Faktisk er jeg heller ikke spor sur på Apple Support. De har været meget
søde og hjælpsomme hver gang jeg har haft kontakt med dem. Der er stadig
heller ikke problemer med at få maskinen til rep. selvom den er over et år
gl.
Det eneste jeg frygtede var at maskinen skulle komme retur med besked om at
test viser ingen fejl fordi dens ustabilitet er ekstremt uberegnelig og AHT
kan ikke se nogen hardware fejl og så var det jeg var i tvivl om hvorvidt
det at maskinen crasher ganske ofte er nok til at jeg fortsat kan kræve rep.
eller udskiftning. Alle Mac'er crasher jo ind imellem, men hvor mange gange
om dagen er for meget?
d. [DATO] skrev [NAVN] på [ADRESSE] i artiklen [ARTIKEL]:
> Hej Steen
>
> isteen wrote:
>> Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:
>>> Jeg synes ikke man bør udlede noget generelt af en enkelt sag.
>>
>> Jeg tænkte heller ikke udelukkende på den pågældende sag, lige så meget
>> på Macbooks der skaller af, iTunes der ikke virker optimalt, iPods der
>> ikke kan opdateres etc - alle de negative historier "man# hører om.
>
> Prøv at se det i forhold til det antal, der fx. er solgt af et givet
> Apple produkt, sammenlignet med et lignende antal af et givet PC
> produkt. Så tror jeg, du vil se, at procentmæssigt ligger et Apple
> produkt langt under gennemsnittet for tilsvarende.
>
>> Personligt har jeg nu aldrig haft problemer med Apples produkter, lige
>> bortset fra den udanske telefonsupport.
>
> Mht. deres supportline, så er det et fællesskandinavisk center, og jeg
> véd da også, at de mangler folk, der kan klare både dansk, norsk og
> svensk. - Personligt er jeg ligeglad med, hvilket sprog det bliver på af
> de tre samt engelsk og tysk...
>
> Til gengæld har jeg haft problemer med 2 forskellige Mac computere, en
> Beige G3 og en PowerBook 190. Den Beige G3 tog det godt og vel et halvt
> år at få til at virke, og det endda først efter, at den havde været en
> tur i USA, hvor _alt_ blev skiftet undtagen CD drev og strømforsyning.
> Pga. den tid, jeg måtte undvære masinen, gav Apple mig et halvt års
> ekstra garanti! Min PB 190 'flækkede' i skærmkappen, og pegefeltet
> knækkede, - den blev repareret gang på gang. Tilsidst satte de et helt
> nyt kabinet på den - vel at mærke _4_ år efter garantiudløb. Den skulle
> sælges, og jeg havde aftalt med køber, at den skulle være 100% i orden.
> Da jeg hentede den og ville til at betale, fik jeg at vide, at det var
> på Apples regning, da det var en tilbagevendende og kendt fejl. - Den
> har kørt fint efter det, - indtil han desværre tabte den ned på et
> betongulv...
>
>>> Je mener ikke at Lars skal opgive at få den byttet. Når der har været
>>> problemer som ovenstående, vil det være naturligt at den mulighed
>>> fortsat er åben.
>>
>> Jeg har haft en sag meget lig denne, med en pc fra Amitech. Til trods
>> for den kørte fint det første år, var den derefter på værksted konstant
>> de næste to år, og til sidst opgav jeg den simpelthen.
>> Amitech ville heller ikke ombytte et produkt der var et år gammelt, det
>> tror jeg ikke nogen producenter vil.
>
> Det kan have noget at gøre med tidspunktet for køb. Hvis det var under
> de gamle garantibestemmelser, så var producenten ikke forpligtet til at
> ombytte på trods af gentagne fejl. Og efter den nuværende er de reelt
> kun forpligtet til at ombytte inden for de første 6 måneder ved gentagne
> reparation af den samme fejl.
>
> Jeg havde et problem med et Yashica 230AF SLR kamera for en del år siden
> - med en periodisk fejl, der kom og gik. - Når den blev sendt ind, var
> der tilsyneladende intet galt, indtil den på et tidspunkt gik helt død,
> da jeg hendtede den hos fotohandleren efter endnu en 'reparation'. Det
> viste sig at computeren i den var krakkeleret pga. et for højt tryk i
> forb. med en flyvetur - eller rettere en nedstigning fra 45000 fods
> højde i en bypass korridor til indflyvningshøjde til Kastrup Lufthavn...
> Garantien var da lige udløbet, men fotohandleren tog alt udstyr tilbage
> til fuld pris - minus et beløb på 300kr. for kamerahus, der ville svare
> til, at jeg havde lejet et kamera hos dem i den samme periode. Det synes
> jeg er en fair behandling. - Og det var endda efter de helt gamle
> garantibestemmelser... - I øvrigt har jeg nu været heldig igen at finde
> et sådant kamera, der virker perfekt. Det er nok det SLR kamera, der har
> den bedste søger for svagtseende. - Sjovt, at betjeningen stadig ligger
> i fingrene.
>
> mvhl. Erik Richard