Acrobat fremfor billedfremviser
Fra : taj@mail.dk_invalid

Dato : 19-11-06 12:22

Hej i gruppen.

Jeg har et lille spørgsmål, som jeg håber jeg kan få svar på herinde.
Når jeg har et PDF dokument, vil den helst åbne det med billedfremviseren, men jeg vil helst bruge Acrobat. Er der mulighed for, at man kan sætte den til automatisk at vælge acrobat ved pdf filer, da det er en lidt møjsommelig proces, først at gemme på skrivebordet, og så derefter vælge åben med, for at den gør det.

Med venlig hilsen

Thomas

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-11-06 12:31

<taj@mail.dk_invalid> wrote:

> jeg vil helst bruge Acrobat. Er der mulighed for,
> at man kan sætte den til automatisk at vælge acrobat ved pdf filer

Tag info på en PDF (Æble+i)
Vælg Acobat i menuen "Åbn i" og vælg "Ret alle".

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Thomas Askgaard Jør~

Dato : 19-11-06 13:12

On 11/19/2006 12:30:58 0906-spam@os.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote:

> Tag info på en PDF (Æble+i) Vælg Acobat i menuen "Åbn i" og vælg "Ret
> alle".

Tak for hjælpen. Nu virker det i finder og på skrivebordet, men har nu stadig problemet når jeg henter en pdf fil via firefox. Da kan jeg ikke vælge acrobat, men kun billedfremviser. Så bliver jeg nødt til, at gemme den på skrivebordet, også derefter åbne den. Træls.

/Thomas.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-11-06 14:53

Thomas Askgaard Jørgensen skrev:

> [...]
> vælge acrobat, men kun billedfremviser. Så bliver jeg nødt til,
> at gemme den på skrivebordet, også derefter åbne den. Træls.

Ja det er en plage med de filtyper i OS X og hvis man endelig har
fået det til at fungere nogenlunde, så vælter det hele ofte igen,
når man reparerer disktilladelser, men har du prøvet Default Apps?
<http://www.rubicode.com/Software/RCDefaultApp/>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-11-06 17:31

> Jhar du prøvet Default Apps?
> <http://www.rubicode.com/Software/RCDefaultApp/>.

eller
<http://www.schubert-it.com/pluginpdf/>

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Thomas Askgaard Jør~

Dato : 20-11-06 12:49

On 11/19/2006 17:31:28 0906-spam@os.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote:

> eller <http://www.schubert-it.com/pluginpdf/>

Mange tak

/Thomas

Fra : Thomas Askgaard Jør~

Dato : 20-11-06 12:49

On 11/19/2006 14:53:17 "Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> det til at fungere nogenlunde, så vælter det hele ofte igen, når man
> reparerer disktilladelser, men har du prøvet Default Apps?

Det vil jeg prøve at kigge lidt på.
Takker.

/Thomas.

Fra : isteen

Dato : 19-11-06 19:49

<taj@mail.dk_invalid> wrote:

> Når jeg har et PDF dokument, vil den helst åbne det med billedfremviseren,
> men jeg vil helst bruge Acrobat.

Jeg foretrækker det lige omvendt. Dokumentet åbner i billedfremviseren
med det samme, men i Acrobat Reader tager det en hel del længere tid.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 19-11-06 23:04

isteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Jeg foretrækker det lige omvendt. Dokumentet åbner i billedfremviseren
> med det samme, men i Acrobat Reader tager det en hel del længere tid.

Nogle gange vil man bare lige kigge; andre gange vil man gerne kunne
bruge Adobe Readers værktøj. Brug højreklik eller controlklik til at få
menuen, hvor man kan vælge program via "Åbn i". Hav Billedfremviser som
standard. Så undgår man at ærgre sig over Adobe Readers lange
åbningstid, når man kunne have klaret sig med Billedfremviser.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Thomas Askgaard Jør~

Dato : 20-11-06 12:51

On 11/19/2006 23:04:26 xossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> [...]
> standard. Så undgår man at ærgre sig over Adobe Readers lange
> åbningstid, når man kunne have klaret sig med Billedfremviser.

Det har I sådan set ret i begge to, men jeg bruger det til udprintning af fakturaer, og da der er FI-kort med, bliver jeg nødt til, at bruge acrobat, fordi der skal printes til kant. Ellers kan bankernes OCR læsning af kortene ikke finde ud af det.

/Thomas,