Gemme QuickTime-panorama
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 26-11-06 15:49

<http://panograph.free.fr/BayeuxTapestry.html> er en side hvor man rulle
hele Bayeux-tapetet igennem. Og der står i titlen, at det er "free". Det
kører med QuickTime.
Er der en metode til at gemme det på sin disk, så at det kan køres uden
internetforbindelse?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Bjørn Thorup

Dato : 27-11-06 16:16

Ove Steen Smidt skrev:
> Er der en metode til at gemme det på sin disk, så at det kan køres uden
> internetforbindelse?

http://panograph.free.fr/QT/BayeuxTapestry.mov
Ja nu kører jeg faktisk ikke mac. Men på xp er der en Temp mappe med
internet filer. Mon ikke også den findes sådan en hos dig. Tjek evt. din
browser for at finde den.

Hos mig er den hos:
F:\Documents and Settings\Bjørn Thorup\Lokale indstillinger\Temporary
Internet Files
Der efter kan jeg finde filen der og åbne den i Quick Time

Håber du kan bruge det

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 27-11-06 18:01

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Er der en metode til at gemme det på sin disk, så at det kan køres uden
> internetforbindelse?

Et godt trick er altid at kigge i kildekoden til siden.

I dette tilfælde findes denne kodestump:
"<embed pluginspage="http://www.apple.com/quicktime/download/"
src="QT/BayeuxTapestry.mov" type="video/quicktime" controller="false"
autoplay="true" cache="true" kioskmode="TRUE" bgcolor="#313131"
height="300" width="800">"

Linien "QT/BayeuxTapestry.mov" er stien til selve filmen.
Sæt den ind efter websidens adresse og man får:
<http://panograph.free.fr/QT/BayeuxTapestry.mov>

Her kan filmens nedlastes. Kræver så vidt jeg se QiucktimePro.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-11-06 20:54

Preben Bødker Nielsen <0906-spam@os.dk> wrote:

> [...]
> <http://panograph.free.fr/QT/BayeuxTapestry.mov>
>
> Her kan filmens nedlastes. Kræver så vidt jeg se QiucktimePro.

Hvis gemmer hele siden som webarchive, kan man godt afvikle den
håndrullede film. Hvis man kun henter filmdelen, lægger den sig ind som
QT-dokument. Og der meldes om fejl, hvis jeg vil åbne den. Jeg har ikke
QT-Pro.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Michael Holm

Dato : 28-11-06 00:14

> [...]
> håndrullede film. Hvis man kun henter filmdelen, lægger den sig ind som
> QT-dokument. Og der meldes om fejl, hvis jeg vil åbne den. Jeg har ikke

med QT-pro kan man godt afspille den, det er en meget god investering

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 28-11-06 22:18

> [...]

> <http://panograph.free.fr/QT/BayeuxTapestry.mov>
>
> Her kan filmens nedlastes. Kræver så vidt jeg se QiucktimePro.

Jeg har registreret QT Pro nu. Der meldes stadig om fejl, når jeg prøver
at åbne <BayeuxTapestry film.qt>, som er resultatet af at arkivere fra
<http://panograph.free.fr/QT/BayeuxTapestry.mov>

Jeg undrer mig lidt over, at min QuickTime stadig hedder
"QuickTimePlayer", selvom min registrering står inde i
QuickTime-indstillinger. Og "Køb QuuickTime Pro" er blevet tåget i
menuen.

Nu har jeg ikke tidligere studeret, hvad der var i menuerne til
QuickTime Player. Kan man nævnte nogle konkrete menuemner, som
indicerer, at jeg nu er den lykkelige ejer af QuickTime Pro?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 28-11-06 23:03

> [...]

> QuickTime Player. Kan man nævnte nogle konkrete menuemner, som
> indicerer, at jeg nu er den lykkelige ejer af QuickTime Pro?

Flere af menuemnerne har at lille gråt mærkat med "Pro" når du ser på
dem i en ikke pro-udgave. Især i Arkiv menuen er der mange.
Jeg kan forestille mig at mærkerne enten er forsvundet eller blevet
sorte i pro-udgaven.

Mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Morten Lind

Dato : 29-11-06 04:56

> [...]

> Kan man nævnte nogle konkrete menuemner, som
> indicerer, at jeg nu er den lykkelige ejer af QuickTime Pro?

Under registreringsnummeret i Systemindstillinger>QuickTime>Registrer er
angivet, hvis det er en Pro version.

M.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-11-06 23:13

Morten Lind <forogefternavn@macintoshUDENINTOSH.com> wrote:

> Under registreringsnummeret i Systemindstillinger>QuickTime>Registrer er
> angivet, hvis det er en Pro version.
>
> M.

Det ser ud til at være i orden. Jeg havde bare ventet, at der ville stå
"Pro" efter versionsangivelsen i programmets menupunkt "Om QuickTime
Player".

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 29-11-06 12:09

> [...]

> Jeg har registreret QT Pro nu. Der meldes stadig om fejl, når jeg prøver
> at åbne <BayeuxTapestry film.qt>, som er resultatet af at arkivere fra

En nedlastning fra ovenstående link, skal gerne ende med dette navn:
BayeuxTapestry.mov

ellers er noget gået galt.
Bruger du arkivmenuen under højre hjørne af filmvinduet?

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-11-06 23:13

> [...]

> BayeuxTapestry.mov
>
> ellers er noget gået galt.
> Bruger du arkivmenuen under højre hjørne af filmvinduet?

Jeg prøvede at "nedlaste" igen. Og nu virkede det.

Tak for hjælp.

Ove Steen