iWeb
Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 08-10-06 15:43

Hej

Kan man ikke indsætte et banner i iweb - Bannet er et Flash object

Hilsen
Nyeboe

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-10-06 17:35

On 2006-10-08 16:43:29 +0200, J.K. Nyeboe <jan@nyeboe.dk> said:

> Kan man ikke indsætte et banner i iweb - Bannet er et Flash object

Nu har jeg godt nok ikke forstand på flash, men kan man ikke sætte
ethvert objekt ind i iWeb?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 10-10-06 09:59

J.K. Nyeboe <jan@nyeboe.dk> wrote:

> Hej
>
> Kan man ikke indsætte et banner i iweb - Bannet er et Flash object
>
> Hilsen
> Nyeboe

Den vil ihvertfald ikke tage en swf-fil, så det er nok (endnu) en
begrænsning, vi må leve med indtil videre.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-10-06 22:18

On 2006-10-10 10:59:22 +0200, stigleerbeck@nypost.dk (Stig Leerbeck) said:

> Den vil ihvertfald ikke tage en swf-fil, så det er nok (endnu) en
> begrænsning, vi må leve med indtil videre.
>
> Stig Leerbeck --
> www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Nu har jeg lavet en lille Google-søgning. Der er et program, der hedder
iWebenhancer, der skulle kunne gøre det. Det koster lidt.

<http://web.mac.com/cbrantly/iWeb/Software/iWeb%20Enhancer.html>

Ellers så jeg et forum, hvor det blev foreslået, at man lavede sitet i
iWeb og derefter åbnede HTML-filen og satte koden for flash-objektet
ind. Jeg ved dog ikke, om det er så let. iWed laver vist ikke den
simpleste HTML-kode. Hov, nu fandt jeg lige en vejledning:

<http://www.verticalmoon.com/tutorials/general/iweb/iweb.htm>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 13-10-06 08:22

> [...]
> ind. Jeg ved dog ikke, om det er så let. iWed laver vist ikke den
> simpleste HTML-kode. Hov, nu fandt jeg lige en vejledning:

Det kan såmænd godt lade sig gøre, men i samme øjeblik man tilføjer
siden en lille ændring inde i iWeb så skal man på den igen.

Apple tilføjer løbende ændringer, bl.a. er det nu muligt at kommentere
BLOGs, men på siden kommer til at stå "Add a comment...", hvilket jo ser
lidt mærekligt ud på en iøvrigt dansk hjemmeside.

Jeg tror iWeb hurtigt vil udvikle sig til et langt stærkere værktøj, men
vi skal nok vente et par opdateringer før det bliver helt nemt at lave
mere professionelle sites.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk