Erfaringer med Windows på iMac...?
Fra : Martin B

Dato : 31-10-06 19:55

Hey,

Går med tanker om at min nye computer skal være den nye iMac med 24" skærm
og Intel Core Duo 2 CPU. Hvis jeg skal være helt ærlig, så er det mest fordi
Apple's design er uovertruffent og derfor passer bedre ind i en stue. Jeg
har altid kørt med Windowsbaserede PC'ere, men med de nye Intel-processorer
i MAC's kan man, så vidt jeg har hørt, køre Windows på sin iMac. Derfor
kunne jeg godt tænke mig at vide, før jeg køber, om der er nogen der har
erfaringer i den retning.

Kører det fuldstændig upåklageligt? - kan man installere alle programmer som
det passer én, eller skal programmerne være skrevet specielt hertil?

Håber der er nogen der vil give sit besyv med.

/Martin

Fra : Skovtrolden

Dato : 31-10-06 20:09

Hej
har en 14dage gl IMac 20
og ja xp køre som den skal
har aldrig haft en mac før
altid pc
så kan anbefales
købte også p.g.a deres design

Fra : Per Rønne

Dato : 31-10-06 20:12

Martin B <martin@REMOVETHISbrogaard.dk> wrote:

> [...]
> det passer én, eller skal programmerne være skrevet specielt hertil?
>
> Håber der er nogen der vil give sit besyv med.

Der er ikke antydning af problemer med at køre Windows på maskinerne,
men du skal nok først lige overveje en ting:

Ønsker du at kunne køre Windows samtidig med at du kører MacOS X? Og
altså med mulighed for at klippe-klistre mellem de to miljøer? Så lider
du et mindre hastighedstab på Windows-siden, idet det så kun kører med
95% af den maksimale hastighed. Løsningen hedder her Parallels.

<http://www.parallels.com/>

Ønsker du at kunne boote direkte op i Windows hedder løsningen BootCamp,
som er en gratis download fra Apples hjemmeside, og som vel kommer med
som standard i MacOS X 10.5.

<http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/bootcamp.html>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ole Jensen

Dato : 01-11-06 19:59

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ønsker du at kunne boote direkte op i Windows hedder løsningen BootCamp,
> som er en gratis download fra Apples hjemmeside, og som vel kommer med
> som standard i MacOS X 10.5.

Er I klar over, at BootCamp kun er en beta version, og at den udløber
den 4. april 2007?
Det står i licensbetingelserne.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert

Fra : Per Rønne

Dato : 01-11-06 20:10

Ole Jensen <newsplus@website.dk> wrote:

> Er I klar over, at BootCamp kun er en beta version, og at den udløber
> den 4. april 2007?
> Det står i licensbetingelserne.

Det anede jeg ikke, men jeg har jo heller ikke selv brugt den; jeg ejer
jo ikke engang en Intel Mac.

I øvrigt ville jeg satse på Parallels. Og så skal der nok komme en
endelig version med MacOS X 10.5.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 01-11-06 20:41

Ole Jensen <newsplus@website.dk> wrote:

> Er I klar over, at BootCamp kun er en beta version, og at den udløber
> den 4. april 2007?
> Det står i licensbetingelserne.

Og til den tid er Leoparden (10.5) kommet på gaden, og det skulle
indeholde den endelige version.

Mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-11-06 08:41

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Og til den tid er Leoparden (10.5) kommet på gaden, og det skulle
> indeholde den endelige version.

Ja, men det tror jeg ikke mange er klar over. Altså at lortet udløber og
du er nødt til at købe en 10.5 for at være "lovlig"

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Per Rønne

Dato : 02-11-06 09:30

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Ja, men det tror jeg ikke mange er klar over. Altså at lortet udløber og
> du er nødt til at købe en 10.5 for at være "lovlig"

Eller at der bliver lagt en fejlfri 'endelig' udgave ud på nettet.

I øvrigt vil jeg tro at 'nye' købere får 10.5 billigere end os andre
'gamle' købere, med {i mit tilfælde} en fem år gammel G4/867
QuickSilver.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 31-10-06 21:16

> [...]

> Kører det fuldstændig upåklageligt? - kan man installere alle programmer som
> det passer én, eller skal programmerne være skrevet specielt hertil?

Nu kører Windows jo aldrig fuldstændig upåklageligt
Men bortset fra det, så har jeg kørt med bootcamp i et par uger og det
kører som en helt almindelig WIndows PC med XP.

Mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog