Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problemer med PSD filer
Fra : Kristian Amby

Dato : 11-09-06 20:48

Hvis jeg gemmer et billede med 2 eller flere lag i Photoshp CS2 og
gemmer dem som .psd-filer (for at bevare lagene) kan jeg kun læse dem
med Photoshop. I andre programmer indeholder billedet bare en sort
firkant med teksten: This layered Photoshop file was not saved with a
composite image. Det gentages på tysk, fransk og (vistnok) japansk.

Er der nogen her, der kan give en forklaring på det?

Mvh
Kristian Amby

Fra : Peter Loumann

Dato : 11-09-06 21:14

On Mon, 11 Sep 2006 21:47:41 +0200, Kristian Amby wrote:

> [...]
> firkant med teksten: This layered Photoshop file was not saved with a
> composite image. Det gentages på tysk, fransk og (vistnok) japansk.

Hvilke andre programmer? Jeg har lige gjort forsøget i mine to foretrukne
viewere, Thumbs Plus Pro og Irfan View, begge nyeste udgave. Begge viser
billedet normalt og uden problemer. I CS2 vælger jeg at gemme kompatibelt
bagud, men jeg ved ikke om det har nogen betydning i den forbindelse.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Kristian Amby

Dato : 11-09-06 22:46

On Mon, 11 Sep 2006 22:14:10 +0200, Peter Loumann <me@privacy.net>
wrote:

> [...]
>billedet normalt og uden problemer. I CS2 vælger jeg at gemme kompatibelt
>bagud, men jeg ved ikke om det har nogen betydning i den forbindelse.

Irfanview og Picasa. Hvordan gemmer man "kompatibelt bagud"?

mvh
Kristian

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-09-06 11:57

On Mon, 11 Sep 2006 23:46:27 +0200, Kristian Amby wrote:

> I CS2 vælger jeg at gemme kompatibelt

> Irfanview og Picasa. Hvordan gemmer man "kompatibelt bagud"?

I min CS2 får jeg en dialogboks når jeg gemmer billeder med lag. Jeg svarer
OK til at gemme sådan. Jeg gør det af hensyn til min Photoshop Elements 2
som jeg også somme tider bruger. Jeg ved ikke om det har nogen betydning
for de to viewere jeg nævnte.

Hvis du har dræbt dialogboksen, kan du måske få den frem igen via
Preferences?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-09-06 16:53

Kristian Amby skrev:

> This layered Photoshop file was not saved with a composite
> image. Det gentages på tysk, fransk og (vistnok) japansk.
>
> Er der nogen her, der kan give en forklaring på det?

Ctrl/Æble + K i Photoshop og derefter Ctrl/Æble + 2, vælg 'Always'
ud for 'Maximize PSD and PSB File Compatibility'.

Standardindstillingen er i øvrigt 'Ask', så medmindre du tidligere
har været inde og pille i præferencerne, burde den spørge dig, hver
gang du gemmer som PSD (eller PSB).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kristian Amby

Dato : 12-09-06 18:28

On Tue, 12 Sep 2006 17:52:37 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Standardindstillingen er i øvrigt 'Ask', så medmindre du tidligere
>har været inde og pille i præferencerne, burde den spørge dig, hver

Tak skal du have, det var lige det, der skulle til.

Kristian