iCal - dato
Fra : Erling Hansen

Dato : 27-10-06 14:05

Det er helt fint, at iCal viser dato når den sidder dér og pynter i
dock'en, men er det nu rigtigt, at man er pisket til at åbne iCal for at
få den til at vise den rigtige dato? Det er jo ikke fordi man skal bruge
den til noget, altså, men det irriterer mig bare at den viser 13 når der
skulle stå 27. Er der ikke et sted hvor man kan sætte den til at vise
den rigtige dato?

Fra : Morten Lind

Dato : 27-10-06 14:31

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

> [...]
> den til noget, altså, men det irriterer mig bare at den viser 13 når der
> skulle stå 27. Er der ikke et sted hvor man kan sætte den til at vise

Du kan få min - den viser 17

Smid den ud af dock´en, når du alligevel ikke bruger den?

M.

Fra : Erling Hansen

Dato : 27-10-06 17:13

Morten Lind <forogefternavn@macintoshUDENINTOSH.com> wrote:

> Du kan få min - den viser 17
>
> Smid den ud af dock´en, når du alligevel ikke bruger den?
>
> M.
Det har jeg overvejet, men jeg bruger den altså alligevel, fordi det er
den nemmeste måde at forhindre hr. Alzheimer i at drille mine aftaler.
mvh
Erling

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-10-06 15:39

On 2006-10-27 18:13:24 +0200, email@domain.com (Erling Hansen) said:

> Det har jeg overvejet, men jeg bruger den altså alligevel, fordi det er
> den nemmeste måde at forhindre hr. Alzheimer i at drille mine aftaler.

Så lad være med at lukke programmerne. Skjul dem i stedet. Så er de
hurtigere klar til brug. Hvad iCal angår, så synes jeg, jeg engang
hørte om et program, så datoen i ikonet altid var den rigtige. Jeg kan
bare ikke finde det nu. Hvis du ikke vil have iCal åbent, men skjult,
så datoen i ikonet altid er den rigtige, så findes der spandevis af små
kalendere og widgets, der kan vise kalender på en Mac. Du kan
selvfølgelig også altid klikke på uret oppe i menulinien, men det
kræver naturligvis et klik med musen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-10-06 00:38

> [...]

> den til noget, altså, men det irriterer mig bare at den viser 13 når der
> skulle stå 27. Er der ikke et sted hvor man kan sætte den til at vise

Det har også altid irriteret mig, at man ikke har en fast dato et eller
andet sted.

Dit spørgsmål fik mig til at prøve om nu Apple også er så dogmatiske, og
sørme nej - man er ikke tvunget til at se på iCal. I log-ind-emner
vælger du at sætte flueben i skjul, og bingo, det bedste af to verdner.

Flemming Rubini

Fra : Erling Hansen

Dato : 29-10-06 08:50

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> [...]
> sørme nej - man er ikke tvunget til at se på iCal. I log-ind-emner
> vælger du at sætte flueben i skjul, og bingo, det bedste af to verdner.

Ja, der kan du bare se: Jeg aner ikke hvor log-ind-emner befinder sig.
Det eneste log in jeg er stødt på er det der dukker op, når man starter
og skal skrive navn og kodeord.
mvh
erling

Fra : Karl Antz

Dato : 29-10-06 08:14

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

> Ja, der kan du bare se: Jeg aner ikke hvor log-ind-emner befinder sig.
> Det eneste log in jeg er stødt på er det der dukker op, når man starter
> og skal skrive navn og kodeord.

Systemindstillinger/Konti, faneblad Log-ind-emner
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-10-06 09:18

> [...]

> Ja, der kan du bare se: Jeg aner ikke hvor log-ind-emner befinder sig.
> Det eneste log in jeg er stødt på er det der dukker op, når man starter

for at iCal opstarter automatisk ved login. Hvorved iCal figurerer i
dokken med dags dato. Sætter du desuden flueben udfor "Skjul" herunder
så undgår du åbning af vinduet. Altså:

æblemenu->systemindstillinger->Konti->Log ind-emner-> "+" (vælg iCal i
din programmappe) -> Sæt flueben i "Skjul"

Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-10-06 11:47

On 2006-10-29 01:38:03 +0200, flemming@rubini.invalid (Flemming Rubini) said:

> Dit spørgsmål fik mig til at prøve om nu Apple også er så dogmatiske, og
> sørme nej - man er ikke tvunget til at se på iCal. I log-ind-emner
> vælger du at sætte flueben i skjul, og bingo, det bedste af to verdner.

Og allerede åbne programmer kan let skjules under Arkiv-menuen, eller
man kan skjule de andre programmer. Alternativ kan man trykke [æble-i]
eller [alt-æble-i]. Jeg lukker næsten aldrig programmer. Det er smart,
at ordbog, Systemindstillnger, Mail og den slags altid er åbne og klar
til brug. Men det kan være generende at se på dem, og så kan man bare
skjule dem. Ofte lader jeg dem nu blot være i baggrunden. Det generer
trods alt ikke alverden. Kan man se vinduet fra et program titte lidt
frem bagved, er det jo også let at skifte til det bare ved at klikke i
vinduet.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henrik

Dato : 16-11-06 18:21

On 2006-10-27 15:04:34 +0200, email@domain.com (Erling Hansen) said:

> [...]
> den til noget, altså, men det irriterer mig bare at den viser 13 når der
> skulle stå 27. Er der ikke et sted hvor man kan sætte den til at vise

Det gør min når jeg har åbnet den, så skifter standard datoen til den
givene dato og måned.