Akustisk tilbagekobling paa iMac.
Fra : Jan Andersen

Dato : 07-11-06 09:48

Jeg har problemer med akustisk tilbagekobling paa min nye iMac 24, naar
jeg bruger Skype via den indbyggede mikrofon og hoejttalere. Jeg har
forsoegt at skrue ned for mikrofonindgangen uden held (den gaar
"automatisk" op igen).
Det samme problem opstod, da jeg ville koble min guitar til i f.m.
indspildning af et spor paa Garageband. Saa starter der ogsaa en hylen.
Kender nogen her i NG til en loesning paa dette problem?
Paa forhaand tak.

Mvh.
Jan

Fra : Jon

Dato : 07-11-06 18:02

Jan Andersen <avajba@worldonline.dk> wrote:

> Kender nogen her i NG til en loesning paa dette problem?

Bruk et par rimelige øreplugger (f.eks. iPod-headset).
--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : thohei

Dato : 08-11-06 21:00

Et almindeligt akustisk princip er jo at højtalerne skal placeres
foran mikrofonen så lyden fra dem peger væk fra mikrofonen.
Men det har du vel tænkt på.

Mvh,
Thomas

Fra : Jan Andersen

Dato : 09-11-06 11:35

Joh; men nu har Apple selv indbygget baade mikrofon og haoejttalere i
iMac, og min indflydelse i den henseende har vaeret begraenset
Jeg har forsoegt med hovedtelefoner, hvor det koerer da ogsaa uden
problemer; men det kan da ikke vaere meningen. Andre fabrikanter (som
HP) kan da fremstille PC med indbygget mikrofon og hoejttalere, hvor
man kan bruge Skype uden headset.

Mvh.
Jan

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-11-06 21:39

Hej Jan

Jan Andersen wrote:
> Joh; men nu har Apple selv indbygget baade mikrofon og haoejttalere i
> iMac, og min indflydelse i den henseende har vaeret begraenset

Jeg tror, der er en regulær fejl i din iMac. Jeg har ikke været ude for
det i andre Mac med indbygget mikrofon - heller ikke på min gamle
PowerBook fra 1993!

I forbindelse med mikrofonen skulle der meget gerne være en
afskærmningskappe, der ligesom 'indkapsler' mikrofonen, så den ikke
sender signaler 'på tværs' ud mod højttalerne. - Og endelig kan det da
også være, at der simpelthen er monteret en forkert mikrofontype med
kuglekarakteristik istedet for en alm. 'pinball' supernyrekarakteristik.

> Jeg har forsoegt med hovedtelefoner, hvor det koerer da ogsaa uden
> problemer;

Det er en uholdbar løsning i længden... Så vil det være bedre for dig at
investere i et par 'eksterne' små og gode højttalere, du kan placere ud
til hver side og vel at mærke _bag_ mikrofonpositionen.

> men det kan da ikke vaere meningen. Andre fabrikanter (som
> HP) kan da fremstille PC med indbygget mikrofon og hoejttalere, hvor
> man kan bruge Skype uden headset.

Altså mine nuværende 2 Mac computere med indb. mikrofon har ikke det
problem, så hvis der stadig er garanti på din iMac, vil jeg anbefale, at
du kontakter Apples support (70102007) og forelægger dem sagen. - Som
sagt, så kan det være så enkelt som, at de har glemt at montere den
afskærmningskappe, der skal være dér.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>