Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Navne-tag på mange digi-billeder af gangen~
Fra : Elmer

Dato : 26-09-06 19:50

Hejsa.

Jeg står og skal sende 80 billeder til en makker, der skal bruge dem
online, på en hjemmeside, han har bedt mig om at skrive navn på alle
billederne. Findes der ikke et program der kan gøre det automatisk? -
kan photoshop CS2 gøre det - og i så fald hvordan, jeg har læst og
læst, men kan ikke umiddelbart finde ud af det.

Håber der er en af jer der kan hjælpe mig :)

Mvh. Peer

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 26-09-06 20:30

Elmer wrote:

> Jeg står og skal sende 80 billeder til en makker, der skal bruge dem
> online, på en hjemmeside, han har bedt mig om at skrive navn på alle
> billederne.

Marker alle billederne i stifinderen, højreklik og væld Omdøb...
Billederne vil få samme navn + et løbenummer.
--
JPEGCrops 0.7.3 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 26-09-06 20:46

Toke Eskildsen skrev:

> Marker alle billederne i stifinderen, højreklik og væld Omdøb...
> Billederne vil få samme navn + et løbenummer.

Jeg tror han mener fotografens navn skrevet ind på selve billedet, så
ophavsmanden ikke lige bliver glemt ved et tilfælde.

Desværre har jeg ikke noget godt forslag til løsning af problemet.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Kim Schulz

Dato : 26-09-06 20:45

On 26 Sep 2006 19:29:47 GMT
Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk> wrote:

> Marker alle billederne i stifinderen, højreklik og væld Omdøb...
> Billederne vil få samme navn + et løbenummer.

Mon ikke han mener et vandmærke i selve billedet.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : HKJ

Dato : 26-09-06 20:50

Batch mode i http://www.irfanview.com/ kan let gøre det.

Fra : Kim B

Dato : 26-09-06 21:02

On 26 Sep 2006 11:49:45 -0700, "Elmer" <peer.ep@gmail.com> wrote:

> [...]
>læst, men kan ikke umiddelbart finde ud af det.
>
>Håber der er en af jer der kan hjælpe mig :)

Lav en aktion i PS som kopierer navnet ind som et lag. Placeringen kan
styres med Align under Layer, derefter Merge. Udfør aktionen på alle
billederne med Automate under File

Kim

Fra : Elmer

Dato : 27-09-06 16:31

Kim B skrev:

> Lav en aktion i PS som kopierer navnet ind som et lag. Placeringen kan
> styres med Align under Layer, derefter Merge. Udfør aktionen på alle
> billederne med Automate under File
>
> Kim

Ja, det var lige dét jeg tænkte på Kim! -men ja, det er som
vandmærke! - Rart at vide at IrFan også kan det.

Tusind tak for hjælpen!

..Peer

Fra : Elmer

Dato : 28-09-06 07:08

Hvilket værktøj under automate mener du jeg skal bruge - batch? - Jeg
kan ikke rigtig få den til at udeføre handlingen automatisk!..

Mvh. Peer

Fra : Kim B

Dato : 28-09-06 19:48

On 27 Sep 2006 23:07:50 -0700, "Elmer" <peer.ep@gmail.com> wrote:

>Hvilket værktøj under automate mener du jeg skal bruge - batch? - Jeg
>kan ikke rigtig få den til at udeføre handlingen automatisk!..
>
>Mvh. Peer

Ja, Batch. Jeg bruger Override Action "Open" og "Save As". Når du
"lærer" aktionen inkluderes åbning og gemning af filen.

Kim

Fra : Elmer

Dato : 29-09-06 20:23

> Ja, Batch. Jeg bruger Override Action "Open" og "Save As". Når du
> "lærer" aktionen inkluderes åbning og gemning af filen.
>
> Kim

Jæs, fandt ud af det - endnu engang tak.

Mvh..