Ny MacBook Pro vs. MacBook
Fra : Nicki

Dato : 24-10-06 22:08

Hvad skal jeg vælge, vil godt ha lille bærbar som man kan ha med rundt, har
kigge på 13"sort macbook 100gb hd, 1gb ram pris 13.359,00 Men nu sidder jeg
og kigge på 15"MacBook Pro pris 15,699,00 Har de ik næste samme størres i
deres
mål & vægt ??

Mvh
Nicki

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-10-06 23:43

On 2006-10-24 23:08:24 +0200, "Nicki" <Nicki@xxxsurfmail.dk> said:

> [...]
> har kigge på 13"sort macbook 100gb hd, 1gb ram pris 13.359,00 Men nu
> sidder jeg og kigge på 15"MacBook Pro pris 15,699,00 Har de ik næste

Nu skal du huske, at man giver en del penge for at få den sorte farve
på MacBook. Det vil få dens pris ret tæt på prisen for en MacBook Pro
med bedre ydelse. Derfor er det sådan set en lidt uretfærdig
sammenligning, da du kan få hvid MacBook med samme specifikationer
noget billigere. Apple har dog netop i dag lanceret MacBook Pro med
Core 2 Duo processor, så nu er dens ydelse en hel del bedre end en
MacBooks. Man kan dog forudse, at MacBook snart får den samme processor.
   Hvad størrelsen angår, så har MacBook en tykkere plastkant rundt om
skærmen og er vel på det punkt en lidt billigere konstruktion. MacBook
Pro er "pint" mere ned i fysisk størrelse i forhold til skærmens
størrelse. Noget andet er, at der er 2-3 cm størrelsesforskel på begge
ledder og ca. 200 gram. Umiddelbart lyder det ikke af meget, men det
betyder faktisk en del i arealet og den samlede størrelse af
computeren. Alt i alt kan kun du selv afgøre, hvor meget prisen og
størrelsen betyder for dig. På en måde er der ikke den store forskel i
pris og størrelse, men på den anden side, så kan man ikke blive ved med
lige at gå 2 cm op og give kr. 1.000,- mere. Man må sætte grænsen et
sted.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster