Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
16:9??
Fra : Søren

Dato : 19-09-06 19:38

Jeg har fladskærm 16:9 og USB

Jeg har digitalt foto, der viser kun 4:3

Kender du foto, som kan formatere til 16:9 til fladskærm

Fra : Hans Kruse

Dato : 19-09-06 20:23

"Søren" <apde@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har fladskærm 16:9 og USB
>
> Jeg har digitalt foto, der viser kun 4:3
>
> Kender du foto, som kan formatere til 16:9 til fladskærm

DSLR 3:2 formatet vil passe bedre for dig, ellers skal 4:3 beskæres....da
jeg ikke går ud fra at du vil have forvrængning.
Mvh,
Hans

Fra : jesper outzen

Dato : 20-09-06 08:57

Søren wrote:

> Jeg har fladskærm 16:9 og USB
>
> Jeg har digitalt foto, der viser kun 4:3
>
> Kender du foto, som kan formatere til 16:9 til fladskærm

Leica D-lux 2 og det nye D-lux-3
jesper o

Fra : KNL DtP

Dato : 20-09-06 17:42

"Søren" <apde@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Kender du foto, som kan formatere til 16:9 til fladskærm

Du bliver nød til at beskære dine billeder i et 16 til 9-forhold, for at de
bliver vist korrekt på din skærm. Altså i 1,78:1, hvor alm. 4:3 kører i
1,33:1.

Du kan indstille dette i Photoshop under Crop Tool'et og så ellers beskære
løs.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : .J.S...

Dato : 20-09-06 18:27

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> 1,33:1.
>
> Du kan indstille dette i Photoshop under Crop Tool'et og så ellers beskære

For øvrigt er en fladskærm 16:10.

Fra : Hans

Dato : 20-09-06 18:35

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> "KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in message

> For øvrigt er en fladskærm 16:10.

Der er mindst to, der ikke er.

Fra : Esben

Dato : 21-09-06 01:45

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> For øvrigt er en fladskærm 16:10.

Som regel ja - og de fleste skærme der sælges i dag er vel snarere 5:4 end
4:3.

--
Esben