Registrere iLife
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-10-06 19:08

Så har jeg fået iLife leveret - hurtigt og effektivt pr. bud, efter
anmodning leveret på arbejdspladsen.

man beder mig om at registrere. Jeg skal søge og finde et produktnummer
(MPN) på emballagen eller følgesedlen. Der er ikke noget nummer. Jeg
kommer ikke videre ved at undlade at skrive.
Er der nogen, der har været i samme situation?

Fra : nugurt

Dato : 27-10-06 19:14

On 2006-10-27 20:07:52 +0200, xossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) said:

> [...]
> kommer ikke videre ved at undlade at skrive.
> Er der nogen, der har været i samme situation?

sikkert "MA166": (muligvis med "landekode: MA166Z/A international eller
MA166DK/A dansk )

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore?productLearnMore=MA166

nugurt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-10-06 19:47

nugurt <nugurt@hotmail.com> wrote:

> sikkert "MA166": (muligvis med "landekode: MA166Z/A international eller
> MA166DK/A dansk )
>
> http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore?productLearnMore=MA166
>
> nugurt

Du mener, at jeg skulle prøve at skrive MA166 som registreringsnummer?
Det virker ikke.
Produktet er ikke leveret med et nummer, der kan bruges til
registrering. Heldigvis er dette tilsyneladende og heldigvis ganske
ligegyldigt i dette tilfælde. Programmerne kan bruges uden registrering.
Og jeg skal nok få alle de mails fra Apple, jeg har brug for. De sendte
mig jeg også det aktuelle medlemstilbud om at købe iLife med rabat.

Men hvorfor har de dog dette kludder i deres anmodning om registrering?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : nugurt

Dato : 27-10-06 19:59

On 2006-10-27 20:46:35 +0200, xossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) said:

> [...]
> mig jeg også det aktuelle medlemstilbud om at købe iLife med rabat.
>
> Men hvorfor har de dog dette kludder i deres anmodning om registrering?

MPN svarer til proiduktnumret som ER: MA166Z/A eller MA166DK/A (eller
muligvis med anden landekode såfremt der ikke er tale om en IE eller DK
version)

nugurt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-10-06 22:35

> [...]

> MPN svarer til proiduktnumret som ER: MA166Z/A eller MA166DK/A (eller
> muligvis med anden landekode såfremt der ikke er tale om en IE eller DK

MA166DK/A virkede, tak. Og nu kan jeg se, at denne kode står i en
kolonne betegnet "Part No" på følgeseddelen, men ikke som noget, jeg
burde være i stand til at identificere som registreringsnummer.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-10-06 21:40

Hej Ove Steen

Ove Steen Smidt wrote:

> Du mener, at jeg skulle prøve at skrive MA166 som registreringsnummer?
> Det virker ikke.

Kun hvis du registrerer programmet online hos Apple.

> [...]
> Og jeg skal nok få alle de mails fra Apple, jeg har brug for. De sendte
> mig jeg også det aktuelle medlemstilbud om at købe iLife med rabat.

Nøjagtig det samme skete her, da jeg installerede AppleWorks 6.2 på OS
X. - Jeg sprang bare over den kode. Programmet blev installeret og kører
fint uden begrænsninger. Men da jeg så også installerede den på OS 9,
bad den om koden, - sprang over, men da jeg så startede programmet,
ville den pludselig have et langt serienummer istedet for. Det er et
nummer, der står på selve CD'en...

Står der et serienummer på din iLife på selve mediet eller på selve den
sleeve, mediet ligger i?, så er det garanteret det, du skal bruge...

> Men hvorfor har de dog dette kludder i deres anmodning om registrering?

Ja, kunne de dog bare finde ud af, hvordan de vil køre deres politik..

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-10-06 13:41

On 2006-10-27 22:39:50 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
>
> Ja, kunne de dog bare finde ud af, hvordan de vil køre deres politik..: -(

Det er altså jer, der gør det mere indviklet end nødvendigt. Der er
ikke noget registreringsnummer. Det vil sige, der er ikke nogen
individuel kode på hver pakke, som f.eks. Microsoft bruger. Der er et
registreringsnummer på iWork, men det er jo noget andet. Som Ove Steen
Smidt så rigtigt skrev i sit første indlæg, så er det et produktnummer,
og det er altså bare typenummeret på det enkelte produkt. Det står
udenpå pakken lige over stregkoden med store bogstaver. Det er det
samme på alle pakker med iLife med det pågældende sprog. Apples
hardware har et tilsvarende produktnummer, så man altid kan
identificere præcis, hvilket produkt, der er tale om.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 28-10-06 14:42

> [...]
> hardware har et tilsvarende produktnummer, så man altid kan
> identificere præcis, hvilket produkt, der er tale om.

Og det kunne Apple jo bare lige have forklaret i deres
registreringsvejledning, når de nu så gerne vil have, at man
registrerer.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 28-10-06 18:12

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Og det kunne Apple jo bare lige have forklaret i deres
> registreringsvejledning, når de nu så gerne vil have, at man
> [...]

Eller endnu bedre kunne det være gjort 100% automatisk - blot med en
brugeraccept.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk