kdeligt problem med fw og ethernet stik
Fra : tom

Dato : 24-10-06 11:52

Jeg har her på det sidste oplevet at mine stik i højre side af min
bærbare ikke rigtigt spiller som de skal.
Ind imellem kan jeg ikke unmounte firewirediske mens jeg andre gange
simpelthen ikke har "strøm" i mit ethner stik..
Begge dele fungerer kort tid efter, hvorfor jeg regner med at det er et
eller andet software/preference problem.
Nogle der har nogle gode ideer til hvad problemet kan være..
maskinen er en pb 1.67 ( 17 tommer g4 fra sidste år )

PS
jeg bruger en del eksterne fw enheder, herunder et par gamle bærbare HD
som jeg har monteret i "PC kasser". I forhold til Ethernet, er det kun
min repeater/ zyxel acces point/repeater der sidder i dette stik.. (
wireless lan adaptor)
vh
Tom

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-10-06 12:16

Hej Tom

tom wrote:
> [...]
> Nogle der har nogle gode ideer til hvad problemet kan være..
> maskinen er en pb 1.67 ( 17 tommer g4 fra sidste år )

Hvordan reagerer PB'en, når der ingen eksterne dele er sat til? -
Fungerer den så, som den skal, eller 'tø'ver' den også dér?

Men umiddelbart var mine første tanker....

-At der et eller andet sted er en mere eller mindre 'kold lodning'
mellem strømtilførsel og motherboard, der så 'forsvinder' igen, når
først det hele er varmet op til arbejdstemperatur. - Er det det, så er
det en garantirep, når maskinen ikke er ældre.

-At der kan være et problem i den FW bridge, der sidder i dine eksterne
bokse, men så burde ethernet jo ikke være afficeret...

-At du kører 10.4.8. - For nylig var der en nogenlunde tilsvarende
tråd i en engelsksproget gruppe med en 12" PB 1,2ghz. Her var løsningen
at omformattere disken og lægge 10.4 ind igen og 'nøjes' med 10.4.7 - OG
- iTunes 6!! - Ved ominstallering skal de eksterne enheder være sat til
- altså FW diske + Airport/WIFI/wireless adapters osv..

> [...]
> som jeg har monteret i "PC kasser". I forhold til Ethernet, er det kun
> min repeater/ zyxel acces point/repeater der sidder i dette stik.. (

Tjae... Jeg er ikke vild med alt det der wireless krims-krams. - I de
engelsksprogede grupper, jeg også er med i, er der mange, - og jeg mener
_rigtig_ mange, der har problemer med både det ene og andet wireless
værk, - så det kommer ikke her i huset, selvom mine maskiner alle nu kan
køre med de store Airport kort...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-10-06 21:24

tom <spam@bam.dk> wrote:
> [...]
> Nogle der har nogle gode ideer til hvad problemet kan være..
> maskinen er en pb 1.67 ( 17 tommer g4 fra sidste år )

tjek dine kabler/stik.