Opstart-lyd slukkes?
Fra : MacJohn

Dato : 10-11-06 10:13

Er det muligt at slukke for den lyd der altid kommer, når man tænder
for Mac'en?

Fra : isteen

Dato : 10-11-06 14:46

MacJohn <john@skrivikkedettebasix.dk> wrote:

> Er det muligt at slukke for den lyd der altid kommer, når man tænder
> for Mac'en?

Prøv at søge i denne gruppe, emnet har været oppe mange gange.
Jeg brugte et lille program der hedder Pssst! - alternativt kan du sætte
et lille jack stik i indgangen til hovedtelefonerne

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-11-06 18:51

Hej John

Psst 2.0.6 kan både mute og nedsætte styrken på startlyden...
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/760691/Psst.dmg
mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-11-06 00:21

On 2006-11-10 10:13:06 +0100, MacJohn <john@skrivikkedettebasix.dk> said:

> Er det muligt at slukke for den lyd der altid kommer, når man tænder
> for Mac'en?

Ud over de andre råd, du har fået, kan man jo lade være med at tænde
for Mac'en. Det gør man ved ikke at slukke for den, men sætte den på
vågeblus i stedet. Så er den altid klar til brug på få sekunder. En
moderne Mac kan gå på vågeblus og bruge næsten ingen strøm.
   Jeg ved ikke, hvorfor du ikke vil høre lyden. Jeg kan forestille mig,
at det er bøvlet på en bærbar computer, hvis man er et sted, hvor der
helst skal være stille. Står computeren derhjemme, kan det vel være
ligegyldigt, om den siger "binngng" en gang om dagen. Personligt
slukker jeg stort set aldrig min PowerBook. Skal jeg endelig tænde den
et sted, hvor der skal være stille, sætter jeg lige hovedtelefonerne i,
når jeg tænder den. Så kommer lyden i dem, og det kan man jo ikke høre.
Man behøver ikke fremstille et løst stik, som andre har foreslået.
   På en gammel PowerBook 5300cs, jeg havde i forrige århundrede, kunne
man presse tommelfingeren hårdt imod den enlige højttaler under
skærmen. Det dæmpede lyde næsten fuldstændig, så den kun kunne høres
tæt på. Det trick brugte jeg en del. Dels larmede det i togets
stillekupe, dels var det lidt flovt, når man skulle genstarte sin
computer. Det skulle jo nødig virke som om, en Mac er ustabil. Med Mac
OS X er det heldigvis ikke et problem. Til gengæld virker tricket ikke
på min TiBook. Måske er der andre Mac-modeller, hvor man kan dæmpe lyde
ved at holde tommelen foran højttalerne, som der jo er to af nu om dage.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster