DR live nettv i udlandet?
Fra : kaddier

Dato : 01-11-06 11:04

Jeg bo i Tyskland og blev rigtig begejstret da jeg hørte at man nu
skulle kunne se dansk tv live over nettet. Nu fandt jeg så på dr´s
hjemmeside en besked om at det ikke fungere i udlandet! Kan det virkelig
være rigtigt?! Hvis de har en live stream på nettet må den vel kunne ses
over hele verden? Er der nogen der ved noget om det? Findes der en
mulighed for at klare det?
Hilsen Per

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-11-06 11:45

kaddier <113@andersen.cc> wrote:

> [...]
> være rigtigt?! Hvis de har en live stream på nettet må den vel kunne ses
> over hele verden? Er der nogen der ved noget om det? Findes der en

Nej, DR benytter sig af at chekke om du som bruger sidder på et IP
nummer allokeret til danmark. Alle andre bliver afvist. Teoretisk kan
man sætte en proxy op i danmark og så tilgå streams den vej, men det
bliver hurtigt noget klyt ...

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : kaddier

Dato : 03-11-06 10:25

Hej Thomas,

> [...]
> nummer allokeret til danmark. Alle andre bliver afvist. Teoretisk kan
> man sætte en proxy op i danmark og så tilgå streams den vej, men det

Tak for svar! Det er jo trist, - men i hvert fald glæder jeg mig over at
have lært ordret "klyt"!!
Hilsen Per

Fra : J.K.Arning

Dato : 01-11-06 19:27

On Wed, 1 Nov 2006 11:04:04 +0100, kaddier wrote:

> [...]
> skulle kunne se dansk tv live over nettet. Nu fandt jeg så på dr´s
> hjemmeside en besked om at det ikke fungere i udlandet! Kan det virkelig
Ja det er et spørgsmål om rettigheder .. DR`s sendeflade består af andet og
mere end egenproduktioner. De udsendelser de ikke har rettighederne til må
de kun vise i DK.

> Er der nogen der ved noget om det? Findes der en
> mulighed for at klare det?

Som Thomas skriver .. en dansk proxy .. men du får mere end almindeligt
svært ved at finde en der vil lade dig hive så meget trafik over
vedkommendes server og linjer.

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk :: & mig ubekendte personer bedes undlade
at afslutte deres skriverier til mig med "KH dit og dat", så gode venner er

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-11-06 21:27

On 2006-11-01 19:26:59 +0100, "J.K.Arning" <spam@arning.dk> said:

> Ja det er et spørgsmål om rettigheder .. DR`s sendeflade består af andet og
> mere end egenproduktioner. De udsendelser de ikke har rettighederne til må
> de kun vise i DK.

Da jeg voksede op i København, så vi da svensk tv med en bare
nogenlunde rimelig antenne på taget. De, der voksede op i det sydlige
Jylland og Fyn, så tysk tv. Mine morforældre kunne med lidt god vilje
se norsk tv i Aalborg. Jeg går ud fra, at man kunne se dansk tv på
samme måde den modsatte vej. Jeg kan godt se din pointe med
rettigheder, men man kan jo ikke stoppe radiobølger. Så er det da lidt
svært at håndhæve det med landegrænserne 100%, men mine eksempler er
måske lidt tænkte.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : kaddier

Dato : 03-11-06 10:25

> Som Thomas skriver .. en dansk proxy .. men du får mere end almindeligt
> svært ved at finde en der vil lade dig hive så meget trafik over
> vedkommendes server og linjer.

Ja, det har du nok ret i, - desværre!!
Hilsen Per