Synkronisering af iPod med adressebogsoply~
Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 14-10-06 09:36

Jeg har tidligere med iTunes 6 synkroniseret adressebogsoplysninger og
kalendere med min iPod (Nano, 2 Gbyte).

Men iTunes 7.0.1 (7) kan ikke finde mine adressebogsoplysninger og
kalendere: Den hævder, at jeg ingen adressebogskort har, og at jeg ikke
har nogen kalendere i iCal - og det passer i hvert fald ikke.

iTunes kan i øvrigt godt finde min musik, mine podcasts og mine billeder
(fra iPhoto).

Har andre samme problem? Har nogen fundet en løsning?

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-10-06 11:38

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> [...]
> (fra iPhoto).
>
> Har andre samme problem? Har nogen fundet en løsning?

Jeg har en 60 Gb-iPod. Fuldt opdateret software. Når den er tilsluttet
iTunes, får jeg en forside med et faneblad, der hedder adresser. Her kan
til- og fravælge og specificere synkronisering af kalendere og adresser.
Og jeg kan se af den synkronisering, jeg foretog igår, at det fungerer
korrekt.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 14-10-06 15:38

Ove Steen Smidt skrev:

> [...] iPod. [...] Når den er tilsluttet iTunes, får jeg en forside med et
> faneblad, der hedder adresser.

Det faneblad har jeg også.

> Her kan til- og fravælge og specificere synkronisering af kalendere og
> adresser.

Og her er det, at mine adresser og kalendere ikke er med i listen ...

Nå, det lader til, at det kun er mig, der har problemet. Jeg ville
ønske, at jeg havde nogen anelse om, hvad jeg kunne gøre.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-10-06 16:40

> [...]

> Nå, det lader til, at det kun er mig, der har problemet. Jeg ville
> ønske, at jeg havde nogen anelse om, hvad jeg kunne gøre.

Nu trækker du jo altid selve computeren op fra skuldertasken, når du
skal notere en aftale. Men det er da netop al ære værd, at du alligevel
ønsker at opklare problemet.

iTunes-hjælp henviser til oplysninger i Mac-hjælp om synkronisering. Jeg
ved ikke, om det kan skyldes, at man også skal aktivere iSync. Min
computer er i forvejen indstillet til at synkronisere med Palm.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 15-10-06 10:31

Ove Steen Smidt skrev:

> Nu trækker du jo altid selve computeren op fra skuldertasken, når du
> skal notere en aftale.

Jo, det gør jeg nemlig, så det er ikke et stort tab, at jeg ikke har
mine kalendere og mine adresser ovre på iPod'en. Men af og til ville det
nu være meget praktisk.

Hvis jeg forsøger at slå synkronisering af adresser til, kommer der en
dialog, der siger:

"Ingen tilgængelige adresser
Synkronisering af adresser kan ikke slås til, fordi der ikke er nogen
tilgængelige adresser. Vil du åbne Adressebog og oprette adresser nu?"

Men jeg har masser af kontaktpersoner i min adressebog.

Noget tilsvarende sker, hvis jeg forsøger at slå synkronisering af
kalendere til.

Det er simpelthen, som om iTunes ikke kan finde mine adresser og
kalendere - som om den kigger et forkert sted.

> iTunes-hjælp henviser til oplysninger i Mac-hjælp om synkronisering. Jeg
> ved ikke, om det kan skyldes, at man også skal aktivere iSync.

Jeg kan slet ikke starte iSync. Hvis jeg prøver at køre programmet,
dukker det godt nok op i docken, men der kommer ikke nogen trekant under
programmet som tegn på, at det kører. Hvis jeg klikker på symbolet i
docken, bliver iSync også aktivt, men jeg kan intet vælge i menuerne
(iSync og Hjælp) - de er ikke aktive (der dukker ingen menuer op, hvis
man klikker i dem). Jeg må så afbryde programmet "hårdt" for at komme af
med det.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 15-10-06 12:58

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> Jeg kan slet ikke starte iSync.

Jeg ville starte med at udbedre iSync.
Jeg vil tro den er motor til synkronisering af din iPod.

Flemming Rubini

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 28-10-06 12:23

Flemming Rubini skrev:

> Jeg ville starte med at udbedre iSync.
> Jeg vil tro den er motor til synkronisering af din iPod.

Det viser sig, at det vist er noget, der hedder "Sync Services", der
ligger bag synkronisering. Efter en del eksperimenteren frem og tilbage
fandt jeg ud af, at det hjalp at slette cahce-filerne. Nu kører det igen
- også med mobilen.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-10-06 02:10

> [...]

> ligger bag synkronisering. Efter en del eksperimenteren frem og tilbage
> fandt jeg ud af, at det hjalp at slette cahce-filerne. Nu kører det igen

hvad hedder de eller hvor ligger de?

Flemming Rubini

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 29-10-06 18:10