Digital pen
Fra : Azita

Dato : 29-11-06 14:03

Jeg har for nyligt købt en ny iMac med tilhørende windows. Til det
har jeg brugt Parallel Desktop. Det har fungeret helt fint - MEN: Jeg
har installeret et program til min digitalpen som hedder Denos uden
problemer, men når jeg prøver at få kontakt imellem maskinen og
pennen via USB sker der intet. Det virker som om den ikke vil tage
eksterne devices via den parallelle port... Har I nogen idéer til hvad
jeg kan gøre?

Mvh. Rita

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-11-06 18:32

"Azita" <info@azite.dk> writes:

> [...]
> pennen via USB sker der intet. Det virker som om den ikke vil tage
> eksterne devices via den parallelle port... Har I nogen idéer til hvad

Det er Windows der skal se den? Kan din Parallels hitte ud af at
sende USB-devices ned til Windows? Ellers er det kun OS X der kan se den.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 30-11-06 13:14

Azita <info@azite.dk> wrote:

> [...]
> pennen via USB sker der intet. Det virker som om den ikke vil tage
> eksterne devices via den parallelle port... Har I nogen idéer til hvad

I det første vindue, der dukker op i Parallels har du mulighed for at
klikke på "Edit" nederst. Så kommer du ind i konfigurationen af din PC
og kan bl.a. enable og disable USB, og der er en funktion der handler om
"Autoconnect" af USB devices.

Prøv at leg lidt med det.

Derudover skal du sørge for at installere enheden på din Parallels PC på
samme måde som du ville have gjort det under en alm. windows maskine.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk