe på langt
de fleste typer .dat filer...at jeg så ikke ved alt det er jo ærgeligt.
Vi kan jo ikke alle vide alt om alt og nogle gange passer ens svar ikke -
selvom det er givet i
bedste mening og efter bedste overbevisning...

Men det må da være rart vide alt om alt hvad du svarer på og aldrig have
fejl i dine svar.

Lindkold

Fra : Max

Dato : 27-09-06 20:38

Hej Lindkold

> Men det må da være rart vide alt om alt hvad du svarer på og aldrig
> have fejl i dine svar.

:)

Mvh Max

Fra : Lindkold