Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Photoshop CS2 henger ved Save for Web
Fra : Reidar Solberg

Dato : 20-09-06 15:20

Har akkurat installert Photoshop CS2 - men får ikke tatt "Save for Web"
eller kjørt ImageReady. Har prøvet både repair og reinstall, men ingenting
hjelper. Det blir bare heng og 100% cpu. Har ingen problemer med andre ting
som tyder på at noen instillinger på pc'en er feil.
Noen som har opplevd dette eller har noen tips?

Reidar

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-09-06 14:46

Reidar Solberg skrev:

> Har akkurat installert Photoshop CS2 - men får ikke tatt "Save
> for Web" eller kjørt ImageReady. Har prøvet både repair og
> reinstall, men ingenting hjelper. Det blir bare heng og 100%
> cpu.

Har du prøvet at nulstille ImageReady?
Hvis du kører Windows, så hold Shift + Ctrl + Alt nede, når
du starter programmet og svar ja, når du bliver spurgt om at
nulstille. Hvis du kører OS X, skal Shift, Alt og Æble-tasten
trykkes ned.

PS. Adobe-programmerne bliver ikke nulstillet ved at blive
geninstalleret, for deres præferencefiler bliver normalt ikke
fjernet ved en af- eller re-installation.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Reidar Solberg

Dato : 23-09-06 09:47

> [...]
> du starter programmet og svar ja, når du bliver spurgt om at
> nulstille. Hvis du kører OS X, skal Shift, Alt og Æble-tasten

Jeg får ikke startet ImageReady uansett - den går rett i 100%.
Prøvde din metode med ImageReady i PS 6.0 - men får ikke opp noe spørsmål om
å nullstille - kun vinduet med egenskaper.

Men det er nok noen feile innstillinger eller korrupte drivere på min pc -
for jeg fikk ikke samme problemet da jeg installerte CS2 på min nye laptop.

Reidar

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-09-06 12:12

Reidar Solberg skrev:

> Prøvde din metode med ImageReady i PS 6.0 - men får ikke opp noe
> spørsmål om å nullstille - kun vinduet med egenskaper.

Så er det fordi, du ikke trykker tasterne hurtigt nok ned. Du skal
gøre det et splitsekund efter, at du har klikket på den genvej,
som starter programmet, og så skal du holde tasterne nede indtil
dialogboksen kommer. Du skal nå at trykke dem ned, inden start-
billedet for ImageReady kommer frem på skærmen (gælder også for
de andre programmer i suiten).

Jeg går ud fra, at du kører Win2000 eller XP.

Alternativet er at slette præferencefilen manuelt inden programmet
startes. Den befinder sig for ImageReady CS2's vedkommende i
'Documents and Settings\{Brugernavn}\Application Data\Adobe\
ImageReady\CS2\Settings' og hedder 'Adobe ImageReady CS2 Prefs'.
Prøv at smide den fil ud og start så ImageReady.
Programmet vil selv lave en ny præferencefil på samme placering,
hvis det lykkedes for det at starte.

Save for Web har sin egen præferencefil:
'Documents and Settings\{Brugernavn}\Application Data\Adobe\Save
For Web\9.0', hvor filen hedder 'Adobe Save For Web 9.0 Prefs'.

PS. Mappen 'Application Data' er skjult, så du skal have stillet
Windows til at vise dig skjulte filer og mapper, for det gør den
ikke som standard (Control Panel > Folder Options > View > 'Show
hidden files and folders'.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Reidar Solberg

Dato : 23-09-06 16:15

Takk så mye.

Jeg sammenlignet de mapper du refererer til mappene på min laptop med den
stasjonære pc, og oppdaget at mappene Save for Web og ImageReady ikke var
blitt installert på den stasjonære (av en eller annen grunn). Jeg kopierte
så disse fra mon laptop, og så var alt ok.

Takker igjen for din hjelp.

Reidar

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-09-06 13:07

Reidar Solberg skrev:

> Takk så mye.

Velbekomme.

> Jeg sammenlignet de mapper du refererer til mappene på min
> laptop med den stasjonære pc, og oppdaget at mappene Save for
> Web og ImageReady ikke var blitt installert på den stasjonære
> (av en eller annen grunn).

Hmm, det kunne lyde som noget manglende-rettigheders-halløj.

> Jeg kopierte så disse fra mon laptop, og så var alt ok.

Herligt.

--
Hilsen
Madsen