Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
pris på sensor på canon full frame
Fra : Peter Holm

Dato : 16-09-06 21:35

hey
af ren nysgerrighed - nogen der har et bud på, hvad det koster at få skiftet
sensor på et full frame canon dslr?

Peter

Fra : E.M.

Dato : 17-09-06 07:16

> hey
> af ren nysgerrighed - nogen der har et bud på, hvad det koster at få
> skiftet sensor på et full frame canon dslr?

Jeg kender ikke prisen, men jeg tvivler på at det vil kunne betale sig.

Mvh. E.M.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-09-06 07:32

Peter Holm wrote:

> af ren nysgerrighed - nogen der har et bud på, hvad det koster at få skiftet
> sensor på et full frame canon dslr?

Nej jeg kender ikke prisen, men jeg ved til gengæld, at snak om hvad en
given varer koster hører hjemme i news:dk.fritid.foto.indkoeb

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : analog fotografen

Dato : 17-09-06 12:30

> Nej jeg kender ikke prisen, men jeg ved til gengæld, at snak om hvad en
> given varer koster hører hjemme i news:dk.fritid.foto.indkoeb

af ren nysgerrig, hører reparationer også hjemme i den debat?

Per

Fra : Jakob

Dato : 17-09-06 13:05

In article <450d318a$0$75035$14726298@news.sunsite.dk>,
denrigtigefotograf@ofir.dk says...

> af ren nysgerrig, hører reparationer også hjemme i den debat?

Glem ham, han keder sig.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-09-06 09:43

analog fotografen wrote:

> af ren nysgerrig, hører reparationer også hjemme i den debat?

Ja selvfølgelig, en reparation er en vare/tjenesteydelse, og snak om
anskaffelse/køb af varer og tjenesteydelser hører hjemme

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : KsK

Dato : 17-09-06 13:10

> Nej jeg kender ikke prisen, men jeg ved til gengæld, at snak om hvad en
> given varer koster hører hjemme i news:dk.fritid.foto.indkoeb

vi er ikke rigtigt klare over hvar du ved du mener måske dit egen indlæg
høre hjemme i billedere snakke
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.foto.billedsnak/browse_thread/thread/468ee19c5b8f63f7/14a1a33024148b76?lnk=st&q=Fotogruppe+eller+b%C3%B8rnehave...&rnum=1&hl=da#14a1a33024148b76

NRE du er dum og din tilstedeværelse er liggyldigt ...

KsK

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-09-06 10:01

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse
> hey
> af ren nysgerrighed - nogen der har et bud på, hvad det koster at få
> skiftet sensor på et full frame canon dslr?

Det mest præcise svar får du nok ved at ringe til Canons servicesærksted PW
Service
http://www.canon.dk/Images/81_182323.pdf#search=%22pw%20service%22 og
spørger.
Du vil formentlig blive bedt hvilket kamera, 5D, 1Ds eller 1Ds mk2.
Men hvorfor spøgsmålet? Sensoren er nok ikke specielt en kandidat til
udskiftning.
Mvh,
Hans

Fra : Peter Holm

Dato : 17-09-06 14:46

> [...]
> Du vil formentlig blive bedt hvilket kamera, 5D, 1Ds eller 1Ds mk2.
> Men hvorfor spøgsmålet? Sensoren er nok ikke specielt en kandidat til

du ved, al den snak om sensor cleaing og de risici der er ved dette. Jeg var
således ude efter, hvad en skade under rensning kunne medføre af
omkostninger.Jeg ved, at nogen siger dette ikke vedrører sensoren, men
derimod coatingen på sensoren, men mon ikke de fleste ved hvad der refereres
til. Desuden, ville man overhovedet kunne skifte coatingen, eller er det
sensoren som en samlet enhed der skal skiftes.
Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 17-09-06 14:51

">>> af ren nysgerrighed - nogen der har et bud på, hvad det koster at få

fandt denne post på dpreview:

5D Sensor Scratch no the end of the world!
Andrew Sanders - 6 days ago
OK, I admit it, I couldn't clean my 5D and eventually ended up
scratching it.

Believing all the folklore in these forums that a repair would cost a
new 5D I panicked and ordered a new one. (Which by the way arrived with a
scratched sensor which the retailer replaced immediately.)

Anyway, I stopped short of assigning the damaged 5D to the dustbin and
send it to Lehmanns in the UK for a quote. Anyway, I got a call today to say
the filter has been replaced at the cost of £157 and I get it back this
week. I thought this information might reduce the anxiety of a few people
when cleaning the sensor

For those who are interested it wasn't the copperhill method, the
visible dust brush the sterile qtips, which I used hundreds of times. It was
a single use of the lens pen everyone raves about.

Anyway, I have learnt my lesson. I now have a spare 5d which I will
most likely ebay.

Andrew S

Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 17-09-06 14:53

> [...]
> to say the filter has been replaced at the cost of £157 and I get it back
> this week. I thought this information might reduce the anxiety of a few

http://www.lehmannsdirect.co.uk/

Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 20-09-06 06:26

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote in message

> http://www.lehmannsdirect.co.uk/
>
> Peter

En lille oplysning, som andre end jeg måske kunne finde interessant.
CAV kan skifte filteret på sensoren for ca. kr. 2000,- på et Canon.
Derimod kan man ikke skifte filter på et Nikon - På et Nikon skal hele
sensoren skiftes (pris ukendt)

Mvh
Peter

Fra : KsK

Dato : 20-09-06 12:06

> [...]
> CAV kan skifte filteret på sensoren for ca. kr. 2000,- på et Canon.
> Derimod kan man ikke skifte filter på et Nikon - På et Nikon skal hele

ja ØV på en d70 ligge pris på 3500 kr incl arbejdersløn hos DFA

KsK

Fra : Hans Kruse

Dato : 18-09-06 20:49

> [...]
> refereres til. Desuden, ville man overhovedet kunne skifte coatingen,
> eller er det sensoren som en samlet enhed der skal skiftes.

Jeg vil sige man skal være ualmindelig klodset for at ridse det glasfilter,
der sidder foran sensoren. Iøvrigt kan det meste støv blæses væk med en
øresprøjte fra apoteket til 30kr.
Jeg renser ikke ofte længere med pecpads etc.
Mvh,
Hans

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 18-09-06 21:26

On Mon, 18 Sep 2006 21:49:24 +0200, Hans Kruse wrote:

> [...]
> øresprøjte fra apoteket til 30kr.
> Jeg renser ikke ofte længere med pecpads etc.

Jeg har/havde et problem med mit 20d og spurgte derfor CAV hvad delen
ville koste at skifte. De misfortod mit spørgsmål og svarede at
glasfiltret foran sensoren koster ca. kr. 700,00 og en montering ca. 1.000
kr. begge dele plus moms.

Det er skiven over spejlet mod okularet jeg har fået lidt ridser i da jeg
fjernede noget støv på den. Og den er meget billigere for den koster kun
kr. 50,00.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon 300mm f/2.8 L USM