aeroflot sikkerhed
Fra : kevin vilhelmsen

Dato : 23-06-01 19:22

da jeg forleden svarede på en forespørgsel vedrørende aeroflot, vovede jeg
at påpege at jeg ikke havde hørt om flystyrt udenrigs i 20 år, dette er
muligvis ikke rigtigt.
er der nogle der har de rigtige oplyninger, der skulle angiveligt have
fundet et sted i midten af 90`erne.Kevin

Fra : PC

Dato : 25-06-01 22:16

Aeroflot har haft et flystyrt i sibirien, mere præcist den 23. marts 1994
med et Airbus A-310-300 - alle ombordværede blev dræbt !
Flystyrtet skete efter at kaptajnen havde givet hans søn og datter lov til
at manipulere lidt med det elektroniske styresystem.
Jeg er ikke bekendt med flystyrt hos Aeroflot efter denne dato.
Poul

Fra : Emil Jelstrup

Dato : 25-06-01 22:24

PC wrote:

> [...]
> at manipulere lidt med det elektroniske styresystem.
> Jeg er ikke bekendt med flystyrt hos Aeroflot efter denne dato.

Var det ved en international flyvning?

//Emil Jelstrup

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 26-06-01 07:50

Prøv at spørge i rec.travel.air. De ved alt...

Kennet
Emil Jelstrup <emj@postkasse.net> skrev i en nyhedsmeddelelse:3B37ABD5.80A03F8D@postkasse.net...

Fra : Lars

Dato : 24-07-01 15:25

En iøvrigt ganske beskrivende side om flysikkerhed kan ses på
http://www.airsafe.com - Aeroflot er omtalt på denne side :
http://www.airsafe.com/events/airlines/fsu.htm

Med venlig hilsen
Lars Smedegaard