Stavekontrol
Fra : MacJohn

Dato : 29-10-06 16:35

Jeg får røde streger allevegne (i mail, og diverse andre skriveprogrammer)

Og så dårligt staver jeg altså heller ikke.

Men jeg gætter på at jeg har en forkert stavekontrol (eller ingen
forbindelse til stavekontrol?)
- Hvordan retter jeg dette problem?

Mv
John

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-10-06 16:42

On 2006-10-29 16:35:01 +0100, MacJohn <john@skrivikkedettebasix.dk> said:

> [...]
>
> Og så dårligt staver jeg altså heller ikke.
>
> Men jeg gætter på at jeg har en forkert stavekontrol (eller ingen

Der er ingen dansk stavekontrol til Mac OS X. Til gengæld er der en
engelsk, og den er som regel slået til. Hvis du så skriver på dansk,
vil næsten alle ord blive opfattet som forkerte. Den hurtige løsning er
at slå løbende stavekontrol fra i Rediger- (Edit-) menuen. Hvis du vil
have en dansk stavekontrol, kan du hente CocoAspell, som er et open
source-program. Det er jo en af de store fordele ved Mac OS X, at der
laves så meget open source, der kan bruges.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : MacJohn

Dato : 29-10-06 17:35

Henrik Münster wrote:

> [...]
> source-program. Det er jo en af de store fordele ved Mac OS X, at der
> laves så meget open source, der kan bruges.

Perfekt!

Tak!

Mvh
John