video på Firefox
Fra : thohei

Dato : 05-11-06 20:22

Hej ng,
Jeg har stadig et problem med at afspille video i Firefox. Det har
vist været diskuteret tidligere, men uden konklusion.
En side som http://zulu.tv2.dk/klovn/site/?forside viser i min FF bare
nogle bannere øverst og så en blank hvid side. I Safari derimod kan
jeg vælge at se nogle episoder af Klovn.
Og sådan er det på mange sites med tv/video.
Jeg kører 10.4.8 og FF 2.0 og har flip4mac installeret.
Er det bare noget man skal finde sig i, eller kan jeg gøre noget for
se video på FF?
På forhånd tak for tips og råd,
Thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-11-06 20:00

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:
> [...]
> Jeg kører 10.4.8 og FF 2.0 og har flip4mac installeret.
> Er det bare noget man skal finde sig i, eller kan jeg gøre noget for

Installer en falsh plugin og slå pop-op blokering fra.

Materialet på Sputnik er DRM beskyttet og kræver Windows.

Fra : thohei

Dato : 06-11-06 23:20

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Installer en falsh plugin og slå pop-op blokering fra.
>
> Materialet på Sputnik er DRM beskyttet og kræver Windows.
>
> --
> Morten Reippuert Knudsen

Ok, tak.
Jeg regner da med jeg har en flash plugin for jeg kan se video og
spille spil på mange andre sider. Regner heller ikke med at pop-op'en
er et problem, for den plejer at meddele hvis den har forhindret
popopvinduer, og det gør den ikke her. Jeg har givet tilladelse til
popop på den nævnte side, men det hjælper ikke. Har du et forslag
til en flash-plug-in i fald jeg nu ikke skulle have sådan een
allerede? Har søgt på versiontracker og på Firefox, men er usikker
på hvad det er jeg skal installere.
Tak igen,
Thomas

Fra : Gnyffe

Dato : 07-11-06 06:42

On 06/11/06 23:20, in article
1162851621.524598.97930@f16g2000cwb.googlegroups.com, "thohei"
<heinesen@mail.dk> wrote:

> [...]
> til en flash-plug-in i fald jeg nu ikke skulle have sådan een
> allerede? Har søgt på versiontracker og på Firefox, men er usikker

Jeg har installeret Microsoft's mediaplayer 9 og flip4mac. Hos mig kører
filmen ganske fint.

Fra : thohei

Dato : 08-11-06 21:52

> Jeg har installeret Microsoft's mediaplayer 9 og flip4mac. Hos mig kører
> filmen ganske fint.
>
> mvh

Jeg begriber det ikke. Jeg har installeret de samme ting og har sikret
mig jeg har de nyeste, og alligevel fungerer det ikke. Jeg har flere
andre macs hvor det spiller fint, men ikke på denne.
Jeg ser nu at der er masser af You Tube jeg heller ikke kan se. Lyden
spiller, men intet billede.

Har nogen flere forslag?

Mvh,
Thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-11-06 23:06

"thohei" <heinesen@mail.dk> writes:

> Jeg ser nu at der er masser af You Tube jeg heller ikke kan se. Lyden
> spiller, men intet billede.
>
> Har nogen flere forslag?

Har du nyeste flash?

Fra : thohei

Dato : 08-11-06 23:34

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Har du nyeste flash?
>
> --
Nej sikkert ikke, jeg ved ikke rigtig hvordan jeg findes nyeste flash.
På søgning får jeg flest adope flash, men det er vel ikke den?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-11-06 07:13

"thohei" <heinesen@mail.dk> writes:

> Nej sikkert ikke, jeg ved ikke rigtig hvordan jeg findes nyeste flash.
> På søgning får jeg flest adope flash, men det er vel ikke den?

Jo Flash er lavet af Macromedia som er købt af Adobe.

Hvis du søger på "Flash" på google, er første almindelige link stedet
hos Adobe hvor du henter nyeste version.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-11-06 20:12

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> Nej sikkert ikke, jeg ved ikke rigtig hvordan jeg findes nyeste flash.
> På søgning får jeg flest adope flash, men det er vel ikke den?

Adobe har købt Macromedia, så jo.

Fra : thohei

Dato : 09-11-06 21:39

> [...]
> hos Adobe hvor du henter nyeste version.
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Tak for svar.
Har prøvet at opdatere til nyeste version - det funger stadig ikke
Kan heller ikke spille flash-spil.
Mvh,
Thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-11-06 20:14

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> Tak for svar.
> Har prøvet at opdatere til nyeste version - det funger stadig ikke
> [...]

Installerer du en PPC plugin på en intelmaskine? eller forsøger du at
afvikle en intel plugin i en PPC browser undre rosetta?

I givet fald er det det, der er dit problem.