Danske Netbank
Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-06 07:24

Jeg har opdaget at Danske Netbank ikke fungerer med FireFox, og ved et
opkald til supporten fik jeg at vide, at det samme gælder med IE.

Med Safari fungerer det derimod.

I FireFox kan man ganske simpelt ikke indtaste noget som helst i det
felt, hvor man skal indtaste aktiveringsnummeret, når en transaktion
skal bekræftes.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-11-06 14:51

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg har opdaget at Danske Netbank ikke fungerer med FireFox, og ved et
> opkald til supporten fik jeg at vide, at det samme gælder med IE.

Jeg bruger da IE (på wintel PC).

> Med Safari fungerer det derimod.

Jeg har endnu ikke afprøvet med Activecard på Mac (PPC). Jeg regnede
ikke med det virker med eSafekey.

> I FireFox kan man ganske simpelt ikke indtaste noget som helst i det
> felt, hvor man skal indtaste aktiveringsnummeret, når en transaktion
> skal bekræftes.

Bruger du eSafekey eller Activecard? Under alle omstændigheder, det kan
være det er et java problem. Har du den seneste version fra Sun/Apple?

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-06 15:33

> Jeg bruger da IE (på wintel PC).

Det har jeg også [hidtil] gjort. Men jeg taler her om IE til Mac.

> Jeg har endnu ikke afprøvet med Activecard på Mac (PPC). Jeg regnede
> ikke med det virker med eSafekey.

> Bruger du eSafekey eller Activecard?

ActiveCard - jeg er ikke engang sikker på hvad eSafekey er for noget.

> Under alle omstændigheder, det kan
> være det er et java problem. Har du den seneste version fra Sun/Apple?

Af Java? Det sker vel automatisk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-11-06 16:51

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Det har jeg også [hidtil] gjort. Men jeg taler her om IE til Mac.

IE 5.2? Virker Activecard med den?

eSafekey virker sikkert ikke med Safari.

> ActiveCard - jeg er ikke engang sikker på hvad eSafekey er for noget.

eSafekey er en dll, der installeres på PCen. Det var det første Danske
Bank brugte/bruger. Efter at phishing dukkede op er banken begyndt at
anbefale deres netbank kunde, at man går over til Activecard.

<http://www.java.com> -> Get it now.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-06 18:13

> IE 5.2? Virker Activecard med den?

Nej, netop ikke.

> [...]
> Bank brugte/bruger. Efter at phishing dukkede op er banken begyndt at
> anbefale deres netbank kunde, at man går over til Activecard.

I samme øjeblik jeg så 'dll' vidste jeg at det var Windows only. Og den
løsning man bruger på en hjemme-pc, men ikke på en kontor-pc, til at
logge på sin konto.

Som helst vil redirigere til Apple:

<http://www.java.com/en/download/apple_manual.jsp>
--