2 pc på samme Stofanet-abnm.
Fra : Klaus Madsen

Dato : 24-06-01 13:11

Hej ...
Vi har et problem som vi håber der er nogen der kan hjælpe os med. Vi har
mulighed for at få en Stofa-net løsning (ADSL), men vi ved ikke om man kan
slutte to computer til, og hvis det kan, hvordan skal det så gøres?

Fra : Kurt Brixen

Dato : 24-06-01 14:20

On Sun, 24 Jun 2001 14:11:06 +0200, "Klaus Madsen" <maus@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>mulighed for at få en Stofa-net løsning (ADSL), men vi ved ikke om man kan
>slutte to computer til, og hvis det kan, hvordan skal det så gøres?

Der er en vejledning her, men jeg har ikke selv prøvet:
http://www.teamcs.dk/stofaclub/shareinet.php

Stofanet er da kabelmodem og ikke ADSL, men ellers virker det ens. Du
får en boks (kabelmodem), hvor der sættes net-stik eller USB-stik til
efter eget valg.

Kurt Brixen

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 24-06-01 14:22

On Sun, 24 Jun 2001 15:19:35 +0200, Kurt Brixen wrote:

> Stofanet er da kabelmodem og ikke ADSL, men ellers virker det ens. Du
> får en boks (kabelmodem), hvor der sættes net-stik eller USB-stik til
> efter eget valg.

Noter dog at man ved en stofaopkobling (via deres surfboard modem) skal
bruge enten en router eller en form for gateway-maskine for at begge
computere kan anvende internet-forbindelsen.
Den ene af de to maskiner kan fint agere gateway, men så skal den altid være
tændt hvis den anden maskine skal have adgang til Internet.

--
Søren O.

Bedøm din edbforhandler på http://edbforhandlere.dk/

Fra : Alexander

Dato : 24-06-01 15:56

Hej.
Hvid du ser ind på www.Stofaclub.com, er der nogle articler om hvordan du
gør det.
Også den ny planet box som skulle gerne komme meget snart. giver dig
mulighed for at koble op til 5 computers til en enkelt abb.

Hilsen
Alexander
www.Stofaclub.com